ششمین دوره لیگ اینترنت اشیای ایران برگزار خواهد شد

فروم اینترنت اشیاء ایران، ششمین رویداد سالانه لیگ اینترنت اشیاء ایران را برگزار می‌کند. هدف از برگزاری آن نیز کمک به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، بلوغ اکوسیستم و ترویج ارائه خدمات اینترنت اشیا با بهره‌گیری از توان تیم‌های استارتاپی فعال در این حوزه است.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، با پیشرفت خارق‌العاده فناوری، راهکارها و ابزارهای متنوع و قدرتمندی برای حرکت به‌سمت زندگی مدرن به‌وجود آمده‌اند. «اینترنت اشیا» یکی از این حوزه‌های فناورانه است که می‌تواند در سطحی وسیع و با کاربردهای گوناگون به کمک بهبود شرایط زندگی ما بیاید.

اگرچه شاید با توجه به اوضاع این روزهای اینترنت در کشور، صحبت از «اینترنت اشیا» کمی خوش‌خیالانه به‌نظر برسد، اما باید به این نکته توجه کرد که کشور ما در مباحث کلان مانند مصرف انرژی، تأمین آب، بهره‌وری در صنعت و… دچار مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای است. به‌کارگیری فناوری‌های مدرن در بستر اینترنت اشیا با هدف افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف، در زمره مهم‌ترین راه‌ها برای غلبه بر این چالش‌هاست.

هنگامی که صحبت از اینترنت اشیا می‌شود، باید توجه کرد که این فناوری چتر گسترده‌ای دارد و مجموعه عظیمی از ذی‌نفعان را در سراسر زنجیره ارزش در بر می‌گیرد که از آن به‌عنوان «اکوسیستم» یاد می‌شود. در کشور ما نیز مجموعه‌های فعالی از شرکت‌های داخلی و نهادهای دانشگاهی و تحقیقاتی در لایه‌های مختلف این فناوری فعال هستند.

با توجه به این ظرفیت مناسب، فروم اینترنت اشیاء ایران، به‌عنوان نهادی پیشرو در زمینه توسعه اکوسیستم اینترنت اشیاء کشور، با همکاری شرکت‌های عضو فروم و با حمایت نهادهای دولتی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با برگزاری رویداد سراسری سالانه «لیگ اینترنت اشیاء ایران» می‌کوشد تا با کمک به عملی‌شدن ایده‌های کارا و قوی، زمینه‏ را برای توسعه خدمات این فناوری در کشور و رشد اکوسیستم فراهم کند.

یکی از نکاتی که فروم مدعی است همواره به آن توجه دارد، بسط و توسعه دانش اینترنت اشیا و فراگیرکردن آن در سراسر کشور است. این مهم از آنجا اهمیت بیشتری می‌یابد که ثابت شده است که در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور استعدادهای کم‌نظیری وجود دارند که نیازمند توجه، پرورش و هدایت هستند.

برگزاری لیگ اینترنت اشیا
اگرچه توجه به سرمایه انسانی در مناطق محروم کشور یک سیاست کلان و بالادستی است، اما فروم سعی کرده تا در حد وسع خود با برگزاری سراسری «لیگ اینترنت اشیا» و به کمک پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های معین در سراسر کشور، «مسابقه‌ای به وسعت ایران» را ترتیب دهد.

در این رویداد، تیم‌های شرکت‌کننده علاوه بر شرکت در مسابقه و ارزیابی توانمندی‌های خود که با کسب جایزه نقدی تیم‌های برگزیده همراه خواهد بود، امکان تعامل با خبرگان و شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا در کشور را خواهند داشت.

حضور فعالین اکوسیستم‌ اینترنت اشیاء ایران، پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، شرکت‌های عضو فروم اینترنت اشیا، راهبران، خبرگان و همچنین سرمایه‌گذاران در این دوره لیگ اینترنت اشیاء ایران فرصت مغتنمی است که در اختیار تیم‌های شرکت‌کننده در جهت شبکه‌سازی و توسعه مهارت‌های نرم قرار گرفته.

علاقمندان برای ثبت‌نام و اطلاع از شرایط رویداد می‌توانند به وب‌سایت فروم اینترنت اشیاء ایران مراجعه کنند. دبیرخانه فروم با شماره تماس 02188179584 نیز آماده پاسخگویی به سؤالات درباره فرایند برگزاری رویداد است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل