سهم ۳G و ۴G از مصرف اینترنت ایران به ۸۹ درصد رسید

نسل ۳ و ۴ اینترنت همراه، بیشترین مصرف اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند؛ به طوری که ۸۹.۶۷ درصد کاربران از ۳G و ۴G استفاده می‌کنند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL  و FTTx است که به یک مکان مشخص محدود هستند، سرویس‌های ثابت بی‌سیم ازجمله TD-LTE و اینترنت نقطه‌به‌نقطه بی‌سیم نیز از دیگر اینترنت پرسرعت است؛ با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند.
در کنار سرویس‌های اینترنت ثابت، اینترنت همراه است که در سال‌های گذشته در مقایسه با اینترنت ثابت، رشد بیش‌تری داشته و در مواردی حتی سرعت بیش‌تری ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها، قابلیت استفاده در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند، اما به‌دلایلی هم‌چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور خود ثبات قطعی سرعت و کیفیت سرویس وجود ندارد.
خدمات سرویس‌های همراه روی گوشی‌های تلفن همراه یا سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور مانند تبلت‌ها قابل دریافت است و خدماتی از قبیل اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار ارائه می‌دهد. با گذشت زمان، اینترنت نسل‌های ۳ و ۴ اینترنتی در مقایسه با دیگر انواع اینترنت، رشد بیش‌تری دارند. براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰،  استفاده نسل‌های سه و چهار اینترنتی، با ۹۵ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۲۵۲ مشترک، به ۸۹.۶۷ درصد رسیده است. این در حالی است که در سه ماهه سوم ۱۴۰۰، این آمار با ۸۴ میلیون مشترک، به ۸۸.۸۲ درصد رسیده بود.
پس از آن اینترنت پهن‌باند DSL است که با هشت میلیون و ۷۳۴ هزار و ۵۵۷ مشترک، ۸.۱۷ درصد را شامل می‌شود. اینترنت TD-LTE با یک میلیون و ۷۱۱ هزار و ۱۳۳ مشترک، ۱.۶۰ درصد را تشکیل می‌دهد، وای‌فای با ۴۰۰ هزار و ۱۳۹ مشترک، سهم ۰.۳۷ درصدی دارد و فیبر نوری نیز با ۲۰۴ هزار و ۱۹۵ مشترک، ۰.۱۹ درصد از مشترکان را در آمار سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ تشکیل می‌دهد.
برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل