خداحافظی با چشم بادامی‌های کره‌ای در خانه‌ها !

داتیکا: سال های سال است که مردم ایران در خانه هایشان به برندهای کره ای عادت کرده اند. در واقع از لوازم آشپزخانه ها گرفته تا لوازم صوتی و تصویری و حتی گوشی های هوشمند، همه و همه نام سامسونگ و ال جی را در اذهان پررنگ می کنند. ال جی و سامسونگ این دو همواره رقیب، حالا اما از بازار ایران خداحافظی کرده اند. دلیل آن هم چیزی نیست جز تحریم ایران توسط آمریکا.

به تازگی نیز این خداحافظی که زمزمه آن مدتی بود پیچیده بود، جدی تر شده است و حالا خبر رسیده است که آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان و خانواده‌ها می‌توانند محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند. این خبر اما نگرانی های جدی برای طرفداران این دو برند و خریداران محصولات این دو برند ایجاد کرده است چرا که بیم آن می رود که با این اتفاق خدمات پس از فروش سامسونگ و ال جی متوقف شود و اپ های گوشی های هوشمند نیز مانند اپل در دسترس قرار نگیرند.

در این زمینه «سیدعلیرضا موسوی‌مجد» رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در مصاحبه ای با ایرانا اعلام کرده: پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه ها چند وقتی است آغاز شده و در هفته های آینده نخستین محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام وارد بازار می‌شود. به گفته این مقام صنفی، اکنون کارهای مقدماتی انجام و تولیدات آزمایشی آغاز شده است و تا پایان سال تلویزیون و مانیتور و از سال ۹۹ لباسشویی و یخچال تولیدی این شرکت به بازار عرضه خواهند شد.
موسوی‌مجد در خصوص نگرانی های مشتریان هم گفته:‌ مشتریان محصولات سامسونگ نگرانی نداشته باشند، زیرا خدمت گارانتی را تا ۱۸ ماه پس از تاریخ نصب و خدمات پس از فروش را تا ۱۰ سال پس از خرید دریافت خواهند کرد.

وی بیان‌داشته: زیرساخت‌های تولید محصولات جدید همان زیرساخت‌هایی است که در زمان همکاری با این شرکت کره‌ای به ایران آورده شده بود و اکنون حدود ۳۰ درصد نیرویی که در پی تبعیت کره‌ای‌ها از تحریم‌های آمریکایی به ناچار تعدیل یا بیکار شده بودند به‌تدریج در حال بازگشت به کار هستند.
او تاکیدکرده:‌ هرچند حرکت کره‌ای‌ها خوب نبود، اما برکت آن برای کشور حرکت در مسیر خودکفایی و ارتقای داخلی‌سازی بود و محصولات یاد شده از طریق منابع تامین خارجی جایگزین با بهترین کیفیت مواد اولیه ساخته می‌شوند.

گفتنی است، پایین کشیده شدن تابلوهای سامسونگ و ال جی، پیشنهاد این اتحادیه بود که در پی حرکت ناجوانمردانه کره‌ای‌ها و تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی اتفاق افتاده است و پیش از این یک سالی از قطع همکاری شرکت ایرانی همکار با ال‌جی کره گذشته و محصولات تولیدی آن به جی‌پلاس تغییر نام یافته است.

این شرکت از حدود هشت ماه قبل نسبت به نصب تابلوهای جدید و جایگزینی آن با تابلوهای ال‌جی اقدام کرده بود. محصولات شرکت سامسونگ نیز که از دهه ۷۰ توسط گروه سام (تولید،توزیع و خدمات پس از فروش) در کشور ما عرضه می شد، در ماه های اخیر کمیاب بود و حالا به طور کامل با ایران خداحافظی کرده است. هر چند مسوولان امر می گویند که ارائه خدمات به کالاهایی که رسمی و قانونی با گارانتی سام سرویس عرضه شده اند طبق تعهدات اعلام شده ادامه پیدا خواهد کرد و جای هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان این برند نیست و جی پلاس نیز به خدمات رسانی به مشتریان ال جی ادامه می دهد اما باید منتظر ماند و دید مشتریان از این خدمات راضی خواهند بود یا خیر و آیا برندهای ایرانی می توانند جای رقیب کرده ای را به خوبی پر کنند؟

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،مدیریت رسانه،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل