اینترنت کشمیر پس از شش ماه وصل شد!

داتیکا- مردم منطقه کشمیر هند پس از پشت سر گذاشتن طولانی ترین قطعی اینترنت در تاریخ دموکراسی، مجوز دسترسی به برخی سایت ها را پیدا کردند.

به گزارش داتیکا، به نقل از دیجیاتو از تاریخ ۱۵ ژانویه دولت منطقه کشمیر مجوز دسترسی محدود به اینترنت ۲G را برای برخی مؤسسات صادر کرد. در ادامه دستور دسترسی به ۳۰۱ سایت از جمله تعداد محدودی از سایت های خبری در ایالت جامو و کشمیر صادر شد.

مردم هند مجوز دسترسی به سایت بانک ها، آژانس های گردشگری، مؤسسات آموزشی، استریم ویدیو و موزیک و برخی سایت های خبری را پیدا کرده اند. شبکه های اجتماعی محبوب همانند فیسبوک و توییتر همچنان از دسترس خارج هستند و این روند تا پایان ماه جاری میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

ماه اوت سال گذشته میلادی دولت هند پس از لغو ماده ۳۷۰ قانون اساسی و از بین بردن خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و اعتراضاتی که به دنبال این تصمیم به راه افتاد، دسترسی به اینترنت را در این منطقه قطع کرد. قطع اینترنت در کشمیر و دیگر شهرهای هند خسارتی چند میلیارد دلاری به این کشور وارد کرده است.

منتقدین می گویند دسترسی نصفه و نیمه به برخی سایت ها به معنی وصل شدن اینترنت نیست و کشمیر همچنان از اینترنت محروم است. یکی از کاربران توییتر می گوید:

«اینترنت کشمیر هنوز وصل نشده و قطعی همچنان پابرجاست. اینترنت همین ۳۰۱ وب سایت نیست و میلیاردها سایت و اپلیکیشن را شامل می شود. از خبرنگاران خواهشمندیم دسترسی به چند صد سایت را به منزله وصل شدن اینترنت تلقی نکنند. چنین چیزی حقیقت ندارد.»

اوایل سال نو میلادی دادگاه عالی هند اعلام کرد قطعی اینترنت طولانی مدت در این کشور خلاف قوانین مخابراتی بوده و دولت هند باید پیش از قطع کردن اینترنت با دادگاه عالی این کشور در مورد مدت زمان قطعی و شرایط آن هماهنگ کند.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل