ادعای یک شرکت نظارتی: ۴۲ درصد از نظرات آمازون احتمالا جعلی هستند

آمار نظرات جعلی در سایت آمازون در دوران کرونا به حدی افزایش یافته که معمولاً در فصل تعطیلات آخر سال مشاهده می‌شود.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، شرکت Fakespot که نظرات ثبت شده در فروشگاه‌های اینترنتی را اعتبارسنجی می‌کند، از ثبت ۷۲۰ میلیون نظر بین ماه‌های مارس تا سپتامبر در آمازون خبر داده که حدود ۴۲ درصد از آن‌ها غیر قابل اعتماد هستند. این آمار افزایش ۳۶ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل نشان می‌دهد. یکی از دلایل افزایش ناگهانی نظرات جعلی، قرنطینه جهانی ناشی از کرونا و در نتیجه افزایش خریدهای اینترنتی ذکر شده است.

ثبت نظرات جعلی یکی از مشکلاتی است که آمازون سال‌ها درگیر آن بوده و تلاش‌های این شرکت برای مبارزه با آن‌ها تقریباً بی‌نتیجه بوده است. عده‌ای از افراد در ازای دریافت پول از محصولات تمجید کرده و یا انتقاد می‌کنند. سخنگوی آمازون می‌گوید این شرکت از ثبت نظرات جعلی آگاه هست و منابع قابل توجهی را برای مبارزه با نظرات جعلی اختصاص داده است.

Fakespot از افزایش مشکوک نظرات غیر قابل اعتماد در آمازون همزمان با شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاصا برای ضدعفونی کننده دست، ماسک و دیگر تجهیزات محافظتی خبر می‌دهد.

ReviewMeta، کمپانی دیگری که نظرات ثبت شده در آمازون را اعتبارسنجی می‌کند، افزایش ناگهانی نظرات غیرقابل اعتماد در آمازون در مقایسه با سال قبل خبر را تأیید می‌کند. البته این شرکت افزایش شدید خریدهای اینترنتی ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا را عامل اصلی بالا رفتن آمار ثبت نظرات جعلی ندانسته و آمازون را نیز مقصر می‌داند.

ReviewMeta می‌گوید ابزارهایی که آمازون در اختیار خریداران قرار داده ثبت نظر در این سایت را بسیار بی‌دردسر کرده‌اند. این شرکت برای نمونه به ابزار بررسی یک ضربه‌ای (One Tap) این سایت اشاره می‌کند که کاربران بوسیله آن می‌توانند بدون تایپ کردن متن به کالا ستاره بدهند.

کاربران تا پیش از عرضه این ابزار باید نظر خود را در مورد محصول تایپ می‌کردند و نظر نهایی آن‌ها شامل اطلاعت پروفایل و زمان خرید کالا می‌شد اما حالا بدون این دو پارامتر، تشخیص ستاره‌های جعلی از واقعی بسیار سخت شده است.

شرکت ReviewMeta می‌گوید پیش از عرضه این ابزار میانگین امتیازات بررسی‌های یک ضربه‌ای ۴.۳ ستاره بوده که پس از عرضه به ۴.۶ ستاره افزایش یافته که به گفته این شرکت احتمالاً عرضه ابزار One Tap در این افزایش امتیاز بی تأثیر نبوده است. ReviewMeta می‌گوید امکان سواستفاده از ابزار One Tap وجود دارد چرا که امکان دیدن تاریخ ثبت امتیاز، نام کاربری خریداران و محصولاتی که آن‌ها قبلاً امتیاز داده‌اند وجود ندارد.

Fakespot پیش‌بینی می‌کند با نزدیک شدن به تعطیلات آخر سال میلادی آمار نظرات جعلی و غیر قابل اعتماد در آمازون افزایش یابد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل