شرط جدید عضو کارگروه فیلترینگ برای ادامه فعالیت اینستاگرام: ابتدا باید خسارت بدهند

عضو کارگروه فیلترینگ می‌گوید اینستاگرام و واتس اپ اگر بخواهند به‌طور قانونی در ایران فعالیت کنند ابتدا باید طبق قوانین بین‌المللی خسارت دهند.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای می‌گوید اینستاگرام و واتس‌اپ در اتفاقات اخیر کشور مشارکت و معاونت داشتند و فیلتر آن‌ها امری طبیعی است. باقری تأکید دارد این دو اپ اگر بخواهند به‌طور قانونی در ایران فعالیت کنند ابتدا باید طبق قوانین بین‌المللی خسارت دهند.

«مهدی باقری»، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا درباره زمان پایان محدودیت‌های دسترسی به اینترنت گفت: «محدودیت دسترسی به برخی نرم‌افزارها، هرچه بوده ادامه خواهد یافت، مگر اینکه اتفاق جدیدی بیفتد.»

او محدودیت اعمال‌شده برای اینستاگرام و واتس‌اپ را امری طبیعی دانست و گفت: «مردم محدودیتی برای استفاده از اینترنت ندارند.»

باقری از جمله اولین افرادی بود که برای ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ، شرط همکاری با ایران گذاشت. شرطی که بعدها از زبان وزیر ارتباطات و سایر مسئولان نیز مطرح شد. حال وی شرط جدیدی برای این دو پلتفرم تعیین کرده و معتقد است آن‌ها باید به ایران خسارت بدهند:

«به‌عنوان یک شهروند ایرانی معتقدم که اگر این دو نرم‌افزار متنبه شده باشند و بخواهند به کشور بیایند و به‌صورت قانونی در کشور ما فعالیت کنند، ابتدا باید تمام خسارات را پرداخت کنند؛ چرا که آن‌ها در اتفاقات اخیر هم مشارکت و هم معاونت داشتند و باید طبق قوانین بین‌المللی خسارت بدهند.»

این عضو کارگروه فیلترینگ در ادامه اظهار داشت واتس‌اپ و اینستاگرام از فضای ایران کلی درآمد کسب کرده‌اند، از همین رو نشانه اینکه آن‌ها می‌خواهند در کشور ما درست کار کنند این است که خسارت دهند.

او همچنین گفت:

«ما با استفاده از نرم‌افزار به‌عنوان نرم‌افزار مشکلی نداریم، بلکه درباره قصد اداره‌کنندگان آن حرف داریم؛ آن‌ها قصدشان این بود که در کشور اغتشاش شود و ناامنی و نا‌آرامی و کشت و کشتار راه بیفتد؛ ما با این موضوع مخالفیم، اگر نه که چنانچه از واتس‌اپ و اینستاگرام به‌درستی استفاده می‌شد و آن‌ها قصد ناامن کردن کشور را نداشتند، ما با استفاده از آن‌ها مشکل نداشتیم؛ من خودم از واتس‌اپ و اینستاگرام استفاده می‌کردم، اما طبیعی است وقتی که می‌بینیم در‌حال به آشوب کشاندن کشورمان هستند، باید با محدودیت‌هایی مواجه شوند.»

گفتنی است مرکز ملی فضای مجازی اولتیماتومی جدید به متا برای معرفی نماینده در ایران داده است. فرصتی که به گفته رئیس این مرکز، پایان آن مقدمه‌ای برای فیلتر قانونی اینستاگرام است.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل