اخبار عمومی

رفیق نیمه‌راه! همراهی که گاهی همراهی نمی‌کند

یکی از موضوعاتی که امروز گلایه مردمی را در پی دارد، بحث آنتن‌دهی ضعیف و سرعت پایین اینترنت در اپراتورهای تلفن همراه است، در شرایط کرونایی که مردم بالاجبار باید خیلی از امورات را اینترنتی پیگیری کنند، این مسئله مشکلات فراوانی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، بسیاری از افراد جامعه در برخی مواقع و در برخی مکان‌ها با مشکلات آنتن‌دهی ضعیف و سرعت لاک‌پشتی اینترنت در تلفن همراه خود مواجه شده‌اند، این مسئله تنها مختص یک اپراتور خاص نیست و تقریبا تمامی مخاطبان اپراتورها با این مشکل مواجه شده‌اند.

زمانی‌که تلفن همراه شما صفحات وب را بارگذاری نمی‌کند و یا فرآیند اتصال اپلیکشن‌های تلفن همراه به داده تلفن به کندی پیش می‌رود، بسیار طاقت‌فرساست، این مشکل تنها در مناطق روستایی و دور از دسترس به مرکز شهرها نیست، بلکه ممکن است شما در منطقه‌ای باشید که مطمئن هستید سیگنال قوی در اطراف شما وجود دارد.

آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه همواره جای گلایه کاربران بوده و این مسئله در ایام کرونا که بیش‌تر امورات مانند آموزش دانشجویان، دانش‌آموزان، کارهای بانکی و بخشی از خدمات اداری  تشدید شده، بارها از سوی مسئولان وزارت ارتباطات وعده افزایش پهنای باند و رفع مشکلات آنتن‌دهی اپراتورهای همراه داده شده است، اما شاهد بهبود وضعیت نبودیم.

زمانی‌که از سامانه‌های اپراتورهای همراه علت ضعف در آنتن‌دهی اینترنت و تلفن همراه را جویا شوید، مسائلی مانند خرابی تلفن همراه و تنظیمات گوشی را مطرح می‌کند و راهکارایی را برای حل مشکل پیشنهاد می‌دهند که معمولا تاثیر چندانی در بهبود شرایط ندارد، این در حالیست که اپراتورهای همراه قیمت خدمات خود را افزایش می‌دهند اما در عمل شاهد افزایش کیفیت خدمات نیستیم.

مشکلات قطعی اینترنت برای دانش‌آموزان

سحر یکی از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از زمانی‌که کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود، قطعی مکرر اینترنت و سرعت پایین آن مشکلات فراوانی را برای من و همکلاسی‌هایم ایجاد کرده است.

وی گفت: شبکه شاد نیاز به اینترنت پرسرعت دارد، اما در بیش‌تر مواقع سرعت اینترنت به اندازه‌ای پایین است که حتی پیام‌های ساده در شبکه‌های اجتماعی نیز به کندی ارسال می‌شود.

یکی از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه مشکلات بسیاری را برای خبرنگاران در مواقع مختلف سال ایجاد می‌کند، به طور مثال در سفرهای مسئولان استانی خبرنگاران به همراه مسئولان در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کنند و باید اخبار خود را از طریق تلفن همراه ارسال کنند، اما متاسفانه در بیش‌تر محورهای مواصلاتی سرعت اینترنت بسیار پایین است و ارسال خبر از طریق شبکه‌های اجتماعی به کندی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این مسئله در شهرستان‌های محروم مبتلا به تر از بقیه نقاط است، قطعی مکرر آنتن تلفن همراه و اینترنت اخیرا افزایش یافته است، بارها پیش آمده وسط مصاحبه تلفنی حتی در مرکز شهر مجبور به قطع مکالمه و تماس مجدد شویم.

روستاهای چهارمحال و بختیاری در اولویت افزایش خدمات شبکه اینترنت در صورت تامین تجیهزات هستند

مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمحال و بختیاری در خصوص علل پایین بودن سرعت اینترنت و ضعف آنتن‌دهی در برخی از مناطق، اظهار کرد: در برخی از مناطق کشور فیبرهای نوری با مشکل قطعی مواجه می‌شوند، اما طبق مصوبه تنظیم مقررات کشور اپراتورهای همراه موظف به رفع مشکلات در اسرع وقت هستند.

وی ادامه داد: پهنای باند اینترنت از ۴۲ مگابایت به ۱۰۲ مگابایت افزایش پیدا کرده است، اما باتوجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش سه برابری مصرف مشترکان اینترنت همراه، این افزایش پهنای باند تاثیر چندانی در افزایش سرعت نداشته است.

بلالی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی اقدامات خوبی برای ارتقای شبکه اینترنت همراه از ۲G  به ۴G  و ۳G صورت گرفته است، عنوان کرد: ۲۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری در اولویت افزایش خدمات شبکه اینترنت در صورت تامین تجیهزات هستند، تحریم‌ها مشکلاتی را در واردات این تجهیزات ایجاد کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به محض تامین تجهیزات، سایت‌های اپراتور تلفن همراه در مناطق روستایی با اولویت نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص افزایش تعرفه خدمات تلفن همراه در بحث اینترنت و مکالمه، گفت: این افزایش مقطعی بود و با پیگیری‌های صورت گرفته قیمت بسته‌های اینترنت به قیمت سابق برگشت.

علل قطعی اینترنت و تلفن همراه در شهرکرد  و سایر نقاط چهارمحال و بختیاری

محمدرضا کوهی مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص گلایه مردم در مورد قطعی اینترنت، اظهار کرد: برخی قطعی‌های مقطعی تلفن‌های همراه به علت بروز برخی مشکلات ارتباطی از مرکز است و در مدت زمان کوتاه این مشکل با پیگیری حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قطعی خطوط تلفن همراه و اینترنت همراه در شهرهای پرجمعیت مانند شهرکرد بیش‌تر از سایر مناطق است، عنوان کرد: برای حل مشکل قطعی اینترنت و مکالمات تلفن همراه نیاز به احداث سایت‌های تلفن همراه هستیم، اما متاسفانه برای احداث این سایت‌ها با مقاومت‌ها و مخالفت‌های مردمی با دلیل برخی تفکرات اشتباه مبنی بر آسیب‌زا بودن امواج این سایت‌ها مواجه هستیم.

کوهی یادآور شد: بیش‌ترین مشکلات آنتن‌دهی در شهر شهرکرد مربوط به محلات گودال‌چشمه، میرآباد غربی و شرقی، برون پهنه و چهارراه هواپیمایی است، مقرر شد با پیگیری دادستان، فرمانداری شهرکرد و معاونت عمرانی استانداری مشکلات اجتماعی برای احداث این سایت‌ها حل شود، گاهی توسط مردم به سایت‌های تلفن همراه آسیب وارد می‌شود.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری در خصوص قطعی تلفن همراه در محورهای مواصلاتی، گفت: استفاده مردم از اینترنت در جاده‌های ارتباطی محدود است، بنابراین سایت‌های نصب شده در جاده‌ها بیش‌تر به صورت ۲G است و تنها مکالمه را پوشش می‌دهند، بنابراین مشترکان برای جلوگیری از قطعی مکالمه تنظیمات پوشش دهی تلفن همراه خود را باید به حالت اتوماتیک قرار دهند یا از حالت ۳G  و ۴G  به حالت ۲G  تبدیل کنند.

وی در ادامه با اشاره به توسعه اینترنت همراه اول در روستاها، عنوان کرد: از ۹۵۰ روستای موجود در چهارمحال و بختیاری در طول سالیان اخیر تنها ۳۰۰ روستا از دسترسی به اینترنت  و مکالمه همراه در کنار هم برخوردار هستند، برای دسترسی سایر مشترکان در روستاها نیازمند تجهیزات هستیم، اما به علت شرایط تحریمی امکان واردات تجهیزات سخت شده است.

کوهی بیان کرد: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشکل اینترنت در روستاها نصب تجهیزات را به شرکت‌های های وب و ایرانسل در روستاها سپرده است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل