اخبار عمومی

مهمترین اخبار رسانه‌ها/ از استعفای بیل گیتس تا هشدار پلیس درمورد سوءاستفاده در پوشش اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی

داتیکا:  در پرونده خبری داتیکا، روزانه از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در شنبه بیستم و چهارم اسفند ماه را می خوانید:

  • بزرگ‌ترین رویداد سال مایکروسافت بدلیل شیوع کرونا، مجازی برگزار می‌شود

آی تی ایران: کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد (Build) شرکت مایکروسافت که قرار بود بین روزهای نوزدهم تا بیست‌ویکم ماه مه در سیاتل برگزار شود، بدلیل شیوع گرونا به صورت مجازی یا همان دیجیتالی برگزار خواهد شد.

سخنگوی مایکروسافت در این رابطه عنوان کرد: امنیت و سلامت افراد، اولویت اوصلی ماست. با توجه به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی در ایالت واشنگتن، تصمیم گرفتیم تا کنفرانس سالانه بیلد خود را برای توسعه‌دهندگان به صورت دیجیتالی برگزار کنیم. ما مشتاقیم تا با گردهم آودن اکوسیستم توسعه‌دهندگان خود در فرمت جدید مجازی، با هم ارتباط داشته و از هم یاد بگیرم و در کنارهم کدگذاری کنیم.

 

  • مشخصات فنی مدل Premium Edition هواوی پی ۴۰ پرو فاش شد

گجت نیوز: دوربین سلفی گوشی دوگانه بودن و در گوشه بالا و سمت چپ نمایشگر، درست روی آن، قرار دارد. دوربین اصلی متشکل از پنج سنسور است. نمایشگر نه تنها از دو طرف، بلکه از بالا و پایین نیز انحنا دارد. ویژگی مهم دیگر صفحه نمایش، رزولوشن ۳K و پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز محسوب می‌شوند. رزولوشن ۳۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بوده و با وجود ۶٫۷ اینچی بودن صفحه نمایش، تراکم پیکسلی ۵۱۸ پی‌پی‌آی است.

هواوی پی ۴۰ پرو پریمیوم ادیشن از تراشه کایرین ۹۹۰ ۵G قدرت گرفته و از نسل پنجم شبکه موبایل پشتیبانی می‌کند. به گفته افشاکننده کره‌ای اطلاعات اخیر، حافظه رم و ظرفیت داخلی به ترتیب ۱۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت است. درباره وجود نسخه یا نسخه‌هایی دیگر بر اساس تفاوت در حافظه اطلاعاتی در اختیارمان قرار نگرفت.

دوربین سلفی دوگانه، دارای یک سنسور رنگی ۳۲ مگاپیکسلی به همراه یک سنسور کمکی از نوع ۳F ToF است. ظرفیت باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت بوده و از سیستم شارژ سریع کابلی با توان ۵۰ وات و سیستم شارژ سریع بدون سیم با توان ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند.

 

  • کد پستی ۱۰ رقمی برای استارتاپ‌ها صادر می‌شود

ایرنا: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مهم با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات ایران در کشور اجرا می شود.

براساس این تفاهم نامه تخصیص کدپستی به شرکت‌های استارتاپی درخواست کننده از طریق سامانه سازمان فناوری اطلاعات ایران انجام می شود، در واقع اختصاص کد پستی به شرکت‌های استارت آپی مستقر در فضاهای اشتراکی و مراکز رشد و شتاب‌دهنده آغازگر استحکام زنجیره خلق ارزش و فعالیت اقتصادی این زیست‌بوم است.

 

  • اپل امسال رویداد WWDC 2020 را به صورت آنلاین برگزار می‌کند

جی‌اس‌ام: اپل بالاخره رسما اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا سی و یکمین کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود را صرفا به صورت رویدادی دیجیتالی، بدون گردهمایی فیزیکی، برگزار خواهد کرد. این مراسم آنلاین قرار است در ماه ژوئن برگزار شود.

اپل معمولا رویداد WWDC را در مرکز اجتماعات مک‌انری در شهر سن خوزه کالیفرنیا برپا می‌کرد، ولی تاکنون چندین مورد مبتلا به ویروس کرونا در این مکان شناسایی و باعث شده تا اپل مراسم فیزیکی خود را لغو کند، چون مشخص نیست که این بیماری در ماه‌های منتهی به تابستان کنترل خواهد شد یا نه.

 

  • وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو ۲۷ فروردین ۹۹ رونمایی می‌شوند

زومیت: انتظار می‌رود پرچم‌داران جدید شرکت وان‌پلاس به‌نام‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو با برخورداری از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ رونمایی شوند.

گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است که وان‌پلاس در حال تدارک مراسم رونمایی از جدیدترین پرچم‌داران خود است؛ البته این رویداد کاملا آنلاین خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت ویدیویی از تماشای رونمایی از گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو لذت ببرند.

 

  • هشدار پلیس درمورد سوءاستفاده در پوشش اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی

ایسنا: سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارسال برخی پیام‌های تبلیغاتی درباره بسته اینترنت همراه اظهار کرد: به دنبال ارائه بسته‌های اینترنت هدیه برای مشترکین خط ثابت ممکن است برخی از افراد سودجو بخواهند با بهانه‌هایی نظیر فعال سازی اینترنت هدیه برای خطوط تلفن همراه، از شهروندان کلاهبرداری کنند.
وی اضافه کرد: در این خصوص لازم است شهروندان بدانند که بسته‌های ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت تنها برای مشترکین ثابت بوده و برای مشترکین تلفن همراه عرضه نشده است؛ لذا کاربران در صورت مشاهده پیام های حاوی لینک یا فایل‌هایی که از آنان خواسته می شود تا با مراجعه به آن بسته هدیه اینترنت همراه خود را فعال کنند باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

 

  • تکنولوژی نمایشگر منعطف جدید سامسونگ احتمالا با گلکسی نوت ۲۰ معرفی می‌شود

گجت نیوز: پتنتی مربوط به تکنولوژی نمایشگر منعطف جدید سامسونگ منتشر شده که به احتمال زیاد نمایشگر گوشی گلکسی نوت ۲۰ (Samsung Galaxy Note 20) را توصیف می‌کند.

سامسونگ به احتمال زیاد تصمیم دارد همانند سال ۲۰۱۹، امسال نیز اختلاف بین پرچمداران سری S و Note خود را بیشتر کند. به عقیده برخی تحلیلگران، پتنتی که اخیرا گوشه‌ای از اسناد مربوط به آن فاش شده است، به تکنولوژی نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اشاره می‌کند. جزئیات فنی پتنت در دسترس نبوده و اشاره‌ای به زمان پیاده‌سازی آن نشده است، اما با در نظر گرفتن استراتژی‌های اخیر غول کره‌ای در بازار موبایل، احتمال استفاده از آن در Samsung Galaxy Note 20 بالا است.

 

  • اختصاص بودجه ۳۰ میلیون دلاری برای توسعه ۵G

سرمد نیوز : سرمدنیوز، شرکت وان پلاس که یکی از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های هواوی به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که ۳۰ میلیون دلار به منظور توسعه برقراری و راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G اختصاص خواهد داد.

پیت لائو، یکی از موسسان شرکت وان پلاس و مدیر ارشد اجرایی شرکت وان پلاس با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی در این خصوص خاطرنشان کرده است: توسعه شبکه پرسرعت ۵G یکی از بزرگترین و نخستین اولویت های ما (وان پلاس) به شمار می رود و به همین منظور نیز قصد داریم با اختصاص سرمایه و بودجه هنگفت، نام خود را از پیشگامان برقراری نسل پنجم اینترنت همراه به ثبت برسانیم و به کاربران هرچه زودتر امکان بهره مندی از اینترنت پرسرعت را بدهیم.

 

  • بیل گیتس از سمت خود در مایکروسافت کناره‌گیری کرد

باشگاه خبرنگاران: وز جمعه شرکت مایکروسافت اعلام کرد که بیل گیتس در حال کناره‌گیری از سمتش در این شرکت است. خود این شخص نیز همچنین اعلام داشت که از مقام خود در Berkshire Hathaway نیز کناره‌گیری می‌کند.

بیل گیتس در صحبت‌های اخیر خود گفت:‌” من تصمیم گرفتم تا از مقام‌های خودم در مایکروسافت و Berkshire Hathaway کناره‌گیری کنم و زمانم را صرف مسائل بسیار مهم‌تری کنم. این مسائل اولویت‌های بشر دوستانه‌ای مانند سلامت کره زمین، آموزش، پرورش و توسعه فعالیت برای بهبود سلامت این دنیای خاکی است”.

 

  • گیم پد جدید سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی ساخته می‌شود

گجت نیوز: طی سالیان اخیر، گوشی‌های هوشمند قدرتمندتر و پرظرفیت‌تر شده‌اند و حالا کاربران بیشتری به دنیای گیمینگ موبایلی قدم گذاشته‌اند. در سال ۲۰۱۴ سامسونگ یک گیم پد برای گوشی‌های موبایلی را ساخت. اکنون ثبت اختراع جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گیم پد جدید سامسونگ برای گوشی‌های مدرن‌تر گلکسی در دست ساخت است.

این پتنت جدید با عنوان «دستگاه کنترل الکتریکی ترمینال موبایل» توسط سامسونگ در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسیده است. با این حال برخلاف کنترلر قدیمی Samsung Wireless Gamepad که گوشی روی آن قرار می‌گرفت و دکمه‌ها در زیر آن قرار می‌گرفتند، مدل جدیدتر کل گوشی را در بر گرفته و دکمه‌های آن در دو طرف چپ و راست دیوایس حضور پیدا می‌کنند.

 

  • ریلمی ۶i به‌زودی با تراشه‌ی هلیو G80 مدیاتک و دوربین چهارگانه معرفی می‌شود

زومیت: برند ریلمی تاکنون توانسته است با عرضه‌ی گوشی‌های جذاب و اقتصادی، سریع‌ترین رشد را در بین برند‌های مختلف گوشی‌های هوشمند به دست آورد. این شرکت چینی، کاملا مصمم است که این روند را حفظ کند؛ در همین راستا این شرکت در هفته‌ی گذشته از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی جدیدی به ‌نام‌های ریلمی ۶ و ریلمی ۶ پرو رونمایی کرد. اکنون شاخه‌ی میانمار برند یادشده از رونمایی گوشی دیگری از خانواده‌ی ریلمی ۶ در روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) خبر داده است. این گوشی ریلمی ۶i نام خواهد داشت و احتمالا نسخه‌ی ارزان‌تری از ریلمی ۶ به حساب می‌آید.

ریلمی برخی از مشخصات اصلی این گوشی را پیش از رویداد معرفی آن اعلام کرده است. به‌گفته‌ی ریلمی، گوشی بعدی این شرکت از تراشه‌ی هلیو G80 مدیاتک بهره خواهد برد. بدین ترتیب ریلمی ۶i نخستین گوشی خواهد بود که این تراشه را برای انجام وظایف پردازشی به‌کارگیری می‌کند.

 

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل