اجرای سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در قزوین

به گزارش داتیکا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری مخابرات در این استان گفت: با تکمیل پروژه فیبر روستایی، خدمات الکترونیکی، تلفن ثابت و همراه و همچنین اینترنت در مناطق شهری و روستایی استان توسعه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، مرتضی شهامی سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گفت: اجرای طرح توسعه فیبر نوری در استان بر اساس برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه فاز در مرحله اجرا است که فاز اول قزوین تا طارم سفلی، فاز دوم قزوین تا الموت و فاز سوم شامل مناطق فاقد فیبرنوری در بویین‌زهرا و آوج می‌شود.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت، به‌محض اتمام هر فاز، مراحل بعدی توسعه فیبرنوری در استان شروع می‌شود. شهامی افزود: شرکت مخابرات استان هم‌اینک در حال اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق کوهستانی منطقه طارم سفلی شهرستان قزوین است و مشکلاتی در خصوص اخذ مجوزهای لازم از اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای وجود دارد که با دستور مساعد استاندار محترم در حال حل این مشکل هستیم.

شهامی همچنین افزود: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در سطح استان قزوین توسط شرکت مخابرات اجراشده که حدود ۸۰ درصد آن به‌صورت خاکی و بقیه هوایی اجراشده است و تاکنون یک هزار و ۱۰۰ مشترک خانگی از این فناوری استفاده می‌کنند و در صورت استقبال متقاضیان از این فناوری جدید، در هر یک از مناطق استان برای توسعه آن اقدام می‌شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل