تاریخ ثبت‌نام آزمون رادیو آماتوری اعلام شد

نسترن محسنی معاون امور رادیویی رگولاتوری مهلت نهایی ثبت‌نام آزمون رادیو آماتوری سطح مبتدی و عمومی سال جاری را از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذرماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی با اشاره به اینکه به دلیل همه گیری بیماری کرونا، ثبت نام آزمون به صورت الکترونیکی انجام می شود، افزود: متقاضیان دریافت گواهینامه رادیو آماتوری در دو سطح مبتدی و عمومی می توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس www.cra.ir در بخش خدمات الکترونیک، وارد سامانه ثبت نام در آزمون رادیو آماتوری مبتدی یا عمومی شده و پس از مطالعه موارد درج شده، اطلاعات مورد نیز را ثبت و تایید نهایی ثبت نام را دریافت کنند.

محسنی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر برگزاری آزمون دریافت گواهینامه سطح مبتدی، آزمون ارتقای گواهینامه سطح مبتدی (درجه سه) به سطح عمومی (درجه دو) نیز برگزار می شود. براساس ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی قانون استفاده از بی سیم های اختصاصی و غیرحرفه ای، متقاضیان دریافت گواهینامه سطح عمومی، باید حداقل شش ماه با پروانه سطح مبتدی خود فعالیت کرده باشند.

معاون امور رادیویی رگولاتوری درباره موارد امتحانی آزمون رادیو آماتوری گفت: سوالات آزمون تئوری چهار حوزه “مقررات”، “مدارات الکترونیکی- مخابرات”، “انتشار امواج” و “رادیو آماتوری” و آزمون عملی نیز شامل مخابره مورس می باشد و قبول شدگان آزمون کتبی درصورت تمایل می توانند بلافاصله در آزمون عملی مورس نیز شرکت نمایند.

محسنی با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان دریافت گواهینامه سطح مبتدی، که پیش از این ثبت نام کرده اند، نیز در سازمان محفوظ است، بیان کرد: متقاضیان دریافت گواهینامه جدید سطح مبتدی و متقاضیان سطح عمومی نیز لازم است در بازه زمانی مشخص شده برای ثبت نام خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: زمان قطعی و جزئیات نحوه برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق پورتال سازمان و پیامک به متقاضیان اطلاع رسانی می شود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل