خسارت قطعی اینترنت به اقتصاد دنیا در سال ۲۰۱۹

بر اساس جدیدترین گزارش، قطعی اینترنت در سال ۲۰۱۹ زیانی ۸ میلیارد دلاری به اقتصاد جهانی وارد کرده است. پیش بینی می شود سال ۲۰۲۰ اینترنت باز هم قطع شده و خسارتی به مراتب بیشتر به اقتصاد جهانی وارد شود.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، سال ۲۰۱۹ روی هم رفته ۱۲۲ قطعی اینترنت در سراسر دنیا رخ داده و سبب محرومیت ۱۸۲۲۵ ساعته مردم دنیا از اینترنت شده است. این آمار بدون در نظر گرفتن ۹۰ قطعی منطقه ای در هند محاسبه شده است.

طبق محاسبات ابزاری که توسط شرکت های غیرانتفاعی نت بلاکس (NetBlocks) و جامعه اینترنت (Internet Society) توسعه داده شده، قطعی اینترنت در سال ۲۰۱۹ ضرر هنگفت ۸٫۰۵ میلیارد دلاری به اقتصاد دنیا وارد کرده است. چهار کشور بیشترین آسیب را از قطعی اینترنت دیده اند:

  • عراق: قطع اینترنت به مدت ۲۶۳ ساعت و خسارت ۲٫۳ میلیارد دلاری.
  • سودان: قطع اینترنت به مدت ۲۵۶۰ ساعت و خسارت ۱٫۹ میلیارد دلاری.
  • هند: قطع اینترنت به مدت ۴۱۹۶ ساعت و خسارت ۱٫۳ میلیارد دلاری (خسارت وارد شده به اقتصاد بسیار بالاتر از رقم ذکر شده است).
  • ونزوئلا: قطع اینترنت به مدت ۱۷۱ ساعت و خسارت ۱٫۱ میلیارد دلاری.

سال ۲۰۱۹ با قطعی ۱۵۰ روزه اینترنت در منطقه کشمیر، طولانی ترین قطعی اینترنت در هند رقم خورد. در عراق، الجزیره و اتیوپی اینترنت برای جلوگیری از تقلب دانش آموزان قطع شده است.

بر اساس این گزارش، خسارت قطعی اینترنت در سه سال گذشته ۲۳۵ درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود در سال جاری میلادی نیز این روند صعودی ادامه داشته باشد. اعتراضات مردمی و انتخابات، دو دلیل اصلی اعمال محدودیت در اینترنت در سال ۲۰۱۹ بوده اند.

قطع کردن اینترنت اقدامی غیرضروری و غیرمنصفانه محسوب شده و پیامدهای سنگین متعددی از جمله مختل شدن زندگی روزمره مردم و زیان هنگفت اقتصادی را به دنبال دارد. شواهدی مبنی بر تأثیرگذاری این اقدام در کاهش تنش ها و بازگشتن نظم عمومی در دست نیست.

آبان ماه امسال مردم ایران یک هفته از اینترنت بین الملل محروم شدند. به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، این اقدام خسارتی ۲۹۵۰ میلیارد تومانی به اقتصاد ایران وارد کرد.

منبع: Business Insider
برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : فناوری ارتباطات،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل