برگزاری بزرگترین ویدئو کنفرانس کشور توسط وزارت ارتباطات

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته اول خرداد ماه را می خوانید:


فناوری اطلاعات


  • ایسنا: راه‌اندازی سامانه رصد ارائه سرویس دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به تغییر رویکردها و نیازها به دسترسی پهن باند ثابت خانگی شبکه ملی اطلاعات، از امکان رصد زمانبندی و کیفیت ارائه سرویس‌های مذکور خانگی به وسیله سامانه رصد این سرویس‌ها خبر داد.

  • فارس: ارتقای ویندوز اشیای مایکروسافت در سال ۲۰۲۱

مایکروسافت قصد دارد با ترکیب دو سیستم عامل خود برای ویندوز اشیا، آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و سیستم عامل جدیدی را در سال ۲۰۲۱ عرضه کند.

در حال حاضر مایکروسافت دو ویندوز مبتنی بر اینترنت اشیا را عرضه کرده که به ترتیب IoT Core و IoT Interprise نام دارند و ترکیب آنها و عرضه نسخه نهایی یک ویندوز اشیا به حدود یک سال زمان نیاز دارد.

  • فارس: ناظمی: موتور جستجوگر در حوزه های تخصصی ایجاد شود

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز مردم باید از توان و دانش داخلی استفاده شود، گفت: باید موتور جستجوگر در حوزه های تخصصی در کشور ایجاد شود.

وی افزود : اگر بخش خصوصی در ایجاد موتور های جویش گر وارد شده که با مدل کسب و کار همراه باشند بدون شک شاهد دستاوردهای خوبی خواهیم بود. اگر به جای استفاده از مدل های شکست خورده  از مدل های موفق حمایت کنیم در واقع بسیاری از نیازهای جامعه را برطرف کرده ایم.

  • مهر: افزایش ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات به ۱۸ هزار گیگابیت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات در این دولت از ۶۸۰ گیگابیت بر ثانیه به ۱۸ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

جلسه دوره‌ای شورای معاونان امور دولت و مجلس وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولت در آخرین روز کاری مجلس دهم و یک روز پیش از آغاز به کار مجلس یازدهم، صبح امروز به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در عمارت کلاه‌فرنگی و با حضور محمدجواد آذری جهرمی برگزار شد.

  • باشگاه خبرنگاران جوان: اپل و گوگل در حال توسعه نهایی سرویس ردیاب کرونا هستند

به تازگی دو شرکت اپل و گوگل اعلام کرده‌اند که در حال اشتراک گذاری کدهای مربوط به هر سیستم عامل با توسعه دهنده سرویس ردیاب کرونا هستند.

اپل و گوگل در این سرویس قصد دارند از قابلیت سیگنال‌های کم مصرف بلوتوث استفاده کنند، اما طبق اعلام این دو شرکت، سرویس ردیابی کرونا هرگز حریم خصوصی افراد را نقض نخواهد کرد و به محض پایان یافتن ویروس کرونا از دسترس خارج خواهد شد.

در حال حاضر این دو شرکت در حال اشتراک گذاری کد‌های مربوط به این سرویس هستند و امید دارند که این نرم افزار مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گیرد و کد‌های مربوط به هر سیستم عامل بتواند به تیم توسعه دهنده این سرویس کمک کند. هیچ کدام از شرکت‌های اپل و گوگل نام شرکای تجاری خود در این طرح را اعلام نکردند و صرفا خبر از همکاری بسیاری از دولت‌ها با این طرح دادند.

 


فناوری ارتباطات


  • فارس: وزارت ارتباطات بزرگترین ویدئو کنفرانس کشور را برگزار می‌کند/ هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی

یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه فردا (پنجشنبه) بزرگترین ویدئو کنفرانسی که تاکنون در کشور اتفاق افتاده را برگزار می کند.

سید جمال هادیان طبایی زواره رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: جامعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور هشتم خرداد ماه به صورت ویدئو کنفرانس میزبان رئیس جمهور هستند.

وی ادامه داد: این ویدئو کنفرانس بزرگترین ویدئو کنفرانس است که تاکنون در کشور برگزار شده و با استفاده از یک پلتفرم ایرانی که به دست جوانان این مرز و بوم توسعه داده شده است برگزار می شود.

  • ایسنا: واگذاری یک میلیون اشتراک اینترنت پرسرعت خانگی به ترتیب ثبت‌نام

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک میلیون اشتراک خانگی اینترنت آماده‌ واگذاری و اولویت واگذاری‌ با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کنند، فرآیند ثبت‌نام نیز به‌صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اولویت ما در واگذاری‌ این یک میلیون اشتراک با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کنند. هیچ نیازی به مراجعه‌ی حضوری هم ندارید و همه اقدامات، به‌صورت تمام الکترونیکی از طریق زیرساختهای دولت الکترونیک فراهم شده است. حداکثر ۴۸ ساعت پس از ثبت‌نام اشتراک‌ها واگذار می‌شود و قابل استفاده است؛ بخش‌های مختلف به‌خط شده‌اند تا بدون معطلی کار را پیش ببرند. در ارتقای چهار برابری سرعت هم مشترکین فعلی اینترنت خانگی در اولویت هستند.

  • ایرنا: خدمت رایگان اینترنت برای مشترکان خانگی؛ به زودی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یادداشت اینستاگرامی اعلام کرد: به‌زودی «خدمات رایگانی» که برای مشترکین خانگی مشخص کردیم را هم ارائه خواهیم کرد، اگر درخواست استفاده از خدمات اینترنت خانگی دارید به سامانه xdslplus.ir بروید و با چند کلیک، جزو اولین نفراتی باشید که ثبت درخواست می‌کنند.

محمدجواد آذری جهرمی در این یادداشت، گفت: بر اساس نظرسنجی انجام‌شده از کاربران  اینستاگرام درباره استفاده از اینترنت ثابت و خانگی، برنامه‌ریزی عملیاتی کردیم که در سال پیش‌رو با تمام توان شبکه‌ی اینترنت خانگی را گسترش بدیم و میلیون‌ها اشتراک جدید خانگی با کمترین کاغذبازی اداری و در کمترین زمان ممکن (۴۸ ساعت از ثبت درخواست تا راه‌اندازی در منزل) تحویل شما دهیم و از طرفی هم با  VDSLسرعت اینترنت خانگی فعلی را چهار برابر کنیم.

  • ایرنا: ۳۷ هزار شکایت از وضعیت ارتباطی

تازه‌ترین گزارش سامانه ۱۹۵ نشان می‌دهد، کاربران در دو ماه نخست امسال بیش از ۳۷هزار شکایت از وضعیت ارتباطی کشور به ثبت رسانده‌اند که به ۲۸هزار شکایت رسیدگی شده و خاتمه یافته است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شفاف شدن رسیدگی به مشکلات مخابراتی، اینترنتی و مسائلی از این دست سامانه‌ ۱۹۵ را طراحی کرد. سامانه‌ای که تقریبا یک سال است که پر قدرت‌تر از گذشته کار خود را آغاز کرده و به خوبی برای کاربران شناخته شده است. در گذشته این سامانه از طریق ورود به سایت ۱۹۵ در دسترس بود، اما اکنون این سامانه به طور آنلاین در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور قابل بازدید است و کاربران می‌توانند آمار لحظه به لحظه را دریافت کنند.

  • دنیای اقتصاد: قابلیت جدیدی به اینستاگرام اضافه شد

قابلیت جدیدی به اینستاگرام اضافه شده که کاربران می‌توانند با ظرفیت حداکثر ۵۰ نفر به مکالمه تصویری و ویدئویی بپردازند. سرانجام اخبار و گزارش‌های منتشرشده مبنی بر ادغام اینستاگرام با قابلیت Rooms در اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک‌مسنجر درست از آب درآمد و هم‌اکنون کاربران اینستاگرامی قادر خواهند بود با افزودن حداکثر ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم از داخل این اپلیکیشن به مکالمات گروهی و تصویری بپردازند.


اخبار اپراتورها


  • اقتصاد آنلاین: «مرکز دادۀ بزرگ ایرانسل» فردا توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

مرکز داده (Data Center) بزرگ ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، صبح فردا پنجشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۹،  طی یک مراسم آنلاین، توسط حجه‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و نیز جمعی از مدیران و فعالان عرصۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و اصحاب رسانه، افتتاح می‌شود.

  • ایرنا: کدامیک از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، وضعیت قرمز دارند؟

آخرین گزارش هفتگی بررسی کیفیت سرویس اپراتورهای ثابت و سیار توسط رگولاتوری نشان می‌دهد، وضعیت شرکت مخابرات در شاخص‌های کیفیت سرویس ADSL، ایرانسل در شاخص‌های مربوط به اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) و همراه اول در شاخص‌های پکت لاس داخلی (۳G PLR-IR) در وضعیت نامطلوب قرار دارند.

«وحید ساری خانی» رئیس اداره پایش و نظارت برخط سازمان رگولاتوری در تشریح آخرین گزارشی که سازمان تنظیم مقررات منتشر کرده است، افزود: بررسی کیفیت سرویس اپراتورهای ثابت و سیار توسط رگولاتوری انجام می‌شود و تمام سنجه‌ها در مراکز مخابراتی فعال هستند. در این کیفیت سنجی سرویس اپراتورهای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و تعداد سنجه‌ها برای هر شرکت مشخص است.

  • باشگاه خبرنگاران جوان: پایداری شبکۀ ایرانسل با وجود وقوع زلزله در دوگنبدان

در پی وقوع زلزلۀ ۵.۲ ریشتری دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد، شبکۀ ایرانسل توانست پایداری خود را حفظ کرده و خدمت‌رسانی به مشترکان خود را ادامه دهد.

ایرانسل یکی از بزرگترین اپراتورهای دیجیتال ایران، با رصد ۱۰۰ درصدی شبکه به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته، همواره در حالت آماده‌باش قرار دارد تا در صورت بروز و مشاهده کوچک‌ترین اختلال، آن را برطرف کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به مشترکان خود و مشترکانی که از طریق رومینگ ملی، میزبانی می‌کند، ارائه دهد.

  • زومیت: واکنش آسیاتک به شایعه درز اطلاعات ۲۳ میلیون کاربر این شرکت

آسیاتک در واکنش به گزارش‌هایی درباره‌ی هک شدن سامانه‌ی CRM این شرکت و سرقت اطلاعات چند میلیون کاربر، بیانیه‌ای صادر کرد.

دوشنبه‌ شب تعدادی از کاربران توئیتر اعلام کردند سامانه‌ی CRM شرکت آسیاتک هک شده است. این گزارش‌ها مدعی هستند اطلاعات مربوط به اشتراک حدود ۲۳ میلیون کاربر این شرکت در اختیار هکرها قرار گرفته است. تعدادی از کاربران توئیتر با انتشار اسکرین‌شات‌هایی اعلام کردند اطلاعات حساب‌های کاربری مشترکانی که قربانی این حمله شده‌اند، روی اینترنت قابل خرید و فروش است.

شرکت آسیاتک در واکنش به این گزارش‌ها، اعلام کرد اطلاعات سرقت شده مربوط به یکی از دفاتر نمایندگی این شرکت است. این شرکت در بیانیه‌ای که در اختیار زومیت نیز قرار گرفته اعلام کرد اطلاعات سرقت شده ارتباطی با سامانه‌های جاری و درگاه‌های اطلاعاتی ندارند و متعلق به یکی از شرکت‌های نمایندگی آسیاتک هستند. این شرکت همچنین اعلام کرد این اطلاعات، اطلاعات تازه‌ای نیستند و از بانک اطلاعاتی مربوط به سال ۹۵ و سال‌های پیش از آن سرقت شده‌اند.

  • خبرآنلاین: ایرانسل: حق اشتراک کسانی که موفق به مشاهدۀ کامل کنسرت همایون شجریان نشده‌اند برگردانده می‌شود

در پی استقبال گسترده و بی‌نظیر علاقه‌مندان از کنسرت آنلاین همایون شجریان و ارکستر مجلسی تهران در اپلیکیشن لنز، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن اعلام ادامۀ پخش مجدد این کنسرت تا روز ۱۳ خرداد طبق برنامۀ از پیش اعلام شده، از برگردانده شدن مبلغ حق اشتراک به حساب کاربرانی که حق اشتراک ویژه خریداری کرده‌ ولی موفق به مشاهدۀ کامل برنامه نشده‌اند، خبر داد.


موبایل و تبلت


  • ایسنا: انتقال مالکیت گوشی دست‌دوم را فراموش نکنید

هنگام خرید دستگاه دست‌دوم، حتماً فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهید، در غیر این صورت، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته می‌شود و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست‌دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم‌کارت خود، با موفقیت فعال‌سازی کنید. در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوءاستفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

  • ایسنا: رشد ۳۲۸ درصدی واردات تلفن همراه

گوشی تلفن همراه در سال ۱۳۹۸، سومین قلم عمده وارداتی بوده و ارزش واردات موبایل در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبلش رشد ۳۲۸ درصدی را تجربه کرده است.

آمار روند واردات و مصرف موبایل طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که واردات موبایل از طریق رویه تجاری در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است؛ به‌طوری‌که در سال گذشته تعداد ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده که از این تعداد چیزی بالغ بر ۱۴ میلیون آن توسط مصرف‌کنندگان در شبکه ارتباطی تلفن همراه کشور فعال شده است.

  • مهر: شیائومی تولید موبایل ۴G را متوقف می کند

طبق گزارشی جدید شرکت شیائومی قصد دارد تا پایان ۲۰۲۰ میلادی تولید موبایل های ۴G را در چین متوقف کند تا منابع بیشتری صرف تولید دستگاه های ۵G کند.

این شرکت چینی همچنین تحقیقات درباره ۶Gرا آغاز کرده و مشغول توسعه ماهواره های اینترنتی است. به گفته جون فناوری ۵G با قابلیت های برگزاری ویدئو کنفرانس ۴K/۸K ، بازی های رایانه ای در ابر و غیره صنعت موبایل را دگر گون می کنند. بنابراین برندهای شیائومی و ردمی موبایل هایی با این فناوری عرضه کرده اند.

  • زومیت: آیفون ۱۱ با کنار زدن آیفون Xr محبوبترین گوشی هوشمند دنیا شد

محبوبترین گوشی هوشمند جهان همچنان محصولی از شرکت اپل است. این لقب پیشتر در دست آیفون ایکس آر قرار داشت، اما اکنون آیفون ۱۱ پرفروش ترین گوشی موبایل دنیا است.

بر اساس گزارش جدید Omdia، در ربع اول سال ۲۰۲۰ گوشی اپل آیفون ۱۱ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در سراسر دنیا بود. پیش از آن آیفون ایکس آر، محصول دیگری از شرکت اپل، پرفروش‌ترین گوشی بازار محسوب می‌شد، اما iPhone 11 آن را با اختلافی قابل توجه پشت سر گذاشت؛ در بازه زمانی بین ماه ژانویه تا مارس، میزان فروش گوشی آیفون ۱۱ و آیفون Xr به ترتیب ۱۹.۵ میلیون و ۱۳.۶ میلیون دستگاه بود.

  • آی تی ایران: افزایش ۵۰ درصدی تقاضا برای تعمیرات لپ‌تاپ

به گفته رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه، سال گذشته به‌دلیل افزایش نسبی قیمت لپ‌تاپ، میزان تقاضا برای تعمیرات افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی را تجربه کرده است. محمد فرجی با اشاره به افزایش نرخ ارز در سال گذشته، تصریح کرد: در ابتدای سال ۱۳۹۷ به همه کالاها ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شده بود، اما بعدا به ارز نیمایی تبدیل شد که قیمت آن هم بالا رفت و افرادی که در گذشته می‌توانستند با حدود سه میلیون تومان لپ‌تاپ بخرند حالا باید حدود ۹ میلیون تومان برای خرید آن هزینه ‌کنند.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت به ویژه برای مصرف‌کنندگان خانگی و غیرسازمانی سنگین بود، اظهار کرد: بنابراین خیلی از افراد به این سمت حرکت کردند که دستگاه‌های معیوب خود را تعمیر کنند یا با استفاده از حافظه‌های داخلی و خارجی جدید سیستم خود را ارتقا دهند. فرجی همچنین از افزایش حدود ۵۰ تا ۶۰ درصدی تقاضای تعمیر و ارتقای لپ‌تاپ و رایانه در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل خبر داد.


لبه دانش


  • ایسنا: ساخت پهپادی که می‌تواند تا ۲۰ کیلوگرم وزن را بلند کند

شرکت هلندی “Acecore Technologies” یک هگزاکوپتر به نام “نوآ”(Noa) تولید کرده که می‌تواند تا ۲۰ کیلوگرم وزن را بلند کند.

این هگزاکوپتر دارای شش پروانه ۲۸ اینچی(۷۱۱ میلی‌متر) است که با فیبر کربن تقویت شده و اسکلت آن کربنی است. برای محافظت این پهپاد از باران شش موتور آن به طرز وارونه جای‌گذاری شده‌اند.

  • دیجیاتو: بلندپروازی فضایی پکن؛ تاریخ پرتاب اولین مریخ‌نورد چین مشخص شد

ماموریت مریخ چین تا دو ماه دیگر آغاز به کار می‌کند. این ماموریت شامل استقرار یک کاوشگر مداری برای مطالعه سیاره سرخ و یک مریخ‌نورد برای بررسی شرایط مریخ می‌شود. علاوه بر این کشور، ایالات متحده آمریکا نیز قصد دارد در تابستان سال جاری میلادی ماموریت جدیدی را برای این سیاره انجام دهد.

چین برای اولین بار در ماه ژوئیه یک مریخ‌نورد به سیاره سرخ ارسال می‌کند و یکی از راه‌هایی محسوب می‌شود که سازمان فضایی این کشور می‌تواند با ناسا رقابت کند. تا به امروز ناسا ۴ ماموریت روی مریخ انجام داده و امسال پنجمین مریخ‌نورد آن با نام «استقامت» به فضا پرتاب می‌شود و در فوریه ۲۰۲۱ به سیاره سرخ می‌رسد.

  • آتی رسان: شناسایی سیگنال‌های رادیویی عجیب از مرکز کهکشان راه شیری!

دانشمندان سیگنال‌های عجیبی را شناسایی کرده‌اند که از مرکز کهکشان راه شیری به سمت ما می‌آیند. آن‌ها فکر می‌کنند که این سیگنال‌ها را سیاه چاله غول‌پیکر موجود در مرکز کهکشان ارسال می‌کند.

محققان دانشگاه Keio فکر می‌کنند که این سیگنال‌های رادیویی سریع در اثر تشعشات گازهای اطراف سیاه چاله *Sgr A ساطع می‌شوند و می‌توانند تصویری از آشفتگی غیرقابل‌تصور مرکز کهکشان ما در اختیارمان قرار دهند.

  • باشگاه خبرنگاران جوان: فناوری ضدعفونی با نور فرابنفش به درون خودروها می‌آید

طی ماه‌های اخیر، شرکت‌های مختلف از تمایل خود برای اعمال فناوری ضدعفونی بر روی خودروها گفته‌اند.

ایده‌های اولیه برای ساخت سیستم پاک‌سازی خودروها از ماه مارس در چین به گوش مخاطبین رسید. شرکت جیلی که سرپرست ولوو نیز هست، در گزارش‌های اخیر خود از وجود سیستم تصفیه هوای خاص با تأییدیه N۹۵ خبر داد. پس از گذشت یک ماه، شرکت‌های دیگر نیز از وجود سیستم‌های ضدعفونی در خودروهای جدید خود گفتند. البته تمرکز این خودروها بیشتر بر روی پاک‌سازی شهری بود و از طریق اسپری کردن مواد ضدعفونی در خیابان به میکروب‌زدایی می‌پرداختند. با گسترش استفاده از سیستم‌های ضدعفونی، شرکت هیوندای در ماه می اعلام کرد که قصد دارد از لامپ‌های فرابنفش برای ضدعفونی اتومبیل‌هایش استفاده کند. در این هفته، شرکت‌های پژو، واکس‌هال و سیتروئن از وجود سرویس آنتی‌باکتری در محصولاتشان خبر دادند. با شیوع ویروس کرونا، حالا بیش از ۸۰ درصد خریداران اتومبیل اظهار داشتند که حاضرند برای برخورداری از فناوری ضدعفونی کننده هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند.

  • آی‌سی‌تی‌نیوز: اینترنت کند برای سلامت کاربران خطرناک است

روانشناسان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که کندی اینترنت می‌تواند تا حد خطر مرگ مشکلات زیادی برای کاربران اینترنت به همراه آورد.

به اعتقاد کارشناسان، کندی اینترنت موجب افزایش استرس و فشارهای روحی بر فرد می‌شود و استمرار استرس ایمنی بدن را کاهش و فرد را در معرض ابتلا به بیمارهای مختلف قرار می‌دهد. بر اساس نتایج تحقیقات انجام‌گرفته از سوی پژوهشگران شرکت بین‌المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات اریکسون، کندی سرعت اتصال به اینترنت ۳۸ درصد تپش قلب را بالا می‌برد و این فشار در زمان دانلود کردن محسوس‌تر است، که این امر در نهایت می‌تواند منجر به افزایش فشار خون هم بشود.

این محققان پیشنهاد می‌کنند بهتر است پیش از آنکه با یک مشکل بزرگ دیگر در بعد سلامت جامعه مواجه شویم، مساله کندی اینترنت در جوامع مختلف حل شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل