افزایش ۱۳۳ درصدی شکایات مردم از خدمات اینترنتی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش ۱۳۳ درصدی تعداد درخواست و شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ (سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات خدمات ارتباطی) نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش داتیکا به نفل از مهر، پیمان قره‌داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تعداد تماسهای کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شکایت‌های ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تماس و ۱۲ هزار و ۱۶۳ درخواست و شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده بود که این آمار در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به ۱۳۵ هزار و ۳۱ تماس و ۲۸ هزار و ۳۲۶ درخواست رسیده است.

قره داغی دلیل این افزایش را ناشی از شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته عنوان کرد و گفت: بسترهای مختلفی از سوی وزارت ارتباطات مانند ارائه حجم رایگان ۱۰۰ گیگابایت به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا ۱۶ مگابیت، ارائه حجم رایگان ۲۰ گیگابایت به معلمان، استفاده رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده سازی زیرساختهای ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL برای مردم ایجاد شد تا کاربران بتوانند در حوزه‌های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، سرگرمی و دورکاری از اینترنت استفاده کنند.

وی افزود: تمامی این اقدامات و همچنین استفاده از اینترنت به عنوان راهکاری برای انجام دورکاری، باعث شد ظرفیت انتقال و پهنای باند کشور در مقاطعی اشباع شود و از سوی دیگر در مراکز پشتیبانی اپراتورها و سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ تماس و تقاضا برای رفع ابهامات و حل مشکلات افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با تاکید بر اینکه پاسخگویی به کاربران و حفظ حقوق آنان در اولویت رگولاتوری است، گفت: با وجود مشکلات برای حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخگویی، براساس مصوبه‌ها و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی در فرآیند ثبت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده تا پاسخگویی به کاربران در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل