توسعه ۷ هزار کیلومتری فیبرنوری در کشور

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از برنامه توسعه ۷ هزار کیلومتر فیبرنوری در شبکه مخابراتی شهری و روستایی خبر داد و گفت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار پورت اینترنت FTTX واگذار می کنیم.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران صبح امروز دوشنبه با حضور ۸۸.۵۳ درصد سهامداران و اعضای حقیقی و نمایندگان حقوقی هیأت مدیره این شرکت، در محل سالن همایش‌های ساختمان دکتر وفا غفاریان برگزار شد.

در این مراسم مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با ارائه گزارش عملکرد سالانه مالی این شرکت، اهم برنامه‌های سال ۱۴۰۰ را عنوان کرد.

وی با اشاره به تداوم قرارداد اجرای مصوبه بیت استریم و نیز قرارداد مشارکت در حوزه VOD ها گفت: ارائه حداقل ۴ محصول جدید در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

سلطانی با بیان اینکه توسعه خدمات ارتباطی در شبکه مخابراتی کشور در دستور کار امسال است، افزود: توسعه ۷ هزار کیلومتر فیبرنوری در شبکه شهری و روستایی، واگذاری ۷۰۰ هزار پورت تلفن ثابت و یک میلیون و ۲۰۰ هزار پورت اینترنت مبتنی بر فیبر (FTTX) برنامه مخابرات برای سال ۱۴۰۰ است که در صورت موافقت کمیسیون تنظیم مقررات با افزایش تعرفه‌های مخابراتی، این حرکت‌های توسعه افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران کاهش سود خالص این شرکت را به دلیل عدم اجرا و عملیاتی نشدن برخی مصوبات عنوان کرد و گفت: قرار بود در سال ۹۹ در خصوص تغییر تعرفه‌های مخابراتی اتفاقاتی بیافتد اما محقق نشد و افزایش هزینه و کاهش درآمد بخش تلفن ثابت باعث کاهش سود خالص شرکت مخابرات ایران شد.

وی با اشاره به سیاست‌های راهبردی این شرکت در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: کمیته‌ای راهبردی در مخابرات تشکیل شده تا روند توسعه جریان‌های درآمدی از جمله تولید خدمات محتوایی و ارزش افزوده، دو برابر شدن تأمین سرمایه گذاری و توسعه بازار مشارکتی به واسطه توانمندی شرکت‌ها و نیز اجرای پروژه‌های زودبازده در استان‌ها را پیگیری کند.

سلطانی بهینه سازی سامانه ۱۱۸ با پیش بینی کسب درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی از این سامانه، وصول ۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها و لاوصولی های مشترکان و کاهش ۵۰۰ نفری پرسنل مراکز تماس را با هدف یکپارچه سازی این مراکز، از جمله سیاست‌های مخابرات برای سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: موضوع همگرایی تلفن ثابت و همراه (FMC) با هدف افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها نیز در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار دارد.

در این جلسه گزارش بررسی صورت‌های مالی و عملکرد جریان‌های نقدی شرکت مخابرات ایران از سوی سازمان حسابرسی قرائت شد.

بر این اساس مقرر شد اختلاف نظر سود سهم دولت از سهام مخابرات پیگیری شود. آنطور که مسئولان مخابرات در این جلسه عنوان کردند هم اکنون دولت مبلغ ۳ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال از حساب مخابرات برداشت کرده است. بر این اساس مخابرات با ارائه نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار تعیین تکلیف در این باره شده است.

در خصوص ادعای مالکیت املاک شرکت مخابرات ایران از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت نیز، این‌طور عنوان شد که موضوع در کمیته حل اختلاف در دست حل و فصل است.

همچنین اعتراض مخابرات به تصرف املاک دانشکده مخابرات و مجتمع دانشگاهی فولادشهر اصفهان توسط وزارت ارتباطات، در دست پیگیری قرار گرفت.

در همین حال این‌طور گفته شد که دعوی شرکت توسعه اعتماد مبین به عنوان سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران از مبلغ ۴ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال به عنوان مطالبات از دولت در حال پیگیری است.

مطابق با اعلام حسابرس قانونی مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران، دیوان عدالت اداری به دلیل عدم اجرا و پیگیری ملغی کردن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر حق دریافت آبونمان مخابرات از مشترکان، این شرکت را مبلغ ۳ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال جریمه کرده است.

همچنین طبق این اظهارات، مخابرات بخشی از سود سهام عدالت را نقدا به دولت پرداخت کرده و برای پرداخت مابقی نیز در حال مذاکره است.

مطابق با جمع بندی این جلسه مبلغ ۱,۷۹۱ میلیارد تومان سود شرکت اصلی مخابرات ایران برای سهامداران قابل تقسیم اعلام شد.

مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران با تقسیم ۳۰۰ ریال سود به ازای هر سهم موافقت کرد.

همچنین مقرر شد پاداش سالانه شرکت در جلسات هیأت مدیره که مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان عنوان شد برای رفع مشکلات کارمندان مسن و دارای بیماری ناشی از کرونا در شرکت مخابرات ایران هزینه شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل