محدودیت‌های اینترنتی برداشته می‌شود؟

رئیس دفتر رئیس جمهوری: برداشتن محدودیت‌های اینترنت در گارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری در نامه‌ای خطاب به عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از او خواسته موضوع رفع محدودیت‌های اینترنتی در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی، پیگیری و اعلام نتیجه شود. غلامحسین اسماعیلی این نامه را به بهانه نامه اخیر منتشر شده از مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، در مورد «کاهش ۴۰ درصدی درآمد اپراتورهای اینترنتی بویژه اپراتورهای همراه کشور بعد از فیلترینگ» و همچنین گزارش دفتر رئیس جمهوری در خصوص «لزوم بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد» و براساس نظر رئیس جمهوری به وزیر ارتباطات ارسال کرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، هفته گذشته رئیس کمیته دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به وزیر ارتباطات با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی درآمد اپراتورهای اینترنتی بویژه اپراتورهای همراه کشور بعد از فیلترینگ، خواستار ارائه گزارشی درباره اثرات فیلترینگ و سیاست‌های حمایتی وزارت ارتباطات درباره وضعیت پلتفرم‌های داخلی شده است. همچنین مجتبی توانگر در نامه خود به وزیر ارتباطات اعلام کرده میزان رشد استفاده از پلتفرم‌های داخلی در حدی نیست که کاهش ترافیک اینترنت ناشی از فیلترینگ را جبران کند. البته آنطور که مجتبی توانگر در توییتر خود اعلام کرده با وجود مطرح شدن این موضوع که بیش از ۴۰ روز از آن می‌گذرد و با وجود پیگیری‌های مکرر برای ارایه آمار ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی و اینترنت از وزارت ارتباطات، متاسفانه هنوز آمار این وزارتخانه در این زمینه به او ارائه نشده است.

در واکنش به این نامه چند روز پیش در حاشیه نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت وزیر ارتباطات اعلام کرد که نمی‌تواند اصرار کاری پیام‌رسان‌ها را افشا کند.

۵ ماه از شروع محدودیت‌ها و اختلال اینترنت به خاطر شروع اعتراض‌ها در ایران از شهریور ماه می‌گذرد و هر روز این اختلال و محدودیت‌ها شکل تازه و پیچیده‌ای به خود گرفته‌اند.

وضعیت نامناسب اینترنت حتی پای وزیر ارتباطات را به مجلس هم کشاند. حدود سه ماه پیش وزیر ارتباطات به علت کاهش شدید سرعت اینترنت و همچنین اقدامات انجام شده برای توسعه شبکه ملی اطلاعات به مجلس احضار شد. در آن زمان مجتبی رضا‌خواه، نماینده مجلس و سوال‌کننده از وزیر ارتباطات به شرط اینکه ظرف سه ماه مشکلات اینترنت و کسب‌وکارهای اینترنتی رفع شود، از پاسخ وزیر قانع شد. حالا سه ماه از این زمان گذشته و وضعیت اینترنت نه تنها بهتر نشده که بدتر هم شده است، مجتبی رضاخواه اخیرا گفته است که عیسی زارع‌پور دوباره به مجلس فراخوانده خواهد شد و اگر توضیحات او در مورد وضعیت اینترنت قانع‌کننده نباشد، دومین کارت خود را می‌گیرد و به استیضاح هم نزدیک می‌شود.

حالا هم توانگر با ابزار خشنودی از اینکه موضوع رفع محدودیت‌های اینترنتی به دستور کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت تبدیل شده است، در توییتی نوشته است: «مردم و کسب‌کارها منتظر تصمیمات عاجل این کارگروه برای رفع مشکلات اختلال‌های اینترنتی و فراهم کردن دسترسی عمومی به اینترنت آزاد هستند.»

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل