تعرفه‌های پستی از ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش تعرفه‌های پستی از نخستین روزهای سال ۱۴۰۱ اتفاق می‌افتد و امیدواریم بخشی از مشکلات پستی را حل کند. عیسی زارع‌پور دیروز در مراسم افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات کشور با بیان اینکه یکی از مواردی که می‌تواند به رضایتمندی همکاران پستی در زمینه معیشت‌شان کمک کند، بحث تعرفه‌های پستی است، گفت: در دو سال و نیم گذشته تعرفه‌های پستی تغییری نکرده، آن هم در شرایطی که شاهد تورم‌های ۴۰ و ۵۰ درصدی بودیم. در حال حاضر هزینه‌هایی که برای ارسال بسته‌های پستی انجام می‌شود، بیش از تعرفه‌های پستی است که پرداخت می‌کنند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه تعرفه‌های پستی نیازمند بازنگری بوده، افزود: در ماه آبان در کمیسیون تنظیم مقررات، جلسه‌هایی مربوط به تعرفه برگزار شده و بحث افزایش تعرفه، آزادسازی و رقابتی کردن آنها را به تصویب رساندیم، اما اعلام عمومی نکردیم چون دولت اعلام کرده بود که هرگونه افزایش قیمت باید علاوه بر مراجع تخصصی خودش در ستاد تنظیم بازار هم تصویب شود، در نهایت هم دولت تصمیم گرفت تا پایان سال افزایش قیمتی از سوی دولت اتفاق نیفتد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در نخستین روزهای سال ۱۴۰۱، این افزایش تعرفه محقق خواهد شد که قطعا کمک می‌کند برخی از مشکلات شرکت ملی پست حل شود، اما با بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری و استفاده بهتر از فناوری می‌توان هزینه‌های تمام‌شده را کاهش داد و از این طریق بخشی از مشکلات شرکت پست حل می‌شود. سختی کار توزیع‌کنندگان را پیگیری کرده و آن را در کمیسیون اجتماعی دولت الکترونیکی مطرح کردیم، اما با آن موافقت نشد، اما مجدد آن را پیگیری می‌کنیم. اگرچه وزارت ارتباطات از فیبرهای دریایی زیر آب گرفته تا مدارهای بالای ۳۶ هزار کیلومتر مشغله دارد، اما هیچ‌گاه مشکلات پست کشور را فراموش نخواهیم کرد.

زارع‌پور تاکید کرد: تفکیک هوشمند پست که بزرگ‌ترین مرکز آن را در کشور افتتاح کردیم، کمک می‌کند به این چشم‌انداز دست پیدا کنیم. انتظار داریم با ارتقای سطح کیفی خدمات پست، رضایت‌مندی مردم از این مجموعه افزایش پیدا کند. همچنین تا کنون جلسات متعددی با مدیران، هیات‌مدیره و مدیران استانی مجموعه پستی کشور داشتیم و در جریان مشکلاتی که در این شبکه وجود دارد، قرار گرفته‌ایم.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل