سرقت بیت کوین از طریق تلگرام توسط هکرهای کره شمالی

طبق پژوهشی تازه هکرهای کره شمالی راهی برای سرقت بیت کوین و دیگر رمزرزها از طریق پیام رسان تلگرام پیدا کرده اند. کارشناسان امنیت سایبری آزمایشگاه کسپرسکی در مسکو اعلام کرده اند که یک گروه هکری وابسته به کره شمالی موسوم به Lazarus به «توانمندی های پیشرفته» ای برای هدف قرار دادن افراد و سازمان ها در اقصی نقاط دنیا با استفاده از این روش دست پیدا کرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، این کمپین سرقت سایبری که تحت عنوان عملیات AppleJeus از آن یاد شده از سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون کلید خورده و در کشورهایی نظیر انگلستان، چین، لهستان و روسیه قربانی گرفته است.

اما روش کار به این صورت است که هکرها با ایجاد وبسایت های جعلی رمزارز و همچنین گروه های تجاری ساختگی در تلگرام قربانیان خود را به دام می اندازند. تا این لحظه تلگرام از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

در ادامه لینک های مخرب اشتراک گذاری شده در این وبسایت ها و گروه های تلگرامی گجت مورد استفاده قربانی را آلوده کرده و دسترسی به دیتای کاربر را برای هکرها فراهم می کند.

محققان کسپرسکی در گزارشی که پیرامون این حملات سایبری منتشر کردند چنین آورده اند:

از زمان کلید خوردن عملیات AppleJeus شاهد بودیم که بر اثر گذر زمان مولفان شیوه های عملیاتی خود را به میزان چشمگیری تغییر داده اند. تصورمان این است که این شیوه حمله به کسب و کارهای رمزارز  همچنان ادامه پیدا کند و پیشرفته تر از هر زمان دیگری شود.
در سال های اخیر رمزارزها از اهداف همیشگی هکرهای کره شمالی بوده اند و طبق نظر کارشناسان راهی برای دور زدن تحریم های اقتصادی به شمار می روند که از سوی مجامع بین المللی علیه کره شمالی وضع شده اند.

کره شمالی با بهره گیری از رمزارزها امکان می یابد که با سایر نواحی دنیا به مبادلات تجاری بپردازد و با دور زدن تحریم های بین المللی بودجه مورد نیاز خود برای توسعه و تکثیر تسلیحات هسته ای را به دست بیاورد.

براساس گزارشی که در سال ۲۰۱۹ میلادی توسط سازمان ملل متحد منتشر شد کره شمالی تاکنون با هک کردن صرافی ها آنلاین و سازمان های مختلف توانسته ۲ میلیارد دلار رمزارز به دست بیاورد که این رقم به مراتب بیشتر از پیش بینی ۶۷۰ میلیون دلاری شورای امنیت این سازمان است.

کره شمالی کلیه اتهامات در این باره را رد میکند.

منبع: independent

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل