سرویس «رادار بازی» برای کاهش پینگ بازی‌ها رونمایی شد

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن «رادار بازی» خبر داد. به گفته زارع‌پور، این سرویس ضمن افزایش قابل‌توجه سرعت دانلود بازی‌ها، موجب کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها خواهد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، وعده رفع مشکلات گیمرها و کاهش پینگ بازی‌ها به ایام انتخابات ۱۴۰۰ باز می‌گردد. پس از وعده‌های چند‌باره وزیر ارتباطات برای تحقق قول رئیسی به گیمرها، سرانجام از پلتفرم رادار بازی رونمایی شد.

«عیسی زارع‌پور» با انتشار پستی در کانال شخصی خود در فضای مجازی از راه‌اندازی وب‌سایت و اپلیکیشن رادار بازی خبر داد و نوشت:

«یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشورمان همواره با آن روبه‌رو بوده‌اند، مشکل سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها به‌همراه پینگ یا زمان تأخیر بالای بازی آنلاین بوده است که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می‌شد. خوشبختانه همان‌طور که وعده داده بوده‌ام، برای رفع مشکل این بخش از کاربران عزیز که تعداد آن‌ها کم هم نیست، با همکاری بخش خصوصی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت، سایت و اپلیکیشنی به نام «رادار بازی» راه‌اندازی شده است».

به گفته او استفاده از این پلتفرم، ضمن افزایش قابل‌توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها، موجب کاهش چشم‌گیر پینگ بازی‌ها می‌شود و تجربه‌ای بهتر برای گیمرها رقم خواهد خورد. البته در ویدئویی که وزیر ارتباطات همراه با این پست منتشر کرده است، ادعا می‌شود پینگ بازی‌ها به ۷۰ تا ۸۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد.

بنابر اعلام زارع‌پور این اتفاق از طریق انتقال CDN‌های این بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه‌کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان صورت گرفته است: «گیمرهای عزیز می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس radar.game این حس خوب را تجربه کنند.»

در صفحه اول رادار بازی پیامی مبنی بر امکان مقایسه برخی بازی‌ها از لحاظ کیفیت پینگ درج شده است. وزیر ارتباطات همچنین وعده داده که به‌تدریج تعداد بازی‌های این سرویس افزایش خواهد یافت.

گفتنی است وزیر ارتباطات از برگزاری رویدادی برای رونمایی از این سرویس خبر داده بود، اما به‌نظر می‌رسد با توجه به مشکلات کشور در تأمین انرژی، فعلاً چنین رویدادی برگزار نشود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

یک سالگرد و دو فیلترینگ

پلتفرم‌های استریم بازی یکی پس از دیگری در ایران فیلتر می‌شوند و این‌بار قرعه فیلترینگ به‌نام پلتفرم…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل