روبات‌هایی که در رستوران‌ها شغل‌های ثابت دارند!

یک کمپانی روباتیک چینی بتازگی از دو روبات به‌نام‌های BellaBot و HolaBot رونمایی کرده که قرار است در رستوران‌ها شغل‌هایی ثابت داشته باشند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایران آنلاین، کمپانی PuduTech پیش از این نیز روباتی با همین نام طراحی کرده بود که صورت مشخصی نداشت و اکنون به‌عنوان پیشخدمت در ۲۰۰۰ رستوران سراسر جهان فعالیت می‌کند. اما روبات‌های جدید هم از نظر شکل ظاهری و هم نحوه عملکرد از نمونه پیشین موفق‌تر هستند . BellaBot که به شکل گربه طراحی شده در واقع یک روبات پیشخدمت است و قابلیت حمل ۴ سینی غذا را به طور همزمان دارد. مشتریان که از دیدن این روبات پیشخدمت هیجان زده می‌شوند می‌توانند به‌عنوان انعام گوش آن را نوازش کنند که در این صورت روبات به رویتان لبخند می‌زند و با جمله‌های متعددی که یاد گرفته، شما را هیجان زده می‌کند. البته اگر سر به سر این گربه بگذارید درست مانند گربه‌های واقعی عصبانی می‌شود.

این روبات به سنسورهای ۳D و همچنین تعدادی دوربین مجهز است تا بتواند اطراف و گوشه و کنار رستوران را مسیریابی کند و در مسیر خود با موانع یا مشتریان و سایر پیشخدمت‌ها برخورد نکند. اگر هم رستوران بزرگ باشد و به طور همزمان چندین BellaBot فعالیت داشته باشند، این روبات‌ها می‌توانند در قالب یک شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این روبات‌ها با یک بار شارژ می‌توانند تا ۲۴ساعت فعالیت داشته باشند. روبات HolaBot نیز به تمیز کردن رستوران می‌پردازد و ظرف‌های کثیف را به آشپزخانه می‌برد. این روبات قابلیت حمل ۶۰کیلوگرم را دارد که حداقل ۱۲۰بشقاب کوچک، ۳۹بشقاب بزرگ و ۳۳ کاسه را شامل می‌شود. قرار است این روبات‌ها در بهار ۲۰۲۰ راهی بازار شوند اما هنوز قیمت آنها اعلام نشده است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل