بیل گیتس و مشکلی به نام آپدیت !

داتیکا: دی ماه سال ۹۷ بود که مایکروسافت شمارش معکوس مرگ ویندوز ۷ را آغاز کرد و کاربران را تشویق کرد که دستگاه خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند تا به این ترتیب آغاز مرگ ویندوز محبوب کاربران رقم بخورد. سرانجام اما مایکروسافت روز ۲۴ دی ماه در اطلاعیه ای اعلام کرد، ارایه به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این نسخه از سیستم عامل محبوب خود خاتمه داده است. به این ترتیب بود که ویندوز ۱۰ راهی رایانه های کاربران شد غافل از این که آن هم برای مایکروسافت و هم برای کاربران درد سر ساز خواهد بود.

به گزارش داتیکا، ماجرا نیز از این قرار بود که ویندوز ۱۰ که در آوریل ۲۰۱۸ به روز رسانی و عرضه شد، به نام نسخه ۱۸۰۳ بود که در سراسر جهان به عنوان یک آپدیت رایگان برای PC ، لپ تاپ و … منتشر شده است. اما نکته اینجا بود که پس از به روزرسانی و آپدیت این نسخه، کاربران متوجه ایرادهایی در عملکرد ویندوز شدند.

یکی از این مشکلات ، هنگ کردن ویندوز ۱۰ بود. مشکل کار نکردن میکروفن در ویندوز ۱۰ از ایرادات دیگری بود با آپدیت این تسخه رخ داد. خطای ۰X800F0922 ویندوز که نشان دهنده آن است که رایانه نمی تواند با سرورهای به روز رسانی مایکروسافت اتصال برقرار کند و پارتیشن محافظت شده (رزرو شده) سیستم فضای کافی ندارد، نیز از مشکلات دیگر این آپدیت بود. یکی دیگراز مشکلات بعد از آپدیت ویندوز۱۰ ، این است که ویندوز پیغام می دهد آپدیت برای رفع مشکلات دستگاه مناسب نیست.این پیغام به این معنی است که دستگاه قادر به پشتیبانی از نسخه جدید نیست و این مساله نیز کاربران را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

همچنین کاربران گزارش داده اند که گاهی اوقات وجود سخت افزارهای مختلف باعث بروز مشکلات و جلوگیری از آپدیت ویندوز ۱۰می شود به همین منظور کلیه دستگاه ها را اعم از پرینتر ، اسکنر ، هارد اکسترنال و … را جدا کرده و دوباره دستگاه را آپدیت کرد. حالا نیز خبر رسیده است که آخرین بروزرسانی‌هایی که مایکروسافت برای سیستم‌عامل خود منتشر کرده، مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورده که تنها با پاک کردن آن‌ها می‌توان به صورت طبیعی از ویندوز ۱۰ استفاده کرد.

این آپدیت‌ها که با نام‌های KB4532693 و KB4524244 شناخته می‌شوند، دو آپدیت امنیتی بسیار مهم هستند که در عین تامین امنیت،‌ کامپیوتر یا لپ تاپ شما، آن‌ها را از دسترس نیز خارج می‌کنند. آپدیت اول به نظر می‌رسد که مشکلات کمتری را برای کاربران به وجود بیاورد. برای مثال در صورتی که آپدیت KB4532693 روی لپ تاپ شما نصب شده باشد، تمام شخصی‌سازی‌هایی که در ویندوز انجام داده‌اید را از بین می‌برد.

این آپدیت در حین بوت ویندوز، با تصویر پس‌زمینه پیش‌فرض و بدون آیکن‌های پین شده به تسک بار بوت می‌شود و هر بار هم که لپ تاپ خود را خاموش یا روشن کنید نیز این اتفاق مجددا رخ خواهد داد. تنها راه رهایی از این مشکل این است که آپدیت را حذف کرده و از بروزرسانی مجدد ویندوز برای مدتی اجتناب کنید تا مایکروسافت این مشکل را حل و فصل کند.

بروزرسانی دوم یا KB4524244 در همان مرحله اول نمی‌گذارد ویندوز بوت شود. البته این مشکل بیشتر گریبان کاربران لپ تاپ‌های HP را گرفته تا دیگران را. دلیل آن هم وجود افزونه‌ای امنیتی به نام «Sure Start Secure Boot Key Protection» است که HP برای لپ تاپ‌های خود در نظر گرفته تا سیستم در حالت امن بوت شود. راه حل برطرف کردن آن، غیر فعال کردن این ویژگی است، ولی برای این کار باید بخشی از امنیت خود را قربانی کنید.

با این تفاسیر به نظر می رسد که مشکلات مایکروسافت با آپدیت‌های ویندوز ۱۰ تمامی ندارد و همچنان ادامه دار شده است و معلوم نیست , چرا مایکروسافت با HP که یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ است، هماهنگی‌های لازم را انجام نداده، است؟ در هر صورت اگر این آپدیت‌ها را نصب کرده و یا به مشکل خورده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که آن‌ها را حذف کنید یا اگر هم هنوز آپدیت نکرده‌اید، بهتر است کمی دست نگه دارید.شاید جناب بیل گیتس قدمی برای رفع مشکلات بردارد!

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل