ستاری سامانه‌های هوش مصنوعی شهاب و فراشناسا را افتتاح کرد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور در پردیس هوش مصنوعی شرکت دانش‎‌بنیان خلق‌کننده سامانه‌های «شهاب» (شبکه هوشمند ابری) و «فراشناسا» (راهکار جامع احراز هویت غیرحضوری) از این دو سامانه رونمایی کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، سورنا ستاری با حضور در پردیس هوش مصنوعی این شرکت دانش‎ بنیان چهارمین شماره کتاب «دیدبان هوش مصنوعی» که سالنامه فعالیت‌های فعالان مختلف هوش مصنوعی کشور است هم رونمایی کرد.

به گزارش روز سه شنبه شرکت دانش‎ بنیان پارت، شبکه هوشمند ابری شهاب، اولین زیرساخت جامع پردازشی هوش مصنوعی در کشور است که با توان پردازشی بالا و با هدف تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده شده است. ابررایانه شهاب در حال حاضر شامل زیرساخت پردازشی و بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری شهاب است و در آیندۀ نزدیک، به سکوی مبتنی بر وب نیز مجهز خواهد شد.

این شبکه هوشمند ابری، با داشتن طیف گسترده‎ای از GPU ها، کسب‎ وکارهای هوش مصنوعی را برای پردازش لحظه‌ای داده‌های ویدئویی، تصویری، متنی و عددی به بهترین و پرسرعت‌ترین تجهیزات زیرساختی مجهز می‌کند و ‌شرکت‌ها و سازمان‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان به راحتی می‌توانند به ارائه خدمات بپردازند. شبکه هوشمند ابری شهاب با تامین زیرساخت‌های پردازشی، فرصتی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند تا هزینه و دغدغه نگهداری تجهیزات و پشتیبانی خدمات را نداشته باشند و انرژی و زمان خود را تنها بر فرایندهای حیاتی خود متمرکز کنند و در نتیجه، سرمایه‌های خود را به سمت سودآوری بیشتر هدایت کنند.

همچنین سامانه «فراشناسا» یک سامانه احراز هویت غیرحضوری است که عملیات احراز هویت افراد را با استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی شرکت و زیرساخت قدرتمند سخت‌افزاری «شبکه هوشمند ابری» این شرکت (شهاب)، انجام می‌دهد.

پردیس هوش مصنوعی پارت، در دانشکدۀ مهندسی فردوسی با هدف برقراری ارتباط نزدیک‌تر و گسترده‌تر شرکت دانش‌بنیان پارت با جامعۀ علمی کشور طراحی و راه‌اندازی شده است. در پی ارتباط این شرکت دانش بنیان با دانشگاه‌ها از سال ۱۳۹۷ و حمایت آن از بیش از ۲۰ رویداد ملی و بین‌المللی دانشگاهی، پردیس هوش مصنوعی پارت افتتاح شد.

هدف این پردیس مستقر در دانشکده فردوسی، پیشبرد و ترویج فرهنگ پژوهش و نوآوری در صنعت به کمک دانشگاه، ایجاد ارتباط فعال و سازنده با جوامع علمی و پژوهشی و ارتباط نزدیک و مستقیم با اساتید و دانشجویان، ایجاد زمینه مناسب برای جذب پژوهشگران، نخبگان و دانشمندان ایرانی و حمایت از پروژه‌های نوآورانه دانشجویی و پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه هوش مصنوعی است.

در این مراسم، همچنین تفاهم‎نامه سرمایه ‎گذاری بین دو شرکت دانش بنیان امضا شد.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل