تغییر در پردازنده گوشی‌های اپل در سال ۲۰۲۰

گفته می‌شود همه گوشی‌های سال ۲۰۲۰ اپل قرار است با پردازنده A۱۴ Bionic تولید شرکت TSMC تولید شوند.

به گزارش داتیکا به نقل از خبرگزاری آنا، تحلیلگران دنیای فناوری پیش‌بینی کرده‌اند که شرکت اپل برنامه دارد تا چهار مدل مجهز به نمایشگر AMOLED برای پرچمدار پاییزی خود عرضه کند. این مدل‌ها iPhone ۱۲ با نمایشگر ۵.۴ اینچی، iPhone ۱۲ Plus با نمایشگر ۶.۱ اینچی، iPhone ۱۲ Pro با نمایشگر ۶.۱ اینچی و iPhone ۱۲ Pro Max با نمایشگر ۶.۷ اینچی خواهند بود. تفاوت میان دو گوشی مجهز به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی این گوشی‌ها، در میزان سرعت حافظه رم و دوربین پشتی در نظر گرفته شده برای آن‌ها است. بر اساس گزارش MacRumors، اطلاعات پرچمداران بعدی اپل به صورت زیر خواهد بود.

با رأی مثبت تحلیلگران، مدل‌های پیش‌بینی شده همان چیزی خواهند بود که طرفداران اپل هم از آن شرکت برای محصولات خود در سپتامبر امسال انتظار دارند. بر خلاف بسیاری از تحلیلگران و منتقدان، این انتظار وجود دارد که اپل امسال همه گوشی‌های خود در سال جاری را با قابلیت پشتیبانی از فناوری ارتباطی ۵G معرفی کند. این در صورتی است که پیش از این خبر رسیده بود که اپل گوشی‌های پشتیبانی کننده از ۵G اپل تا سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی نخواهند شد.

مدل‌های پرو آیفون با ۵۰ درصد سرعت حافظه رم بیشتر

جدولی که پیش‌تر ارائه شده، نشان می‌دهد که گوشی‌های iPhone ۱۲ Pro و iPhone ۱۲ Pro Max با ۵۰ درصد سرعت حافظه رم بیشتر نسبت به دو مدل دیگر iPhone ۱۲ ارائه خواهند شد. البته این میزان حافظه رم هنوز از حافظه سری Galaxy S۲۰ کمتر است و این هم به خاطر نحوه استفاده دو سیستم عامل اندروید و iOS از حافظه رم دستگاه‌ها در زمان بسته شدن برنامه‌ها است.

گفته می‌شود همه گوشی‌های سال ۲۰۲۰ اپل قرار است با پردازنده A۱۴ Bionic تولید شرکت TSMC تولید شوند. این چیپست‌ها دارای معماری ۵ نانومتری خواهند بود. اگر نود معماری چیپست‌ها پایین‌تر باشد، ترانزیستور‌های بیشتری می‌توانند روی یک مدار قرار گیرند و این ترانزیستور‌های بیشتر منجر خواهند شد که گوشی انرژی بیشتری ذخیره کند و عملکرد بهتری هم داشته باشد. در نتیجه، A۱۴ Bionic باید یک عملکرد بهتر نسبت به A۱۳ با معماری ۷ نانومتری داشته باشد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود اپل یک ویژگی دیگر را هم که سال گذشته توجه مشتریان را جلب کرده بود، امسال ارتقا دهد. گفته می‌شود اپل در نظر دارد تا ظرفیت باطری‌های گوشی‌های هوشند خود را بیشتر کند. در کنار این‌ها، تنها خبری که از این شرکت بزرگ شنیده نشده، استفاده نکردن از فناوری Face ID و ناچ گسترده صفحه نمایش است. اگر اپل فناوری تشخیص چهره خود را کنار بگذارد، باید به سراغ حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش برود که به نظر می‌رسد این تغییر تا سال ۲۰۲۱ اتفاق نیفتاد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل