ایرانسل ارائه‌ دهنده ۵G با بیشترین مشترک ۴G

جدیدترین گزارش منتشر شده رگولاتوری از تعداد مشترکان خدمات پهن‌باند، حاکی از پیشتازی ایرانسل در شاخص ضریب نفوذ نسل چهارم شبکۀ تلفن همراه در ایران است.

به گزارش داتیکا به نقل از ایلنا، بر اساس جلد سی و چهارم از فصلنامۀ آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، مربوط به سه ماهۀ دوم سال ۱۳۹۹، تعداد مشترکان شبکۀ نسل چهارم تلفن همراه ایران، به بیش از ۵۵ میلیون و ۵۸۱ هزار نفر رسیده است.

بر این اساس، ایرانسل با دارا بودن نزدیک به ۲۷ میلیون مشترک نسل چهارم تلفن همراه (۴G/LTE)، در رقابت با سایر اپراتورها در این زمینه پیشتاز است. بنابر این گزارش، همراه اول در بازۀ زمانی مذکور، حدود ۲۶.۳ میلیون مشترک ۴G داشته و رایتل نیز با دارا بودن حدود ۲.۴ میلیون مشترک نسل چهارم، فاصلۀ قابل توجهی با دیگر اپراتورها دارد.
ایرانسل در سال ۱۳۹۳ نخستین اپراتوری بود که شبکۀ نسل چهارم تلفن همراه (۴G/LTE) را در ایران ارائه کرد و اکنون نیز از مرداد ماه ۹۹، تنها اپراتور ارائه‌دهندۀ شبکۀ نسل پنجم تلفن همراه (۵G) است که دو سایت نسل پنج را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز ساختمان مرکزی خود راه‌اندازی کرده است. بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ما، ایرانسل قرار است طی روزهای آینده، سومین و چهارمین سایت ۵G خود را نیز در «دانشگاه تربیت مدرس» و «بوستان آب و آتش» افتتاح کند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل