لبه دانش

سیستم موقعیت یاب اروپا به پیام‌های کمک پاسخ می‌دهد

ماهواره گالیله

داتیکا- سیستم موقعیت یابی ماهواره‌ای گالیله اروپا نه تنها قادر به دریافت و انتقال پیام‌های درخواست کمک و موقعیت یابی فرستندگان است، بلکه می‌تواند به این پیام‌ها پاسخ دهد.

به گزارش داتیکا، به نقل از نیواطلس، کشورهای اروپایی و کشورهایی مانند روسیه و چین درصدد راه اندازی سیستم‌های موقعیت یابی مکانی رقیب جی پی اس آمریکا هستند تا از وابستگی به این کشور بکاهند. این کشورها قصد دارند امکان بیشتری را به سیستم‌های یادشده اضافه کنند تا بر تعداد کاربرانشان بیفزایند.

بر همین اساس سیستم موقعیت یابی ماهواره‌ای گالیله اتحادیه اروپا، می‌تواند بعد از دریافت پیام کمک افراد بر روی زمین، دریافت آنها را تأیید کرده و پاسخی دال بر اعزام واحدهای کمکی ارسال کند. همچنین نیروهای کمکی و امدادی می‌توانند از همین طریق با افراد سانحه دیده و در راه مانده تماس بگیرند.

قرار است رونمایی از این قابلیت‌های سیستم گالیله در جریان برگزاری کنفرانس فضایی اروپا در بروکسل از ۲۱ تا ۲۲ ژانویه سال ۲۰۲۰ انجام شود. گالیله از طریق ۲۶ ماهواره در حال حرکت به دور کره زمین فعالیت می‌کند که ۲۴ عدد از آنها به بسته‌های هشت کیلوگرمی ویژه امداد و نجات مجهز شده‌اند. بر اساس برآوردها از این قابلیت می‌توان برای نجات جان حدود دو هزار نفر در سال بهره گرفت.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل