اخبارراهبرد

سایه روشن‌های اینترنت همراه نسل پنجم/ چرا باید به استقبال ۵G برویم؟

داتیکا- به همت وزارت ارتباطات و ایرانسل، نسل پنجم اینترنت همراه وارد ایران شد. اتفاقی که به زمان کمی نیاز دارد تا سبک زندگی دیجیتال را دچار تحول کند و گذار از ارتباطات سنتی را تسریع ببخشد.

به گزارش داتیکا، از آنجایی که شیوع جهانی ویروس کرونا، تکان شدیدی به سبک زندگی پیشین ما وارد کرده و روزمره خیلی از مردم را تغییر داده، بسیاری از رفتارهای آنلاین و غیر آنلاین ما دچار تحول شده است. شاید پیش از این اتفاق، بلیت سینما، تئاتر یا کنسرت در سبد کالای بسیاری از اقشار جامعه رویت می‌شد. اما حالا این‌ها جایشان را به پلتفرم‌های مختلف رسانه‌ای دادند تا ضمن حفظ سلامت مردم، غذای روح این افراد تامین شود. حتی بسیاری از جلسات آموزشی و اداری، به اتاق‌های دیجیتالی تبدیل شده اند تا چرخ اقتصاد دولت‌ها لنگ نزند.

هرچند ورود تکنولوژی ۵G به ایران کار یک شب و دو شب نبوده و پیش از شیوع کرونا هم برنامه‌ریزی بلندمدتی برای آن صورت گرفته بود، باید تقارن این دو اتفاق را به فال نیک گرفت. زیرا درست جایی که ما لحظه به لحظه پیوستگی عمیق‌تری با اینترنت پیدا می‌کنیم، به لطف ورود اینترنت نسل پنجم به ایران، تجربه کاربری‌مان هم خوشایندتر از قبل خواهد شد.

البته نیمه نسبتا تاریک ماجرا جایی ست که هنوز گوشی‌های تلفن همراهی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند انگشت‌شمارند و گران‌قیمت. اما درست شبیه زمانی که تازه سر و کله موبایل‌های ۴G پیدا شده بود و مردم با اولین تعاملات با اینترنت نسل چهارم، اینترنت نسل سوم را پس می‌زدند، می‌توان چنین آینده‌ اجتناب‌ناپذیری را برای نسل چهارم اینترنت همراه نیز متصور بود. به ویژه که موضوع کمبود و قیمت تلفن‌های همراه نسل پنجم موقتی به نظر می‌رسد.

دیگر چالش آن است که هنوز آنتن‌های ۵G همه شهرها و نواحی را پوشش نمی‌دهند و در صورت داشتن موبایلی با پشتیبانی از این فناوری، باید کمی هم چاشنی بخت و اقبال در امر نزدیک بودن مکان جغرافیایی‌مان به این آنتن‌ها همراه‌مان باشد. هرچند به نظر می‌رسد این مورد هم با مرور زمان حل شدنی باشد.

اما در نهایت آنچه مسلم است، ایران یکی از پیشتازان استقبال از این فناوری بوده و باید از بستر ایجاد شده به لطف ۵G نهایت استفاده را کرد تا چرخ‌های اقتصاد و سبک زندگی دیجیتال، تندتر از قبل بچرخد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،راهبرد

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل