اینترنت ماهواره‌ای در ایران فیلتر می‌شود!

اینترنت ماهواره ای وارد ایران می‌شود، اما این اینترنت با شرایط و ضوابطی که در ایران مقرر شده در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت. این‌ها بخشی از سخنان رئیس رگولاتوری ایران است.

به گزارش داتیکا به نقل از گجت نیوز، زمانی که مردم جهان و به خصوص کشورهایی که در آنها ماجرای فیلترینگ وجود دارد، خبر اینترنت نامحدود و بدون مرز ماهواره‌ای را شنیدند، موجی از امید و شادی وجود آنها را فرا گرفت. گفته می‌شد که دولت‌ها با وجود این اینترنت دیگر نمی‌توانند به فیلترینگ داخلی بپردازند. اما ظاهرا مشخص شده که برخی دولت‌ها مانع ورود این اینترنت به کشورشان خواهند شد.

کارشناسان بسیاری در ایران بر این باور هستند که دولت با وجود شرایط کنونی اجازه ورود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را نمی‌دهد اما به نظر می‌رسد که رئیس رگولاتوری ایران خبر از ورود ضابطه‌مند این اینترنت داده است.

صادق عباسی شاهکوه، رئیس رگولاتوری کشور در خصوص اینترنت ماهواره ای در ایران و توسعه آن گفته است: اینترنت ماهواره‌ای باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور باشد و ارائه این اینترنت تحت پوشش اپراتورهایی که قبل از این مجوز دریافت کرده‌اند، ممکن خواهد بود.

همان‌طور که از صحبت‌های عباسی شاهکوه فهمیده می‌شود، خدمات اینترنت استارلینک به ایران می‌رسد اما دولت قطعا محدودیت‌هایی را بر آن اعمال خواهد کرد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین گفته است: مصوبه اجرای اینترنت ماهواره‌ای منتشر شده و شرکت‌ها برای ارائه خدمت ماهانه باید این موضوع را در کشور رعایت کنند و تنها شرکت‌هایی می‌توانند به ارائه خدمت بپردازند که قبلا مجوز گرفته‌اند.

مصوبه مذکور در حالی منتشر شده که مدتی پیش شورای عالی فضای مجازی در آخرین جلسه خود طرح «الزامات و اقدامات مرتبط با کاربری منظومه‌های ماهواره‌ای در فضای مجازی» را بررسی کرده است.البته وزیر ارتباطات بر این باور است که اینترنت ماهواره‌ای خط قرمز و فیلترینگ را از بین می‌برد اما رئیس رگولاتوری کشور با اشاره به این موضوع می‌افزاید: مقررات مرکز رگولاتوری مشخص است. شرکت‌ها باید مطابق این مصوبه و قوانین چارچوب‌ها را رعایت کنند. همچنین در مصوبه «مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی ارائه خدمات ماهواره‌ای در ایران» به شرایطی که اپراتورها باید برای خدمت اینترنت ماهواره‌ای در نظر بگیرند، اشاره شده است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل