بدترین روزها برای بیت کوین رقم خورد

بیت کوین در ماه ژوئن بیش از 38 درصد ارزش خود را از دست داد تا بدترین ماه تاریخ خود را سپری کند. اتر، دومین رمزارز بزرگ جهان نیز روند مشابهی داشته و در پایان ماه گذشته، حدود 47 درصد از ارزش بازار خود را از دست داد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، از زمان معرفی اولیه بیت کوین در سال 2010، ماه گذشته (ژوئن) از نظر کاهش ارزش، بدترین ماه این رمزارز محبوب بوده است.

احتمال افزایش ارزش بیت کوین وجود دارد؟
تاکنون قیمت بیت کوین چندین بار با افت قیمت مواجه شده است. به عنوان مثال در زمستان سال 2018، بیت کوین 80 درصد از ارزش خود را از دست داده بود اما در نوامبر 2021 قیمت آن به اوج خود یعنی حدود 69 هزار دلار رسید.

با این وجود، در یادداشتی که اخیرا توسط شرکت خدمات مالی «بنک آو امریکا» منتشر شده، تحلیلگران به داده‌هایی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان آمریکایی نسبت به بازار کریپتو محتاط‌تر شده‌اند. براساس این داده‌ها، تعداد کاربران فعال رمزارز بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده و در ماه مه به کمتر از 500 هزار نفر رسیده است.

در همین حال بسیاری از شرکت‌های بزرگ با بحران‌های مالی مواجه شده‌اند و اعتماد به بازار کریپتو متزلزل شده است. در ماه‌های گذشته همچنین توکن‌های Terra (Luna) و TerraUSD (UST) با سقوط خود، ضرر 60 میلیارد دلاری را رقم زدند.

تمام این اتفاقات در حالی رخ داده که شرکت‌های بزرگ حوزه ارز دیجیتال از جمله Coinbase که سهام آن در ژوئن حدود 40 درصد سقوط کرد، با تعدیل گسترده کارمندان خود روبرو شده‌اند.

با این وجود، بسیاری از علاقه‌مندان بیت کوین‌ همچنان انتظار دارند تا این رمزارز احیا شود و همچنین در پایین‌ترین قیمت پیش‌بینی شده خود، اقدام به خرید می‌کنند. «مایکل سیلور»، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) از جمله این افراد است که اعلام کرد 480 بیت کوین به ارزش حدود 10 میلیون دلار خریداری کرده و مجموع دارایی بیت کوین این شرکت را به حدود 4 میلیارد دلار رسانده است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل