سریال حواشی اینترنت نسل پنجم/ این قسمت عامل شیوع کرونا!

داتیکا: فن آوری ۵G این روزها با حاشیه های فراوانی مواجه شده است. همین چند روز پیش بود که بیش از ۲۳۰ دانشمند از ۴۰ کشور جهان با انتشار بیانیه‌ای نگرانی جدی خود را در مورد تبعات انسانی و زیست محیطی گسترش انتشار امواج الکترومغناطیسی با توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه اعلام کردند. حالا هم خبری در فضای مجازی دست به دست می چرخد که باعث نگرانی کاربران این فن آوری نوین شده است. خبری که می گوید ۵Gعامل گسترش شیوع کرونا بین مردم است.

به گزارش داتیکا، ماجرا اما از این قرار است که این روزها در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … این شایعه دهان به دهان میچرخد که فناوری ارتباطی ۵G  باعث شیوع سریع این ویروس می‌شود. پخش کنندگان این ادعا معتقدند فن آوری ۵G با گرم کردن بدن سطح ایمنی را پایین می آورد و بدن را آماده میزبانی برای کرونا می کند.

به دنبال این خبر، عده ای از مردم به دکل‌های مخابراتی ۵G  در انگلستان حمله کرده و آن‌ها را آتش زده‌اند. این حملات تا جایی ادامه پیدا کرده که سازمان مدیریت بحران فدرال و کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا مجبور به واکنش شده و اعلام کرده که فناوری ۵G باعث شیوع ویروس کرونا نمی‌شود.

این اتفاق در حالی رخ داده که هیچ‌یک از نظریه‌های اعلام شده در خصوص تأثیر ۵G روی ویروس کرونا معقول نیستند چرا که ویروس کرونا در کشورهایی هم که دسترسی به این شبکه ارتباطی ندارند نیز به سرعت در حال شیوع پیدا کردن است و فرکانس‌های ۵G  نمی‌توانند روی بدن انسان تأثیری بگذارند. ویروس کرونا ناشی از ویروس‌های مسری است و به هیچ وجه با امواج الکترومغناطیسی ارتباط ندارند. ویروس کرونا و فناوری ۵G  تنها دو پدیده غیر مرتبط با هم هستند که به صورت همزمان در حال اتفاق افتادن، هستند اما با نگاه اجمالی به برخی کشورهای خاص می‌توان درک کرد که این دو پدیده هیچ ارتباطی با هم ندارند.

واکنش به این شایعه زیاد بوده است. پروفسور استیون پویس، یکی از اعضای تیم مدیریت پزشکی وزارت بهداشت انگلستان ارتباط بین ۵G و کرونا را «دیوانگی» خواند و همچنین دولت این کشور ادعاهای علیه ۵G را «خطرناک» دانست.

سیمون کلارک، استادیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ، در مصاحبه اخیر خود اشاره کرده است که امواج رادیویی ۵G به اندازه کافی قوی نیستند که بدن شما را گرم کنند و سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند. این ایده که ۵G سیستم ایمنی بدن انسان را پایین می‌آورد، عقلانی نیست.

گفتنی است، این شایعات در حالی تیشه بر ریشه ۵G می کوبند که با عرضه گسترده این فن آوری، بهبود سرعت برای کاربران تا اندازه‌ای است که پیش از این با عرضه شبکه‌های LTE یا همان ۴G در مقایسه با شبکه‌های نسل سوم یا همان ۳G برای کاربران به همراه داشت.

۵G همچنین در کنار سرعت بالا، پوش گسترده‌تر و پایداری بیشتر را نیز به همراه داشته است. باید منتظر ماند و دید در نهایت با این همه حاشیه چه بر سر این فن آوری خواهد آمد.

 

 

 

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل