افتتاح چند پروژه مهم ارتباطی با حضور رییس جمهوری در روز جهانی ارتباطات

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است امروز و به مناسبت روز جهانی ارتباطات، چند پروژه مهم مانند فاز اول فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور رئیس جمهوری افتتاح شود.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهم‌ترین پروژه‌هایی که امروز به مناسبت روز جهانی ارتباطات افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ان شاالله قرار است در روز جهانی ارتباطات چند پرژه مهم و ملی را افتتاح کنیم؛ بر این اساس در یکی از پروژه‌ها، فاز اول فیبرنوری منازل و کسب و کارها امروز افتتاح می شود که سه میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین در ۱۰ شهر سرویس‌دهی به مردم عزیز شروع می‌شود که کار بسیار بزرگی است. افزایش ۲۰ درصد به ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور و اتصال چهار هزارمین روستا در دولت جدید به شبکه ملی اطلاعات و پروژه‌های دیگر با حضور ریاست محترم جمهوری، از جمله مهم‌ترین پروژه هایی است که امروز افتتاح خواهد شد.

پیش از این هم اعلام شده بود که دو طرح اتصال جزایر سه‌گانه به سرزمین اصلی و توسعه و ارتقاء پایداری شبکه با هدف تحقق عدالت ارتباطی، پایداری ارتباطات و استفاده از توانمندی متخصصان داخلی، امروز افتتاح خواهند شد.

عملیات اجرایی این طرح که ۲۱ ماه به طول انجامید، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۶ میلیارد تومان و جمعا به طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر بندر لنگه به تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی انجام شد. همچنین در فاز دیگری از این طرح، اتصال جزیره کیش به هندورابی بین حوضچه های جزایر کیش و هندورابی برقرار خواهد شد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل