این اپلیکیشن کیفیت هدفون را بهبود می‌بخشد

اپلیکیشن صوتی شرکت سوئدی دیراک کیفیت صوت هدفون‌ها را به‌مراتب بهبود می‌بخشد.

دیراک، شرکت سوئدی فعال در حوزه‌ی محصولات صوتی، با تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همکاری می‌کند تا بتواند کیفیت صوت حاصل از این گوشی‌ها را در هدفون بهبود ببخشد. این شرکت سوئدی با تولیدکنندگانی مانند شیائومی، اوپو، ویوو، وان‌پلاس و برخی دیگر همکاری می‌کند.

اپلیکیشن صوتی دیراک بدون توجه به کدک استفاده‌شده برای انکودکردن فایل صوتی، از الگوریتم خاصی برای بهبود همه‌ی جزئیات موسیقی استفاده می‌کند. کاربران نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن نتیجه را تحسین‌کردنی توصیف کرده‌اند. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، این است که هدفون سازگار با این اپلیکیشن داشته‌ باشد. سپس حالت بهبود کیفیت صوت را در اپلیکیشن انتخاب کند و درنهایت، سرویس پخش موسیقی مدنظر را مشخص کند. به‌عنوان مثال، این اپلیکیشن با استفاده از هدفون WH-1000XM3 سونی و با پخش تعداد زیادی از موسیقی‌های اسپاتیفای آزموده شده‌ است.

اپلیکیشن دیراک فیلتری تصحیح‌کننده دارد که بلندی صدا در بخش‌های مختلف را تنظیم و حالت بازتر ایجاد می‌کند. در این روند، قسمت‌های بَم صدا (فرکانس‌های پایین‌تر) واضح‌تر و قسمت‌های زیر صدا (فرکانس‌های بالاتر) بلندتر شنیده می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که صوت نهایی بهتر و جذاب‌تر و آوازها هم بسیار واضح‌تر خواهد بود. تفاوت ایجادشده در صوت از همان ابتدا مشخص است و کاربر به‌راحتی متوجه آن خواهد شد. آنچه کاربر می‌شنود، بسیار شبیه شنیدن صدای اجرای زنده است و شرکت دیراک اعلام کرده با این راه‌حل قصد داشته‌ است تجربه‌ی شنیدن صوت بی‌نظیری ایجاد کند.

نکته‌ی مثبت و مهم اپلیکیشن دیراک این است که با هدفون‌های متداول بین کاربران سازگاری دارد. به‌گفته‌ی دیراک، در‌حال‌حاضر بیش از ۴۰ مدل هدفون به‌طور رسمی با این اپلیکیشن سازگار هستند و مدل‌های بیشتر به‌طور هفتگی به این فهرست اضافه خواهد شد. فهرست کامل این هدفون‌ها در جدول زیر ذکر شده‌ است:

هدفون‌های سازگار با اپلیکیشن Dirac (دیراک)
Langsdom D4C Edifier H270P ۱MORE EO320
Meizu EP52 Edifier W280BT ۱MORE E1003
Meizu EP2 Huawei AM13 AKG K374BT
Monster Clarity HD Huawei AM60 Amoi F9
Philips SHE6000 Huawei AM61 Apple AirPods Pro
QCY T1 JBL Endurance Jump Apple AirPods 2
QCY QY19 JBL Reflect Mini BT Apple Earpods
Samsung EG920 JBL Tune 205BT Audio Technica CKB50
Sennheiser MX170 JBL T205 Audio Technica CLR100is
Sennheiser Momentum 3  JBL Tune 110BT Audio Technica CK200BT
Sennheiser CX300S JBL C100SI Audio Technica CK350iS
Sony WH-1000XM3  JBL T280BT Audio Technica CKL220iS
Sony MDR-XB50BS JBL T180A Bang & Olufsen H9i
Sony MDR-XB55AP  JBL T280A Beats Solo3 Wireless
Sony MDR-XB75AP Meizu EP2 Bose QuietComfort 35-II
Vivo XE710 JBL Tune 110 Edifier H185P
Xiaomi Redmi AirDots Kugou M1 Edifier H230P
Xiaomi Mi Earphones Neckband Basic Langsdom L5B Edifier W800BT
Xiaomi MI Bluetooth Neckband

شرکت دیراک گفته‌ است تلاش می‌کند بزرگ‌ترین سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی موسیقی و سازندگان گوشی‌های هوشمند این اپلیکیشن را در محصولات خود جای دهد. باتوجه‌به سابقه‌ی این شرکت به‌نظر می‌رسد امکان ایجاد همکاری بین شرکت دیراک و تولیدکنندگان چینی در سه‌ماه‌ی اول سال ۲۰۲۰ وجود داشته‌ باشد. علاوه‌براین، چون محل استقرار شرکت دیراک خارج از سوئد است، احتمالا در آینده‌ی نزدیک با اسپاتیفای هم همکاری خواهند کرد. درکنار این‌ها، دیراک معمولا با DJها و تولیدکنندگان موسیقی نیز همکاری می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، اَکس‌ول (Axwell)، از Swedish House Mafia، مطالب زیر را درباره‌ی سرویس جدید دیراک بیان کرده‌ است:

وقتی در استودیو هستید، همه‌ی ضربه‌ها را حس می‌کنید و همه‌ی جزئیات حس می‌شوند و هیچ‌چیز از بین نمی‌رود. همه‌ی مسئله‌ی صنعتی که در آن فعال هستیم، این است که بتواند در هدفون‌ها نیز همان حس‌و‌حال استودیو را ایجاد کند؛ اما معمولا هدفون‌ها کیفیت و جزئیات صوت را از بین می‌برد. دیراک با راه‌حلش قواعد این بازی را تغییر داده‌ است و توانسته صوت شنیده‌شده با هدفون را به گونه‌ای قوی‌تر و واضح‌تر و محسوس‌تر کند که زمانی فقط هنرمندان و تنها در استودیوها تجربه‌کردنی بود.

دیراک نسخه‌ی بتای عمومی این اپلیکیشن را حذف خواهد کرد تا نسخه‌ی اصلی آن را به‌زودی در پلی‌استور دردسترس عموم قرار دهد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل