پژوهش ارتباطی

بررسی محتوای شاعران فارسی در تلگرام

چه بسیار اندیشمندان و زبان‌شناسانی که معتقدند جاودانگی زبان فارسی حاصل تلاش فردوسی در نوشتن این اثر ارزشمند است. زبانی که محدود به مرزهای کنونی ایران نیست و گویش‌های متنوع آن از آسیای میانه تا قفقاز پراکنده شده است.
به گزارش داتیکا به نقل از لایف‌وب، شعر جزئی جداناشدنی از فرهنگ ایرانی است و  به بهانه روز پاسداشت زبان فارسی به کندوکاو و پایش تلگرامپرداخته‌ایم تا ۱۰۰ شاعر که بیشترین آوازه را در تلگرام فارسی دارند بشناسید. در این محتوا نه تنها اشعار که جملات قصار و کوتاه نیز محاسبه شده‌اند.

۱۰۰ تن از شاعران فارسی در تلگرام کدامند؟

برای فهمیدن علاقه ایرانیان به شعرخوانی خوب است بدانید که در این گزارش ۱۰ هزار کانالِ تخصصیِ شعر و ادبیات در تلگرام فارسی گلچین شده‌اند. منابعی که بیش از ۲۲ میلیون محتوا و بیش از ۵ میلیارد بازدید در طی ۲۵ ماه داشته‌اند.
در بین همۀ این محتواها، نام ۱۰۰ شاعری که می‌بینید بیشترین تکرار را داشته است. حافظ، مولانا و سعدی به ترتیب محبوب‌ترین و پرتکرارترین نام در کانال‌های تخصصی ادبیات تلگرام است. هوشنگ ابتهاج نیز پرتکرارترین و پرآوازه‌ترین نام در بین شاعران معاصر است.

شاعران فارسی در تلگرام

۱۰ شاعر محبوب محبوب تلگرام را بشناسید

از میان شاعران فارسی تلگرام  ۴ شاعر از ۱۰ شاعر، از بزرگان شعر و ادب کهن ایران هستند و ۶ شاعر معاصر که از بین این ۶ شاعر، فروغ فرخزاد تنها شاعر زن در بین ۱۰ نفر پرمحتوا است.

شاعران فارسی در تلگرام

هوشنگ ابتهاج محبوب‌تر از مهدی اخوان ثالث

۵۵ شاعر از ۱۰۰ شاعر پرآوازه تلگرام فارسی معاصر هستند. هوشنگ ابتهاج، فروغ فرخزاد، شهریار و فاضل نظری پرتکرارترین نام‌ها هستند. پس از این ۱۰ مورد نام‌های مشهور دیگری مانند نیما یوشیج، شفیعی کدکنی و پروین اعتصامی نیز دیده می‌شود.

شاعران فارسی در تلگرام

فروغ همیشه محبوب

کمتر شاعری در دوران معاصر سراغ داریم که نه تنها شعرهایش بلکه سبک زندگی و آثار هنری دیگرش این مقدار مورد توجه قرار گرفته باشد. شاعری که عمر بلندی نداشت اما تاثیری شگرف در ادبیات معاصر ایران گذاشت. در بین ۱۰۰شاعر پرمحتوا، فروغ فرخزاد با اختلاف زیادی پرتکرارترین نام شاعر زن است. سیمین بهبهانی و پروین اعتصامی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شاعران فارسی در تلگرام

محبوبیت شاعران عرب در تلگرام فارسی

علاقه ایرانیان به خواندن شعر محدود به خواندن اشعار فارسی‌زبانان نمانده و برای عشاق شعر فرقی نمی‌کند شاعر از کدام مرز و بوم آمده است. کافی است آن لطافت شوریده و نزدیکی فرهنگی به صورت هنرمندانه در هم آمیخته باشند تا ایرانیان به آن اقبال نشان دهند. جالب اینکه پایش شاعران فارسی در تلگرام نشان می‌دهد در این بین شعرای عرب در کانال‌های تلگرام فارسی بسیار محبوب هستند. ۸ شاعر نیز در این بین از شعرا و نویسندگان خارجی هستند. در بین شعرای خارجی، نزار قبانی، محمود درویش و جبران خلیل جبران به ترتیب اول تا سوم هستند که هر سه عرب هستند. علاوه بر این سه نفر، غسان کنفانی و جمال ثریا نیز در بین ۱۰۰ شاعر برتر هستند.

شاعران فارسی در تلگرام

 

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : پژوهش ارتباطی

آخرین اخبار

فهرست