اختراع حسگر گوشی با توان فیلم برداری ۴۸۰ فریم در ثانیه

محققان برای اولین بار حسگری را برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند تولید کرده‌اند که عکاسی با دقت ۵۰ یا ۱۰۰ مگاپیکسل و فیلم برداری با دقت ۴۸۰ فریم در ثانیه را ممکن می‌کند.

به گزارش داتیکا به نقل از فارس، حسگر جدید که توسط شرکت سامسونگ تولید شده، ایزوسل جی ان ۲ نام دارد و تولید انبوه آن نیز به تازگی آغاز شده است.

دقت تصاویر تهیه شده با استفاده از این حسگر ۵۰ مگاپیکسلی، ۸۱۶۰ در ۶۱۴۴ پیکسل بوده و از آن می‌توان برای فیلم برداری با دقت کم سابقه ۸K با استفاده از گوشی‌های هوشمند استفاده کرد. نکته جالب این است که بسیاری از گوشی‌های هوشمند از نمایشگرهایی که قادر به نمایش تصاویر ویدئویی با چنین دقتی باشند، برخوردار نیستند.

در شرایطی که تصاویر ویدئویی عادی قادر به نمایش ۲۴ فریم در ثانیه هستند، با استفاده از این حسگر می‌توان تصاویر صحنه آهسته‌ای ضبط کرد که ۴۸۰ فریم در ثانیه را در خود جای داده‌اند.

حسگر یادشده همچنین به مجهز به یک الگوریتم هوش مصنوعی موزائیکی است که از طریق آن می‌توان سه لایه مجزا از تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی را به رنگ‌های سبز، قرمز و آبی خلق کرد تا با ترکیب آنها به تصویری با دقت ۱۰۰ مگاپیکسل دست یافت. در این حالت حسگر یادشده می‌تواند ۱۰ عکس را در هر ثانیه ثبت کند. تفکیک دقیق‌تر رنگ‌ها و افزایش دقت عکاسی در شب از دیگر مزایای این حسگر است که قیمت دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست