تهدید اپل از سوی یک هکر قلابی

یک هکر قلابی که قصد باج‌گیری از شرکت اپل را داشت، دستگیر شد. این هکر، اپل را به پاک کردن ۳۱۹ میلیون اکانت آی کلود تهدید کرده بود.

یک فرد ۲۲ ساله با اتهام اقدام به باج‌گیری ۱۰۰ هزاری دلاری از اپل به صورت کارت‌های آیتونز، مجرم شناخته شد. این فرد که در لندن زندگی می‌کند خود را به عنوان یک هکر جا زده و به دروغ اعلام کرده بود موفق به هک ۳۱۹ میلیون اکانت آی کلود و دسترسی به مشخصات ورود آنها شده است. این هکر قلابی اپل را به فروش این اطلاعات و همچنین ریست کردن تمام حساب‌ها تهدید کرده بود.

اپل موضوع هک آی کلود را به آژانس‌های اجرای قانون در ایالات متحده آمریکا، انگلستان و آژانس ملی جنایی (NCA) انگلستان گزارش کرد. اپل در این رابطه اعلام کرده است: ماموران NCA موفق به دستگیری Kerem Albayrak در خانه‌اش در شمال لندن شده‌اند. دستگاه‌های دیجیتال او شامل تلفن همراه، کامپیوترها و همچنین هارد دیسک ضبط شدند. در تحقیقات NCA مشخص شد Albayrak سخنگوی یک گروه هکر با نام Turkish Crime Family است. (تصویر پایین) این فرد به گروه اعلام کرده بود که این حمله به احتمال ۹۹٫۹ درصد رخ می‌دهد. حتی اگر این حمله انجام نشود، همچنان مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند.

هکر قلابی هیچ دسترسی به اکانت آی کلود کاربران نداشته است!

اپل اعلام کرده مدارکی مبنی بر امکان دسترسی Albayrak و یا TCF به حساب کاربران پیدا نشده است. NCA نیز چنین موضوعی را تایید کرده است. اپل در ادامه گفته است: تحقیقات NCA نیز گفته‌های ما را تایید می‌کند و نشانه‌ای از در معرض خطر قرار گرفتن شبکه اپل وجود ندارد. اطلاعاتی که Albaryak به آن‌ها استناد کرده بود، در گذشته توسط یک سرویس دیگر جمع آوری شده و هم اکنون اکثر آن‌ها غیرفعال هستند. این هکر در صحبت با NCA به این موضوع اشاره کرده که قدرت داشتن در دنیای اینترنت، همانند شهرت بوده و همه به شما احترام می‌گذارند. افراد زیادی در این مسیر قدم می‌گذارند.

Kerem Albayrak

NCA اعلام کرده سایر شرکت‌ها نیز در زمان تهدید شدن باید راه اپل را در پیش بگیرند و آن را گزارش کنند. NCA اعلام کرده: Albayrak به اشتباه تصور می‌کرد که می‌تواند پس از تهدید و اقدام به باج‌گیری از چنین شرکت بزرگی، فرار کند. این فرد در زمان بازجویی اعلام کرده که به دنبال شهرت و پول است، اما جرم سایبری درآمدی برای هکرها ندارد. NCA متعهد است که عدالت را برای جنایتکاران سایبری اجرا کند. در صورت مواجه با چنین مواردی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را گزارش کنید و از تمام مدارک نیز نگهداری دارید.

در ابتدا Albayrak به جرم اقدام به باج‌گیری از اپل به دو سال زندان محکوم شد، اما این حکم به ۳۰۰ ساعت کار بدون حقوق، استفاده از ردیاب الکترونیکی به مدت ۶ ماه و عدم تخطی از قانون در آینده، تغییر کرد. لازم به ذکر است؛ این تهدید در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته بود؛ با این حال به تازگی حکم آن نهایی شده است.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل