ایرانسل؛ پیشرو در فناوری دیجیتال/ گزارش بازدید خبرنگاران از سایت ۵G ایرانسل

داتیکا- بازدید نخستین گروه از خبرنگاران حوزۀ ICT از دومین سایت ۵G ایران و تست سرعت نسل پنجم تلفن همراه، صبح امروز سه‌شنبه در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.

به گزارش داتیکا در ابتدای این مراسم دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل ابتدا درباره تاریخچه ۵G در کشور نکاتی را مطرح کرد. به گفته عباسی آرند اولین پایلوت ۵G با حضور وزیر ارتباطات در شهریور ۹۶ در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد.

مدیرعامل ایرانسل در بخشی از سخنانش گفت در راستای حرکت به سمت فناوری نسل جدید، ایرانسل در طول چند سال گذشته برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده است. وی همچنین خاطرنشان کرد فناوری نسل پنجم اینترنت همراه، صرفا یک تغییر در حوزه ارتباطات نیست. بلکه دارای ابعاد توسعه اقتصادی و صنعتی نیز هست.

وی ادامه داد: متخصصان ما سه تعریف برای این فناوری پیش بینی کرده بودند که عبارتند از پهنای باند زیاد، قابلیت اتصال انبوه، پایداری بالا و تاخیر کم. این فناوری طیف وسیعی از کاربردها را برای گروه گسترده ای از مخاطبان شامل خواهد شد.
نسل پنج تفاوت جدی با نسل های قبل دارد. در واقع در نسل پنج یک نوع آزادی در شبکه ایجاد شده که انعطاف بالایی دارد و قابلیت های فناوری نسل پنج در توسعه اقتصادی کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل ایرانسل افزود: ایرانسل در پدید آوردن نسل جدیدی از فناوری همواره پیشرو بوده و انشالله ما در بازه ی زمانی منطقی این فناوری را در سراسر کشور توسعه خواهیم داد. ما صرفا دنبال تکنولوژی جدید نیستیم و در تلاشیم تا این فناوری به شرکت های مختلف خصوصا شرکت های دانش بنیان کمک کند.

مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد: من از همکاری وزارت ارتباطات و شخص وزیر تشکر می‌کنم، زیرا دستیابی به این فناوری با همکاری و مساعدت آنان ممکن بود. ایرانسل نشان داد در راه‌اندازی فناوری پیشرفته همیشه پیشرو بوده است. ما صرفا به دنبال آوردن آوردن فناوری جدید به کشور نیستیم بلکه می‌خواهیم با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، فناوری‌های جدید را بومی کنیم. اکنون یکی از شرکت‌های دانش بنیان، بومی‌سازی مودم‌های نسل ۵ را آغاز کرده‌ است. اینترنت نسل ۵ از جمله تکنولوژی‌هایی است که باعث رشد اینترنت اشیاء می‌شود و باید بومی شود.

در ادامه مراسم، مهندس قهرمانی، مدیرکل شبکه ایرانسل، توضیحاتی در رابطه با موضوعات فنی از جمله تکنیک های استفاده شده در ۵G و تفاوت های بین ۴G و ۵G ارائه کرد. بعد از صحبت های او تست سرعت نسل پنجم تلفن همراه توسط مهندس بولوردی معاون فنی مهندسی ایرانسل با حضور خبرنگاران انجام شد. بولوردی در این رابطه گفت: در این تست، سه پارامتر اندازه گرفت شده است. نخست سرعت دانلود که معادل ۱/۵ گیگابایت بر ثانیه ثبت شد. دوم سرعت اپلود و سوم زمان تاخیر که ۶ میلیون ثانیه بود.

در ادامه تست مذکور توسط خبرنگاران انجام شد و این مراسم پس از پرسش و پاسخ خبرنگاران با دکتر عباسی آرند و دکتر عسکری، مدیر کل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل خاتمه یافت.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست