برپایی اولین کنفرانس بین‌المللی”بلاکچین، رمزارزها و اقتصاد جهانی”/حمایت دستگاههای علمی و اجرایی

اولین کنفرانس بین‌المللی “بلاکچین، رمز ارزها و اقتصاد جهانی” با حضور اساتید، اندیشمندان، فعالان و توسعه‌دهندگان و متخصصان این حوزه، به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و با همکاری و حمایت کمیسیون ملی یونسکو-ایران، ۱۵مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، امروزه فناوری “بلاک‌چین”(Blockchain) برخلاف آن‌چه که اغلب تصور می‌شود، تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به خصوص بخش تولید هوشمند را نیز دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد. این فناوری می‌تواند امکان انتقال مطمئن و معتبر داده‌ها و همچنین یک شبکه قابل ردیابی ناگسستنی را فراهم کند که این ویژگی‌ها تنها برای امور بانکی نیست، بلاکچین و رمزارزها در حال ایجاد تغییر و تحول اساسی در بخش‌های مهم ازجمله اقتصاد است.

ارائه راهکارهای مؤثر در مدیریت بهتر سازمان‌ها

پیمان سرحدی، رییس‌کل باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و رییس کنفرانس بین‌المللی بلاکچین، رمز ارزها و اقتصاد جهانی، مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنفرانس را ایجاد بستری مناسب برای همکاری و تبادل دانش اطلاعات و انتقال تجارب و دستاوردهای علمی و عملی اساتید، نخبگان و پژوهشگران حوزه‌های نوآوری و فناوری بلاکچین بر پایه اقتصاد جهانی به‌ویژه در حوزه‌های بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، رمز ارزها و همچنین ایجاد فضای مشترک برای ارائه راهکارهای جامع و موثر بر پایه دانش و تحلیل فرصت‌های اقتصادی بر بستر ملی و جهانی برای مدیریت بهتر سازمان‌ها عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این کنفرانس با سه محور “بلاکچین، علم و توسعه”، “کاربردهای بلاکچین در فناوری و صنایع” و “بلاکچین و اقتصاد بازارهای مالی و بین‌المللی” قرار است تا در ۳ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ برگزار شود، ضمن آن‌که در جریان برگزاری این کنفرانس پنل‌های تخصصی مرتبط با موضوع کنفرانس نیز تشکیل خواهد شد.

رییس باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با تاکید بر این‌که در جریان مقدمات برگزاری این کنفرانس نهادهای علمی و اجرایی بسیاری از این رویداد حمایت کردند، گفت: خوشبختانه این کنفرانس تحت حمایت‌های معنوی دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صمت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه بلاکچین

سرحدی ادامه داد: کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات و فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز به‌عنوان دیگر حامیان اصلی این کنفرانس در این رویداد حضور خواهند داشت. ضمن آن‌که امید داریم با همت این مجموعه‌ها و تلاش تیم اجرایی و فنی کنفرانس بتوانیم گامی مثبت و علمی در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه نوین برداریم.

رییس نخستین کنفرانس بین‌المللی بلاکچین، رمز ارزها و اقتصاد جهانی، تأکید کرد: حضور و سخنرانی صاحب‌نظران و اساتید برجسته داخلی و خارجی و برگزاری پنل‌های تخصصی، تبیین نقشه جامع راه در زمینه استفاده و فرآیند آشنایی با فناوری‌های بلاکچین، برگزاری میزگردهای علمی- تخصصی جهت بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با محورهای کنفرانس و شرکت بیش از ۳۰۰۰ نفراز فعالان بخش‌های مختلف در حوزه بلاکچین، رمز ارزها، اقتصاد ایران و جهان شامل دانشگاهیان، صاحب‌نظران، سیاستگذاران و مدیران، دانشجویان، سازمان‌های ذی‌ربط و علاقه‌مند، بخشی از برنامه‌های مدون برگزاری این کنفرانس خواهد بود.

حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران و رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس در احکامی پیمان سرحدی را به‌عنوان رئیس کنفرانس و عضو شورای سیاستگذاری، سجاد برخورداری را به‌عنوان دبیر علمی و عضو شورای سیاست‌گذاری، امیر روشن‌بخش (معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو- ایران) را به سمت دبیر و عضو شورای سیاستگذاری، اباذر صالحی را به‌عنوان دبیر اجرایی و رسول شاهسونی را به سمت دبیر کمیته بین‌الملل منصوب کرد.

علاقه‌مندان، پژوهشگران، محققان، اساتید و دانشجویان برای شرکت در این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت کنفرانس به آدرس http://unescoconf.ir و یا سایت https://unescotech.org ضمن کسب اطلاعات بیشتر فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.

به نقل از روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو، باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با هدف توسعه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی در حوزه‌های نوین علمی و فناوری و استارت آپی، ایجاد شبکه بین‌المللی در حوزه فناوری با رویکرد انتقال تجارب موفق، ارتباط با باشگاه‌های یونسکو مرتبط با حوزه فناوری وتکنولوژی و حضور در محافل بین‌المللی در عرصه فناوری و تکنولوژی به‌جهت تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل