متوسط سرعت اینترنت ثابت ایران ۳ پله رشد کرد

 تست متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان نسبت به ماه گذشته رشد داشته و همچنین جایگاه ایران در رده بندی اینترنت ثابت ۳ پله رشد کرده است.

 به گزارش داتیکا به نقل از مهر، جدیدترین گزارش از متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در ماه اکتبر ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است. براساس این گزارش در ماه گذشته میلادی متوسط سرعت اینترنت موبایل جهان ۶۸.۴۴ و متوسط سرعت اینترنت ثابت جهان ۱۱۶.۸۶ مگابیت برثانیه بوده است.
مقایسه‌ای با متوسط سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهانی در ماه سپتامبر نشان می‌دهد هر دو این شاخص‌ها در ماه اکتبر رشد کرده‌اند.
رشد متوسط سرعت اینترنت ثابت ایران
در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۵.۰۹ و اینترنت ثابت آن ۲۲.۰۱ مگابیت برثانیه بوده است. ایران در جدول کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل با دوپله سقوط در رده ۷۳ قرار گرفته است. اما در بخش اینترنت ثابت با ۳ پله رشد در رده ۱۳۴ قرار گرفته است.
سقوط ۲ پله‌ای سرعت اینترنت موبایل چین
طبق گزارشی که در وب سایت اسپید تست منتشر شده، در دهمین ماه ۲۰۲۱ میلادی امارات متحده عربی و کره جنوبی به ترتیب با سرعت ۲۷۳.۸۷ و۲۱۴.۴۷ مگابیت برثانیه در رده‌های اول و دوم کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل جهان قرار دارند. جایگاه این دو کشور نسبت به ماه سپتامبر تغییری نکرده است.
در رده سوم این فهرست قطر با سرعت ۱۷۸.۸۳ مگابیت برثانیه قرار داد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است. در رده چهارم نیز نروژ با سرعت ۱۷۸.۷۰ مگابیت برثانیه و یک پله سقوط قرار دارد.
رده پنجم نیز به کویت با متوسط سرعت ۱۷۰.۶۷ مگابیت برثانیه اختصاص دارد. در رده ششم نیز قبرس با سرعت ۱۶۸.۲۸ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه کویت نسبت به ماه سپتامبر یک پله و قبرس نسبت به ماه گذشته ۲ پله رشد کرده است. در رده هفتم و هشتم به ترتیب چین (۱۶۸.۲۸ مگابیت برثانیه) و عربستان سعودی (۱۶۴.۸۱ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه چین در این فهرست نسبت به ماه قبل ۲ پله و عربستان سعودی یک پله سقوط کرده است.
در رده نهم کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل بلغارستان با سرعت ۱۵۳.۷۲ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نکرده است. در رده دهم نیز استرالیا با سرعت ۱۴۷.۷۷ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه ان نسبت به ماه سپتامبر یک پله صعود کرده است.
موناکو صدر نشین کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت
در فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت اکتبر ۲۰۲۱ میلادی موناکو با متوسط سرعت اینترنت ثابت ۲۷۰.۲۵ مگابیت برثانیه در رده نخست قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است. در رده دوم هنگ کنگ با سرعت ۲۶۰.۳۵ مگابیت بر ثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه سپتامبر یک پله رشد کرده است.
اما جایگاه سنگاپور با سرعت اینترنت ۲۵۷.۱۵ مگابیت برثانیه نسبت به ماه سپتامبر یک پله سقوط کرده و این کشور اکنون در رده سوم فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت جهان قرار دارد.
در رده‌های چهارم و پنجم این فهرست به ترتیب رومانی (۲۴۱.۳۵ مگابیت برثانیه) و سوییس (۲۳۱.۹۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه آنها نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری نکرده است. در رده ششم این فهرست شیلی با متوسط سرعت ۲۲۷.۷۷ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به سپتامبر ۲ پله رشد کرده است.
دانمارک (۲۲۶.۱۳ مگابیت برثانیه) و تایلند (۲۲۳.۷۲ مگابیت برثانیه) بدون هیچ تغییری نسبت به ماه گذشته میلادی به ترتیب در رده‌های هفتم و هشتم قرار گرفته‌اند. کره جنوبی با سرعت ۲۱۹.۰۵ مگابیت برثانیه در رده نهم قرار دارد. جایگاه این کشور در رده بندی ماه اکتبر نسبت به سپتامبر یک پله رشد کرده است.
در رده دهم نیز فرانسه قرار دارد. متوسط سرعت اینترنت ثابت این کشور ۲۱۸.۸۴ مگابیت برثانیه است و جایگاه کشور نیز در مقایسه با ماه گذشته یک پله سقوط کرده است

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل