سردرگمی در مورد زمان حل مشکل کمبود تراشه در جهان

شرکت‌های سازنده نیمه هادی و تراشه در جهان با شرکت‌های خودروسازی در مورد زمان پایان بحران کمبود تراشه اختلاف دارند.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، در شرایطی که خودروسازان در این زمینه خوش بین تر بوده و امیدوارند این بحران تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ به پایان برسد، شرکت‌های سخت افزاری بیم دارند که مشکل یادشده بیش از این مدت طول بکشد.

شرکت‌های خودروسازی مانند جنرال موتورز، فورد موتور و هیوندایی معتقدند بحران کمبود تراشه در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ پایان خواهد یافت. اما شرکت‌های تراشه ساز معتقدند تثبیت و بهبود شرایط به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

در این میان خوش بینی برخی از خودروسازان جدی تر است و به عنوان مثال هیوندایی از بهبود شرایط در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

در عین حال شرکت‌های سازنده انواع تراشه و نیمه هادی مانند ان ایکس پی و اینفینئون می‌گویند تا بازگشت تولید تراشه به میزان عادی باید بیشتر انتظار بکشیم.

تداوم همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده شرکت‌های خودروسازی برای استفاده از تراشه‌های جدید و افزودن فناوری‌های تازه و مبتنی بر تراشه به تولیدات خود با مشکل مواجه شوند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به خودروهای برقی، قابلیت‌های جدید امنیتی و دستیارهای هوشمند رانندگی اشاره کرد. بر اساس برآوردهای مؤسسه آلیکس پارتنرز در شهریور ماه کمبود تراشه در سال ۲۰۲۱، ۲۱۰ میلیارد دلار از درآمد خودروسازان کاسته و و تولیدات آنها را نیز به میزان ۷.۷ میلیون دستگاه کمتر می‌کند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل