بنیانگذار آمازون به فضا می‌رود

تهران-ایرنا- «جف بزوس» بنیانگذار آمازون قصد دارد تابستان امسال با اولین فضاپیمای مسافرتی شرکت خود به نام «بلو اوریجین» به فضا برود.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، شرکت بلو اوریجین اعلام کرد: بزوس که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است به همراه برادرش مارک بزوس ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) با اولین پرواز توریستی «نیو شیپرد» (New Shepard) به فضا می روند.

مزایده این پرواز فضایی ماه گذشته میلادی آغاز شد و ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) پایان می یابد. شرکت بلو اوریجین تاکید کرد که پیشنهاد خرید صندلی در فضاپیمای «نیو شیپرد» در روز گذشته حدود سه میلیون دلار بود و حدود ۶ هزار شرکت کننده از ۱۴۳ کشور جهان در این مزایده شرکت داشتند.

بزوس روز دوشنبه در یک پست اینستاگرامی نوشت: آرزوی سفر به فضا را از پنج سالگی داشتم.در ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) با برادرم به فضا می روم. بزرگ ترین ماجراجویی با بهترین دوستم.

مبلغ پیشنهادی برنده این مزایده به باشگاه Blue Origin’s for the Future اهدا می شود که ماموریت آنها الهام بخشیدن به نسل های آینده برای ادامه کار در علوم ، فن آوری ، مهندسی و ریاضیات و پیشبرد آینده زندگی در فضا است.

پرواز ۲۰ ژوئیه از فرودگاه فضایی بلو اوریجین در نزدیکی ون هورن در ایالت تگزاس در حدود ۱۲۰ مایلی جنوب شرقی «ال پاسو» (El Paso) آغاز می شود.

هرکس که به پرواز می رود باید شرایط جسمی خاصی را داشته باشد ، وزنی بین ۱۱۰ تا ۲۲۳ پوند ( ۴۹.۸۹ و ۱۰۱.۱۵ کیلوگرم) و قدی بین ۵ تا ۶ فوت ( یک متر و ۵۲ سانتی متر و یک متر و ۸۲ سانتی متر) داشته باشد .

آنها همچنین باید بتوانند تا سه برابر نیروی جاذبه در هنگام صعود و ۵.۵ Gs در هنگام فرود مقاومت کنند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل