ساخت بزرگ‌ترین زیرساخت شبکه جهان با فناوری‌های پیشرفته توسط چین

معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات گفت: چین در دهه گذشته بزرگ‌ترین زیرساخت شبکه جهان را با فناوری‌های پیشرفته ساخته است.

به گزارش داتیکا به نقل از تسنیم، “شین گوبین” معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چین در دهه گذشته بزرگ‌ترین زیرساخت شبکه جهان را با فناوری پیشرفته ساخته است.

شین گفت: طی 10 سال گذشته، پهنای باند دسترسی به شبکه فیبر نوری از 10 مگابیت بر ثانیه به 1000 مگابیت در ثانیه افزایش یافته است، شبکه‌های تلفن همراه در 3G، 4G و 5G پیشرفت‌هایی داشته‌اند و دسترسی پهن باند به تمام روستاها در سراسر کشور گسترش یافته است.

معاون وزیر گفت: چین همچنین شاهد ادغام 5G، اینترنت صنعتی، کلان داده، محاسبات ابری و هوش مصنوعی در بخش تولید بوده است که دیجیتالی شدن صنایع را تسریع کرده است.

پیشرفت در ارتباطات اطلاعاتی
از سیم مسی گرفته تا فیبر نوری و از رواج 3G تا استفاده تجاری از 5G، چین در دهه گذشته شاهد پیشرفت‌های بزرگی از نظر ارتباطات اطلاعاتی بوده است.

“هان شیا” مهندس ارشد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، در کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایستگاه‌های پایه 4G در چین بیش از نیمی از کل جهان را تشکیل می‌دهند. تعداد ایستگاه‌های پایه 5G در کشور به یک میلیون و 615 هزار و تعداد کاربران تلفن همراه 5G از مرز 400 میلیون نفر گذشته است.

وی گفت که حجم تراکنش سالانه پرداخت‌های موبایلی به 527 تریلیون یوان (حدود 78.2 تریلیون دلار) رسیده است، اقتصاد جدید بیش از 20 میلیون شغل ایجاد کرده است و تعداد کل پرونده‌های کاربردی در صنعت 5G از 20000 فراتر رفته است.

در 10 سال گذشته، دسترسی پهنای باند به تمام روستاهای چین گسترش یافته است و خدمات اطلاعاتی در سراسر کشور ارزان‌تر شده است. میانگین نرخ دانلود شبکه‌های پهن باند نزدیک به 40 برابر افزایش یافته است و میانگین هزینه داده‌های واحد در شبکه‌های تلفن همراه بیش از 95 درصد کاهش یافته است.

چین به تقویت توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی جدید، ترویج پوشش گسترده شبکه های 5G، سرعت بخشیدن به کاربرد گسترده 5G و سایر فناوری‌های نوظهور و گسترش همکاری‌های صنعتی ادامه خواهد داد.

به گفته شین، تولید صنعتی چین در دوره 2012-2021 به طور متوسط ​​سالانه 6.3 درصد رشد داشته است چراکه بخش تولید این کشور تقویت شده است. تولید ارزش افزوده صنعتی از 20.9 تریلیون یوان در سال 2012 به 37.3 تریلیون یوان در سال 2021 افزایش یافته بود و این رشد بسیار بالاتر از میانگین جهانی حدود 2 درصد برای این دوره بود.

برندهای چینی در سال 2021، 6 مورد از 10 مدل برتر جهانی NEV را به خود اختصاص دادند. در بین 10 شرکت برتر از نظر حمل و نقل باتری‌های برق، شش شرکت چینی هستند. سهم تولیدات پیشرفته و ساخت تجهیزات از کل تولیدات صنعتی کشور به ترتیب به 15.1 درصد و 32.4 درصد در سال 2021 افزایش یافته است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل