اخبار عمومی

دانشجویان جدید هم از ترافیک اینترنت رایگان بهره می‌برند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای اینترنت رایگان به دانشجویان جدید‌الورود در نیم سال دوم تحصیلی سال ۹۹خبر داد و تاکید کرد که این ویژگی برای همه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، «محمد مهدی طهرانچی» در آیین استقبال از نودانشجویان این دانشگاه که از طریق شبکه‌های مجازی به صورت زنده برگزار شد، درباره اینترنت رایگان دانشجویان تازه این مرکز آموزشی گفت: «سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده و اکنون استفاده از این سامانه‌ها برای دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به صورت رایگان محاسبه می‌شود.» گفتنیست تا چندی پیش کدهای دانشجویی دانشجویان تازه این مرکز آموزشی هنوز به وزارت ارتباطات اعلام نشده بود و این افراد برای بهره‌مند شدن از مزایای ترافیک اینترنت رایگان به مشکل خورده بودند.

رییس دانشگاه آزاد در این نشست تاکید کرد اگر برای برخی دانشجویان در برخی مناطق، اینترنت به صورت رایگان محاسبه نمی‌شود، لازم است موضوع را به واحد دانشگاهی مربوطه یا سازمان مرکزی اطلاع دهند تا موضوع بررسی شود. به گفته طهرانچی نیم سال تحصیلی جاری تا ۱۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و احتمالا رایگان محاسبه شدن ترافیک اینترنت دانشجویان نیز تا این تاریخ برقرار خواهد بود؛ مگر اینکه این مدت زمان تمدید شود.

او همچنین درباره احتمال اختلال در سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «برای جلوگیری از افزایش بار و اختلال در سامانه‌های آموزش مجازی دو سامانه واحد الکترونیکی یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی «وادانا» و «دان» طراحی و به سرور و امکانات به روز تجهیز شده است. اگر دانشجویان برای اتصال به این سامانه ها دچار مشکل می شوند، این موضوع مربوط به شبکه اینترنت داخلی یا اتصال آنها به این سامانه ها است.»

به گفته رییس دانشگاه آزاد ٢ سامانه «وادانا» و «دان» امکان ضبط کلاسهای آموزشی را برای دانشجویان فراهم کرده و دانشجویانی که به دلیل افت سرعت اینترنت یا موضوعات دیگر موفق به حضور در کلاس نمی‌شوند، می توانند از نسخه کلاس های ضبط شده استفاده کنند؛ نسخه‌ای که بازهم دانلود و تماشای آن برای دانشجویان رایگان محاسبه خواهد شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل