قطعی آنتن تلفن همراه در روستای آب‌بید ایذه ۲ ساله شد

 روستای آب‌بید ایذه حدود ۲ سال است که با قطعی آنتن تلفن همراه دست و پنجه نرم می‌کند و هنوز این مشکل ادامه دارد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، در عصر حاضر که از آن با عنوان عصر تکنولوژی یاد می‌شود تلفن همراه و اینترنت یکی از ضروریاتی است که به رفاه بیشتر مردم کمک می‌کند.

در روستای آب‌بید ایذه که بیش از ۴۰۰ نفر در آن ساکن هستند،حدود ۲ سال از قطعی آنتن تلفن همراه می‌گذرد.

یکی از اهالی روستای آب‌بید در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۲ سال از قطع شدن آنتن تلفن همراه در این منطقه می‌گذرد و هر روز یک حرف جدید می‌شنویم.

محمدرضا مهدی‌پور افزود: نزدیک به یک سال و نیم فقط به ما می‌گفتند که دکلی که آنتن منطقه را پوشش می‌داده ترانس ندارد و مخابرات و اداره برق هیچکدام زیر بار نمی‌رفتند.

وی با انتقاد از وضعیت پیش آمده گفت:  اگر یکی از اهالی روستا دچار مشکل شد چگونه باید اطلاع دهیم؟ حس می‌کنیم یک دیوار بزرگ دور روستای ما کشیده شده‌است و امکان ارتباط با بیرون را نداریم.

 

مشکل دکل آب‌بید مربوط به تجهیزات آن است

رییس اداره مخابرات شهرستان ایذه در توضیح مشکل ترانس این دکل گفت: این ترانس در سال‌های گذشته توسط اداره برق جابجا شده بود که بالاخره شهریورماه این اداره نسبت به نصب ترانس برق این دکل اقدام کرد.

حسن اسکندری افزود: با حل مشکل برق این دکل، اکنون با مسئله قدیمی بودن تجهیزات آن روبرو هستیم که با همکاری اداره کل مخابرات منطقه خوزستان دستور تعویض تجهیزات آن داده شده‌است.

وی در ادامه گفت: این تجهیزات سفارش داده‌شده‌اند اما هنوز برای نصب به منطقه نرسیده‌اند، با تغییر تجهیزات مشکل این منطقه نیز برطرف می‌شود.

 

با قطع آنتن تلفن همراه ارتباط آب بید با خارج از روستا قطع شده‌است

یکی از معلم‌های عشایر منطقه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مردم این روستا که در دهستان سوسن شرقی قرار گرفته است به خودی خود از محرومیت بالایی رنج می‌برند حالا این قطع آنتن تلفن همراه را هم به آن اضافه کنید !

رامین چهار تنگی با بیان اینکه هم مردم و هم معلم‌های عشایر که در این منطقه مشغول خدمت هستند از این وضعیت خسته شده‌اند تأکید کرد: وقتی وارد منطقه می‌شویم باید تا پایان هفته قید ارتباط با خانواده‌هایمان را بزنیم و این مورد باعث می‌شود که تمام هفته فقط در استرس خانواده خود باشیم.

وی افزود: با این شرایط قطعا بازده معلم کاهش پیدا می‌کند چون ناخودآگاه در فکر خانواده است، حالا شما فکر کنید قبل از آمدن به منطقه یک مشکل هم برای خانواده رخ داده باشد که دیگر عملا روحیه‌ای برای تدریس نمی‌ماند.

چهارتنگی با اشاره به سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان سفر به ایذه و باغ‌ملک  گفت: تنها خواسته ما این است که همین آنتن معمولی را برای مکالمه در اختیار داشته باشیم تا یک تماس ساده با خانواده برقرار کنیم.

وی در ادامه با برشمردن مشکلاتی که قطع آنتن برای مردم منطقه داشته است اظهار داشت: اگر یک بیمار یا یک زن باردار دچار مشکل شود با کدام وسیله باید به درمانگاه، اورژانس یا هلال احمر خبر داد؟ این یکی از مشکلاتی است که این قطع آنتن برای ما یه وجود آورده است.

آب‌بید یکی از روستاهای محروم بخش سوسن از توابع شهرستان ایذه است که بیش از ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل