سازمان سنجش به‌دنبال برگزاری کنکور الکترونیکی در سال آینده است

رئیس سازمان سنجش کشور اعلام کرد تمام سعی‌شان بر این است که سال آینده کنکور سراسری را به‌صورت الکترونیکی برگزار کنند. بنابر اعلام پورعباس، درصورت الکترونیکی‌شدن کنکور، از داوطلبان چند سری آزمون گرفته خواهد شد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، «عبدالرسول پورعباس»، رئیس سازمان سنجش کشور، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت درحال‌حاضر نرم‌افزارهای آزمون الکترونیکی نوشته شده و کارهای مربوط به برگزاری این نوع آزمون درحال انجام است که به‌شکل پایلوت از بهمن‌ماه شروع شده:

«با ایجاد ظرفیت و زیرساخت‌های لازم، داوطلبان بر سر جلسه آزمون حضور پیدا می‌کنند. تمام سعی ما بر این است که سال آینده، آزمون سراسری را به‌صورت الکترونیکی برگزار کنیم.»

او آزمون الکترونیکی را یک امتحان ایمن، کم‌هزینه و سریع می‌داند و اعتقاد دارد این نوع آزمون آسایش بیشتری برای داوطلبان به‌همراه خواهد داشت.

به گفته پورعباس، در آزمون الکترونیکی قرار است که چند سری امتحان از داوطلبان گرفته شود و به این صورت نیست که آزمون در یک نصف روز برگزار گردد.

او با بیان اینکه درحال‌حاضر 170 دانشگاه دولتی و 470 واحد دانشگاه آزاد در کشور وجود دارد، اظهار داشت: «اگر قرار بود مانند گذشته هر دانشگاه برای خود یک آزمون برگزار کند، داوطلبان باید هر روز در سفر باشند که اصلاً درست و منطقی نیست.»

گفتنی است بحث الکترونیکی‌شدن کنکور سراسری یک سالی است که از سوی سازمان سنجش مطرح می‌شود. پورعباس بهمن‌ماه 1400 وعده داد طی سه سال آینده آزمون‌های تمام هوشمند طراحی می‌شوند. به کمک این آزمون‌ها، کنکور هوشمند و ماهی یک بار به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

به گفته وی، سه مرحله برای برگزاری کنکور الکترونیک در نظر گرفته شده است: «بانک سؤالات و یک نرم‌افزار برای این موضوع ایجاد شده است. بستری برای برگزاری امتحان به‌صورت کامپیوتر پایه، موبایل پایه و صفحه هوشمند پایه در نظر گرفته می‌شود و داوطلبان با حضور در محل‌های تعیین‌شده آزمون می‌دهند. نتیجه هم بلافاصله پس از برگزاری آزمون به داوطلب اعلام می‌شود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل