شیائومی ۱۲ احتمالا اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد بود

کوالکام تا پیش از پایان سال جاری میلادی از جدیدترین تراشه پرچمدارش رونمایی می‌کند که احتمالا اسنپدراگون ۸۹۸ نام دارد. حالا گزارشی می‌گوید شیائومی ۱۲ اولین دستگاه مجهز به این چیپ خواهد بود و البته موتورولا هم می‌خواهد تا پیش از پایان ۲۰۲۱، از محصولی با این تراشه رونمایی کند.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، اسنپدراگون ۸۹۸، تراشه پرچمدار بعدی کوالکام از سه خوشه با هسته‌های مختلف ARM استفاده می‌کند. طبق گزارشی که دیروز منتشر شد، هسته اصلی این تراشه Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز خواهد بود که توسط خوشه‌ای با سه هسته Cortex-A710 و فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز دارد.

این تراشه همچنین از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۷۳۰ بهره می‌برد و طبق شایعات، دارای مودم ۵G اسنپدراگون X65 خواهد بود.


طبق نتایج بنچمارکی که اخیرا منتشر شده، این چیپ در مقایسه با نسل قبلی‌اش یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ تا ۱۵ درصد عملکرد بالاتری از خودش نشان می‌دهد و البته این اختلاف با اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کمتر می‌شود و به ۵ درصد می‌رسد. البته همانطور که می‌توان حدس زد، با نتایج بنچمارک نمونه نهایی این تراشه روبه‌رو نیستیم و احتمالا اسنپدراگون ۸۹۸ عملکرد بالاتری از خودش نشان خواهد داد.

کوالکام معمولا در روزهای اولیه ماه دسامبر یعنی تقریبا یک ماه دیگر از تراشه‌های پرچمدارش رونمایی می‌کند، بنابراین باید منتظر معرفی شیائومی ۱۲ تا پیش از پایان سال جاری میلادی باشیم. البته اخیرا مدیرعامل شیائومی، «لی جون» از معرفی رابط کاربری MIUI 13 تا پیش از پایان ۲۰۲۱ خبر داده، بنابراین احتمالا در مراسم معرفی شیائومی ۱۲، با این رابط کاربری هم روبه‌رو خواهیم شد. چند وقت پیش اولین تصاویر زنده شیائومی ۱۲ افشا شده بودند.

در کنار شیائومی، موتورولا هم ظاهرا می‌خواهد یکی از اولین شرکت‌هایی باشد که محصولی با تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ وارد بازار می‌کند و این دستگاه در سال جاری میلادی معرفی می‌شود. پس از این کمپانی‌ها، احتمالا باید منتظر معرفی سری گلکسی S22 با اسنپدراگون ۸۹۸ در فوریه ۲۰۲۲ باشیم. اخیرا اولین تصاویر زنده گلکسی S22 اولترا هم افشا شده بودند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل