با جدیدترین فناوری ها در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ آشنا شوید

در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ جدیدترین فناوری ها از جمله تلویزیون ۲۹۲اینچی، دستگاهی برای بازیافت آب مصرفی خانه ها، آفتابگیری که از تصادف جلوگیری می کند و سریع ترین نمایشگر بازی رایانه ای رونمایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیروز  نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی ۲۰۲۰ به کار خود پایان داد. در سال جاری میلادی نیز این نمایشگاه مملو از گجت ها و فناوری هایی تازه بود که برخی از آنها شاید هیچ گاه روی واقعیت به خود نبینند، برخی دیگر سرآغاز روندی برای صنعت به حساب می آیند و برخی دیگر از هم اکنون آماده عرضه به بازار هستند. این فناوری ها به حوزه های مختلف از تولید رایانه و نمایشگر گرفته تا گجت های برای درمان وضعیت های بهداشتی مختلف مانند خوانش پریشی، کنترل علائم حیاتی بدن و غیره تعلق دارند.

در این گزارش به برخی از جالب ترین و مهم ترین محصولات این نمایشگاه نگاهی می کنیم:

دستگاه بازیافت آب برای خانه ها

به نوشته نشریه انگجت، یکی از بهترین استارت آپ های حاضر در CES۲۰۲۰، «هیدرالوپ» بوده است. این استارت آپ در نمایشگاه از یک سیستم پاکسازی آب برای خانه ها رونمایی کرد. این سیستم پس از نصب در خانه آب دورریز را دریافت و با استفاده از ۶ روش استاندارد، تصفیه می کند. آب بازیافتی را می توان در دستشویی، استخر و حتی باغچه نیز استفاده کرد. به گفته موسس این استارت آپ دستگاه مذکور  می تواند در مصرف آب سالانه یک خانواده ۴ نفره هزاران گالن صرفه جویی کند.

 ساعت هوشمند وایتینگز 

ساعت هوشمند ScanWatch متعلق به شرکت وایتینگز ابزاری برای رصد سلامت انسان ها است. این گجت دارای حسگر ضربان قلب است و در صورت رصد هرگونه فعالیت غیر معمول به کاربر هشدار می شود و از او می خواهد تا علائم حیاتی خود را کنترل کند. این دستگاه می تواند خواب فرد را کنترل و نشانه های آپنه خواب را با یک حسگر بررسی کند. این دستگاه همه این فعالیت ها را انجام می دهد و یک بار شارژ آن ۳۰ روز دوام دارد.

چراغ مطالعه برای درمان خوانش پریشی

یکی از فناوری های جالب در CES۲۰۲۰ یک چراغ مطالعه به نام Lexilight  است که مشکل خوانش پریشی را با کمک چراغ های ال ای دی حل می کند. این چراغ مطالعه پالس های نوری را به شکلی قابل تنظیم منتشر و به مغز فرد کمک می کند اطلاعات را از یک چشم مسلط مطالعه کند و به این ترتیب حروفی که درهم ریخته اند به طور آنی واضح می شوند. این چراغ مطالعه قابل تنظیم است. برجستگی پشت این چراغ میزان پالس های نوری را تنظیم می کند و به کاربر اجازه می دهد بهتر متون را بخواند.Lexilife شرکتی فرانسوی و تولید کننده این چراغ مطالعه است.  این چراغ هم اکنون در اروپا موجود و قیمت آن نیز ۵۴۹ یورو اعلام شده است.

آفتابگیر خودرو از تصادف جلوگیری می کند

در CES۲۰۲۰علاوه بر نمونه های اولیه گجت ها، طرح اولیه های جالبی نیز رونمایی شد. یکی از این طرح های اولیه برای حل مشکل تابش خیره کننده نور خورشید به چشم راننده بود.  شرکت بوش ایده یک آفتابگیر نوآورانه برای خودرو ارائه کرده که این مشکل را حل می کند.این آفتابگیر مجازی از یک پنل شفاف ال سی دی ساخته شده و دارای دوربینی به سمت راننده است. دوربین مذکور با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری شناسایی صورت  مشخص می کند تشعشع نور خورشید به صورت راننده برخورد می کند یا خیر. در مرحله بعد الگوریتم هایی چشم انداز دید راننده را تحلیل می کنند و با استفاده از فناوری کریستال مایع بخشی از آفتابگیر تیره تر می شود.

 کنترل تلویزیون با مغز!

در نمایشگاه CES  شرکت فرانسوی«نکست مایند» یک هدبند ۳۹۹ دلاری مجهز به بلوتوث رونمایی کرد که به وسیله حسگرهای مختلف می تواند فعالیت الکتریکی در مغز را رصد و اندازه گیری کند. به گفته شرکت تولید کننده می توان از این هدبند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون یا بازی رایانه ای استفاده کرد. برای این منظور کافی است کاربر فقط بر شی که در مانیتور نمایش داده شده، تمرکز کند. در این هدبند ۸ الکترود وجود دارد که کورتکس بصری بیننده را رصد می کند.

رونمایی از تلویزیون ۲۹۲ اینچی

یکی از نکات جالب توجه در CES۲۰۲۰ رونمایی از یک تلویزیون ۲۹۲ اینچی بود. این تلویزیون به شرکت سامسونگ تعلق  The Wall Luxury نام دارد. در این تلویزیون ترکیبی از درخشندگی زیاد، اندازه بسیار بزرگ و تضاد رنگی قابل توجهی دیده می‌شود.این دستگاه تلویزیون با استفاده از فناوری‌های ماژولار و میکرو ال ای دی ساخته شده است. میکرو ال ای دی نخستین فناوری نوین نمایشگر در دهه ۲۰۲۰ میلادی است.سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد: پیشرفت‌های جدید برای ۲۰۲۰ میلادی کمک می‌کند تا تلویزیون‌های بزرگ‌تر ساخته شوند.

سونی خودرو می سازد

چند سالی است که شرکت سونی در نمایشگاه CES محصولات جدید خود را معرفی نمی کند. اما امسال این شرکت حضور پررنگی در نمایشگاه داشت. این شرکت از نمونه اولیه خودرویVision-S رونمایی کرد. این خودرو برای سواری در جاده های عادی ساخته نشده است.  مرحله بعدی توسعه این خودرو، توسعه سیستم های خودروان، ویژگی های امنیتی و حتی سیستم های سرگرمی در خودرو است. داخل آن شبیه یک خودروی صندوق دار لوکس با نمایشگرهایی روی داشبورد است. ظاهر بیرونی آن نیز شبیه پورشه تایکان یا تسلا است. در این خودرو از حسگرهای مختلف استفاده شده است.

موبایل سامسونگ گلکسی لایت

سامسونگ در این نمایشگاه علاوه بر نمایشگرهای مختلف  از موبایل «گلکسی نوت۱۰ لایت» رونمایی کرد که دارای نمایشگری بزرگ و زیبا است.  در این موبایل از پردازشگر Exynos استفاده شده است.  این موبایل در حقیقت نسخه ارزانتر «گلکسی نوت۱۰» است که در CES۲۰۱۹ میلادی رونمایی شد. این دستگاه نمایشگر ۶.۷ اینچی دارد و گوشه های آن صاف است. علاوه برآن در گلکسی نوت ۱۰ لایت جک هدفون نیز دیده می شود و مجهز به یک قلم است. البته سامسونگ قیمت یا زمان عرضه موبایل را اعلام نکرد اما پیش بینی می شود قیمت آن نصف گلکسی نوت ۱۰ باشد. دوربین  اصلی دستگاه ۱۲ مگاپیکسل است. علاوه برآن، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو، یک لنز اولترا واید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی  در پشت دستگاه وجود دارد. باتری دستگاه نیز ۴۵۰۰ میلی آمپری است.

 سریع ترین نمایشگر بازی رایانه ای

در این نمایشگاه  از سریع ترین نمایشگر مخصوص بازی های رایانه ای نیز رونمایی شد که در حقیقت محصول همکاری شرکت های ایسوس و انویدیا  است و  ASUS ROG SWIFT ۳۶۰ نام دارد. نرخ رفرش این مانیتور ۳۶۰ هرتز است.

SWIFT ۳۶۰ به طور خاص برای آموزش و بازی های رایانه ای به طور حرفه ای ساخته شده است. این نمایشگر ۲۴.۵ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل و پردازشگر G-Sync  است.این نمایشگر قابلیت پشتیبانی بهتر از انیمیشن ها را دارد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : خبر ویژه،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل