توییچ هم فیلتر شد؛ سردرگمی استریمرهای ایرانی

از روز گذشته دسترسی به پلتفرم استریم توئیج برای کاربران ایرانی قطع شده و اکنون به نظر می‌رسد که نه تحریم، بلکه فیلترینگ سایت باعث این اتفاق بوده است.

به گزارش داتیکا به نقل از شهر سخت افزار، بسیاری از استریمرهای بازی ایرانی از پلتفرم توییچ برای نشان دادن گیم‌پلی بازی خود و ارتباط با مخاطبانشان استفاده می‌کنند. با این حال دیروز کاربران ایرانی این سایت از عدم امکان دسترسی بدون استفاده از روش‌های تغییر ip گزارش دادند که گمانه‌زنی‌ها در مورد تحریم کشورمان توسط توییچ یا فیلتر شدن آن از داخل را به دنبال داشت.

با این حال مسیریابی ip توییچ و بررسی‌های شهر سخت‌افزار نشان می‌دهد که این سایت از داخل کشور فیلتر شده و مشکلات به وجود آمده ربطی به تحریم‌ها ندارد. تا این لحظه هیچ نهادی مرتبطی پاسخ شفافی در مورد فیلتر شدن توییچ ارائه نداده است.

این پلتفرم یک بار در سال 1397 فیلتر و بعد از مدت کوتاهی رفع فیلتر شده بود. برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شدن دوباره توییچ را به طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی مرتبط دانسته و از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند.

توییچ ابزاری برای پخش زنده ویدئو است که کاربران از آن برای به اشتراک گذاشتن محتوای گیمینگ، گفتگو و موارد دیگر استفاده می‌کنند. چندی پیش یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده کاربران برای ارتباط با یکدیگر یعنی پلتفرم دیسکورد نیز اعلام کرد که دسترسی برخی کاربران از کشورهایی از جمله ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا محدود خواهد کرد.

حال فیلتر شدن توییچ در کنار این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به استریمرهای ایرانی بزند. به نظر می‌رسد باید منتظر بمانیم و ببینیم که کمیته فیلترینگ و دیگر نهادهای متولی چه پاسخی برای نگرانی‌های کاربران خواهند داشت.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

ما نه متهمیم، نه مجرم

براساس ماده 2 قانون مجازات اسلامی، با استناد به مصوبه شورای عالی فضای مجازی نمی‌توان شهروندان را…

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل