رئیس جمهور: امسال آموزش مجازی و حضوری را دنبال می‌کنیم

رئیس جمهور در آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید با بیان اینکه امسال آموزش را به صورت مجازی و حضوری دنبال می‌کنیم اعلام کرد تا چند روز آینده ۷۰ درصد جامعه واکسینه خواهند شد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، «ابراهیم رئیسی»، در این مراسم با بیان اینکه اینکه تلاش دولت برای حرکت به سوی آموزش حضوری است تا افت تحصیلی ایجاد نشود، گفت:

«در برخی مناطق که امکان آموزش حضوری نباشد، آموزش مجازی می‌شود، اما حرکت به سوی آموزش حضوری است؛ زیرا نباید افت تحصیلی پیدا کنیم. تا چند روز آینده ۷۰ درصد جامعه واکسینه می‌شوند. معلمان و اولیا و افراد مرتبط با دانش آموزان هم واکسینه شده‌اند، البته آموزش حضوری باید با رعایت مقررات بهداشتی انجام شود.»

وی اعتقاد دارد هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در کشور است: «نباید چرتکه انداخت که چقدر در آموزش و پررئیسی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند، گفت: هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگ ترین سرمایه گذاری در کشور است. نباید چرتکه انداخت که چقدر در آموزش و پرورش هزینه شده است. توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی مهم است، اظهار داشت هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل باز بماند. دولت باید اقداماتی داشته باشد تا همه افراد از آموزش بهره ببرند. فقر نباید موجب بازماندگی از تحصیل شود.

رییس دولت سیزدهم با اشاره به لزوم تهیه گزارش دقیقی از وضعیت آموزش و پرورش، تصریح کرد: «باید گام های اساسی برای تحول آموزش و پرورش برداشته شود. سند تحول در آموزش و پرورش باید اجرایی شده و به سند تحول در مدرسه تبدیل شود. با ایجاد سازمان و معاونت تحول انجام نمی شود بلکه اصل تحول باید در مدرسه انجام شود. مدرسه باید تحول محور باشد. افراد تحول گرا هم می توانند در مدرسه تحول ایجاد کنند نه کسانی که به تحول اعتقاد نداشته یا انگیزه ندارند. همه باید به این سند پایبند باشند و آن را اجرایی کرده و گزارش اجرای آن را ارائه کنند که چند درصد اجرا شده و چرا بخشی از آن اجرا نشده است.»

لازم به ذکر است طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تاکنون ۳۴ میلیون و هفت هزار و ۳۸۰ دوز نفر دوز اول واکسن کرونا و نزدیک به ۱۵ میلیون نفر دوز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند. با احتساب این تعداد مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ مورد رسید. با درنظر گرفتن جمعیت ۸۵ میلیونی ایران، تاکنون نزدیک به ۵۷.۶ درصد واکسینه شده‌اند و با واکسیناسیون ۱۱ میلیونی دیگر، وعده ۷۰درصدی رئیس جمهور عملی خواهد شد. با توجه به اینکه روزانه نزدیک به یک میلیون دوز واکسن کرونا تزریق می‌شود، احتمال می‌رود تا اواسط مهرماه این هدف محقق شود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل