مهمترین اخبار رسانه‌ها/ از جزئیات برنامه صلح آمیز فضایی ایران تا آخرین تغییرات واتساپ و اینستاگرام

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته اول اردیبهشت ماه را می خوانید:

فناوری اطلاعات

  • ایسنا: امکان افزودن ۸ نفر به تماس ویدیویی واتساپ!

گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که واتس اپ قصد دارد تعداد کاربران تماس ویدیویی این پلت‌فرم را تا ۸ نفر افزایش دهد. چند روز پیش بود که اخباری در رسانه ها و سایت های مختلف منتشر شد که نشان می‌داد اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ قصد دارد قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم خود اضافه کند که به کاربران اجازه می‌دهد تماس‌های صوتی و ویدئویی با بیش از ۴ نفر را برقرار کنند.

  • ایسنا: ۲۵ میلیون دلار رمز ارز به سرقت رفت!

بر اساس گزارشی که در وب سایت زد دی نت آمده است، هکرها و مجرمان سایبری در روزهای آخر هفته جاری میلادی یعنی شنبه و یکشنبه، در مجموع بالغ بر ۲۵ میلیون دلار رمز ارز را از پلت‌فرم صرافی های معروف Uniswap و Uniswap به سرقت برده اند.

کارشناسان و محققان فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که این هکرها پیش از آنکه مبادله رمزارز توسط صرافی های مربوطه تایید یا رد شود، مبلغ مورد مبادله را به سرقت برده اند.

  • ایسنا: قابلیت جدید برای طرفداران Live های اینستاگرام

اینستاگرام گزینه جدیدی را به طور آزمایشی در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند ویدیو های Live خود را در بخش IGTV بارگذاری و ذخیره کنند.

بر اساس گزارش وب سایت the verge، از آنجایی که ویدیو های Live اینستاگرام تنها تا ۲۴ ساعت در اساس کاربران قرار دارند، به تازگی این شبکه اجتماعی اعلام کرده که این امکان را به آنها می‌دهد تا حتی پس از پایان مدت زمان ویدیو های Live به آنها دسترسی داشته و بتوانند آنها را تماشا کنند. این قابلیت جدید در واقع به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیو های Live خود را مستقیماً در قسمت IGTV ذخیره کنند برای این کار کافیست کاربران بر روی گزینه share to IGTV کلیک کنند.

  • مهر: امکان بازدید آنلاین از ۲۴ اثر میراث جهانی ایران فراهم شد

امکان بازدید آنلاین از ۲۴ اثر میراث جهانی ایران در ایام بحران کرونا توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت میراث فرهنگی فراهم شد.

مراسم معرفی طرح « ۱۱هزار کیلومتر مسیر در خانه؛ سفر به میراث جهانی » با حضور امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به‌منظور بازدید آنلاین عموم مردم از ۲۴ اثر میراث فرهنگی و مراکز دیدنی کشور در شرایط کرونایی حاضر، در کاخ‌موزه گلستان برگزار شد.

  • دنیای اقتصاد: آپدیت جدید ویز با اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا

اپلیکیشن ویز که تحت مالکیت گوگل قرار دارد، به‌روزرسانی جدید خود را برای آن دسته از کاربرانی ارائه داده که به دنبال کسب اطلاعات درخصوص وضعیت جاده‌‌ها و احتمال مسدود بودن آنها هستند تا در مسیر بازگشت به خانه‌هایشان به مشکل برنخورند. تیم ویز با کمک اطلاعات گردآوری‌شده از شرکای خود که در قالب برنامه‌‌هایی همچون Volunteer Communities و Waze for Cities با آنها همکاری دارد، این آپدیت جدید را که شامل اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا و همچنین وضعیت موقعیت‌‌های مختلف است، به نقشه خود اضافه کرده است.

فناوری ارتباطات

  • فارس: تشریح جزئیات عملیات پرتاب اولین ماهواره نظامی سپاه

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این ماهواره بر تفاوتی با کارهای گذشته دارد و آن هم این است که پیشران آن از نوع ترکیبی سوخت مایع و جامد است.

سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در تشریح عملیات پرتاب ماهواره نور توسط ماهواره بر قاصد، اظهار داشت: این ماهواره بر تفاوتی با کارهای گذشته دارد و آن هم این است که پیشران آن از نوع ترکیبی سوخت مایع و جامد است. سردار حاجی زاده ادامه داد: طبیعتا فقط ابرقدرت ها این قابلیت را دارد و بقیه فقط مصرف کننده این فناوری هستند.

  • فارس: ظرفیت سازی ۲۴۸ هزار پورت اینترنت پرسرعت و واگذاری به ۶۲ هزار مشترک انجام شد

سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح مجموعه فعالیت های انجام شده به منظور تجهیز اینترنت خانگی به VDSL در سراسر کشور گفت: بر اثر این اقدامات، ظرفیت سازی تبدیل ۲۴۸ هزار پورت اینترنت پر سرعت و واگذاری به ۶۲ هزار مشترک در تهران انجام شده است.

وی افزود: فرایند تکمیل زیرساخت ها در مراکز مخابراتی جهت ارائه‌ VDSL به مشتریان به صورت شبانه روزی در حال انجام است و در تلاشیم تا با ارائه اینترنتی با حداقل ۴ برابر سرعت فعلی، علاوه بر تامین رضایت مشتریان، در توسعه و پیشرفت کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت و استفاده عمومی از پهنای باند پرسرعت که نیاز جامعه امروز است، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

  • فارس: مصرف اینترنت در کشور از هفته دوم فروردین ١٠ درصد کاهش یافته است

سجاد بنابی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی مصرف اینترنت در کشور گفت:مصرف اینترنت در کشور از هفته دوم فروردین ١٠ درصد کاهش یافته است  به طوری که از زمان شیوع ویروس کرونا و همچنین دورکاری تعداد زیادی از نیروهای شاغل در نهادها و ارگان های دولتی به طور میانگین مصرف اینترنت در کشور یک ونیم برابر افزایش یافته بود.

  • ایسنا: ثبت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دامنه ir در کشور

طبق آخرین آمار موجود در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۸۶ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ی فارسی، پسوند ir با یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۱۳۳ دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد که نشان می‌دهد بیش‌ترین سهم متعلق به همین پسوند است.

پس از دامنه ir، دامنه co.ir  با ۳۹۶۷ مورد، دامنه ایران با ۱۷۳۸ مورد و دامنه ac.ir با ۱۳۰۴ دامنه‌ی فعال هستند. هم‌چنین دامنه‌های دیگری وجود دارند که کمتر از ۱۰۰۰ مورد به نام آن‌ها ثبت شده است. دامنه id.ir با ۵۷۰ مورد، دامنه org.ir با ۲۸۱ مورد، دامنه sch.ir  با ۲۵۲ مورد و دامنه gov.ir با ۲۱۲ مورد نیز در رتبه‌های بعدی لیست قرار دارند. کمترین دامنه ثبت‌شده نیز متعلق به دامنه net.ir با ۲۹ دامنه فعال است.

  • ایسنا: علت افزایش شکایت از خدمات اینترنتی

به گفته مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، در ایام شیوع کرونا، استفاده از اینترنت برای دورکاری، باعث شد ظرفیت انتقال و پهنای باند کشور در مقاطعی اشباع شود و به همین دلیل شکایت‌های ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ نسبت به مشابه سال گذشته، ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با بیان اینکه پاسخگویی به کاربران و حفظ حقوق آنان در اولویت رگولاتوری است، گفت: با وجود مشکلات برای حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخگویی براساس مصوبه‌ها و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی در فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده تا پاسخگویی به کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

  • باشگاه خبرنگاران جوان: رادیو مایکروویو پهن باند کاربردی خواهد شد

وزیر ارتباطات از تولید و کاربردی شدن رادیو مایکروویو پهن باند خبر داد و بر تحقق این هدف تاکید کرد.

به دنبال درخواست سندیکای صنعت مخابرات ایران از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تولید و کاربردی نمودن رادیو مایکروویو پرظرفیت به عنوان یکی از فناوری‌های راهبردی با مشارکت دولت و بخش خصوصی؛ آذری جهرمی با این پیشنهاد موافقت و از معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درخواست کرد که «با جدیت پیگیر شود».

  • مهر: توضیح وزیر ارتباطات در مورد برنامه صلح آمیز فضایی ایران

نخستین ماهواره جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

«ماهواره نور» به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره بر ۳ مرحله‌ای «قاصد» از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

در این راستا وزیر ارتباطات در پاسخ به یک کاربر توئیتر درباره برنامه فضایی ایران توضیح داد. محمدجواد آذری جهرمی گفت: برنامه‌ فضایی ایران صلح آمیز است. بخشی از برنامه صلح آمیز ایران، غیرنظامی است که توسط دولت دنبال می‌شود. بخشی هم صلح آمیز دفاعی است که طبعا به وسیله نیروهای مسلح پیگیری می‌شود. وی افزود: درباره جزئیات ماهواره‌ نور سپاه پاسداران در صورت صلاحدید، اطلاع رسانی خواهد کرد.

  • آی‌سی‌تی‌نیوز: افت جایگاه اینترنت موبایل ایران در دنیا

طبق اطلاعات وب‌سایت اسپیدتست اینترنت کشورها را بررسی می‌کند، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل تا پایان ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ایران، ۲۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود، ۱۲.۳۰ مگابیت‌برثانیه بود، در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰، اینترنت موبایل ایران با متوسط سرعت دانلود ۲۷.۵۳ مگابیت‌برثانیه در رتبه ۷۰ قرار گرفت. اما در آمار جدید وب‌سایت اسپیدتست تا ماه مارس (که کمتر از یک ماه گذشته را نشان می‌دهد)، سرعت دانلود ۲۲٫۷۲ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود به ۱۰٫۹۷ مگابیت‌برثانیه رسیده است که رتبه ایران را در جایگاه ۷۹ قرار داده و حاکی از سقوط ۹ پله‌ای در سه ماه اخیر است.

اپراتورها

  • باشگاه خبرنگاران جوان: علت ارسال پیامک قطع تلفن برای برخی مشترکان چیست؟

تا امروز برای برخی از مشترکان تلفن پیامک قطع تلفن آمده که چرایی آن را مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی پاسخ داده است.

در پی ارسال پیامک‌هایی مبنی بر قبض تلفن‌های همراه و قطع شدن خطوط اپراتورها برای مشترکین، سید محمد امامی مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی در گفتگویی که با شبکه خبر داشت، بیان کرد: مقرر شده تا اپراتورهای تلفن همراه برای مشترکین مساعدتی داشته باشند، تا این شرایط بحرانی سپری شود. البته مشترکانی که پرکار هستند، اگر اقدام به پرداخت کنند، خوب است اما اگر هم نشد، اپراتورهای همراه ملزم به مساعدت با مشترکان تلفن‌های همراه هستند.

  • باشگاه خبرنگاران جوان: مزاحمت پیامکی دلیل قطع ۲۴۹ هزار خط شخصی

بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده، ۲۴۹ هزار خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده‌اند.

برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.

  • مهر: فروش سیم کارت در دفاتر خدمات ارتباطی متوقف شد

مخابرات منطقه تهران از توقف فروش سیم کارت در دفاتر خدمات ارتباطی تا اطلاع ثانوی مطابق با دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد.

در این دستورالعمل آمده است: «با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و رعایت دستور العمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فروش سیم کارت از طریق دفاتر خدمات ارتباطی به علت ازدحام جمعیت و ایجاد صف تا اطلاع ثانوی متوقف شده و صرفاً به صورت آنلاین انجام می‌شود.»

  • آی‌سی‌تی‌نیوز: امکان ثبت‌نام ۲۰۰ هزار سیم‌کارت در روز

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات گفت: اپراتور‌های همراه ظرفیت ثبت نامشان را هر روز افزایش داده اند و در حال حاضر روزانه به ۲۰۰ هزار سیم‌کارت رسانده اند.

امامی گفت: تقاضا برای ثبت نام سیمکارت انفجاری بود به نحوی که روال عادی ثبت نام و دریافت سیمکارت را به شدت تغییر داد با وجود این با پیگیری‌هایی که شد اپراتور‌ها هم ظرفیت‌ها و منابع شان را افزایش دادند و از ۷۰ هزار ثبت نام در روز اول به ۲۰۰ هزار ثبت نام سیمکارت تا امروز رسانده اند.

  • زومیت: ایرانسل در پروژه تولید گوشی تلفن همراه بومی مشارکت می‌کند

به‌گفته‌ی مدیرعامل ایرانسل، این شرکت یکی از محورهای اصلی پروژه‌ی تولید گوشی تلفن‌همراه بومی است که وزارت ارتباطات وظیفه‌ی مدیریت آن را برعهده دارد.

بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، در برنامه‌ای تلویزیونی «مشاور» در شبکه‌ی جام‌جام از همکاری این شرکت به‌عنوان یکی از محورهای اصلی پروژه‌ی تولید موبایل بومی وزارت ارتباطات خبر داد. او گفت در حوزه‌ی ارتباطات موبایل، اپراتورها در دو بخش از محصولات سایر شرکت‌ها استفاده می‌کنند: ۱. بخش تجهیزات توسعه‌ی شبکه است که محصولات آن را چند شرکت معروف در سطح دنیا تولید می‌کنند ۲. بخش گوشی موبایل که به‌گفته‌ی او، محدودیت‌های موجود در کشور از همان ابتدا باعث شد سرمایه‌گذاری روی این بخش، یعنی تولید موبایل کم شود.

موبایل و تبلت

  • فارس: شارژری که هم‌زمان گوشی را ضدعفونی می‌کند

به تازگی شارژر بی‌سیمی توسعه داده شده که همزمان با شارژ کردن گوشی هوشمند کاربران، عملیات ضدعفونی گوشی را نیز انجام می‌دهد. به تازگی شارژری به نام «شارژر بی‌سیم ۲ در ۱ + ضدعفونی‌کننده فرابنفش» (۲-in-۱ Wireless Charger + UV Sanitizer) توسعه داده شده که همزمان با شارژ کردن گوشی هوشمند کاربران عملیات ضدعفونی گوشی را نیز انجام می‌دهد.

قیمت این شارژر ۳۷.۹۹ دلار است و افراد می‌توانند بوسیله آن در چند دقیقه کوتاه گوشی خود را ضدعفونی کرده و از خود و خانواده‌شان در برابر خطر ابتلا به بیماری محافظت کنند.

  • ایسنا: قابلیت تشخیص حملات پانیک با اپل‌واچ ۶

گفته‌ها حاکی از آن است که اپل واچ سری ۶ به قابلیت تشخیص حمله پانیک و برخی دیگر از امکانات جدید مجهز خواهد شد.

اپل واچ سری ۶ قرار است با ویژگی و قابلیت های منحصر بفردی در زمینه بهبود و پیگیری وضعیت سلامتی و بدنی کاربران معرفی و عرضه شود. گفته می شود یکی از مهم ترین امکانات جدیدی که به پلتفرم آن اضافه خواهد شد، امکان تشخیص و شناسایی حملات پانیک یا وحشت زدگی خواهد بود.

  • باشگاه خبرنگاران جوان: پشتیبانی نسل بعدی تبلت سامسونگ از فناوری ۵G

جدیدترین اخبار فاش شده از محصولات بعدی سامسونگ خبر از عرضه تبلت Galaxy Tab S7 این شرکت با مشخصات ۵G می‌دهد.

شرکت سامسونگ مدتی است در حال توسعه تبلت جدید خود است تا بتواند آم را جایگزین Galaxy Tab S6 کند و همچنین قصد دارد ویژگی‌های جدیدی را هم به ان اضافه کند. انتظار می‌رود این تبلت پرچمدار، Galaxy Tab S7 نامیده شود که یک مدل آن قرار است نمایشگری ۱۱ اینچی و مدل بزرگتر آن نمایشگر ۱۲.۴ داشته باشد.

  • باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه سامسونگ برای تولید حسگر دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی

ساسونگ برنامه دارد تا حسگر دوربینی تولید کند که رزولوشن آن ۶۰۰ مگاپیکسل است که از وضوح چشم انسان نیز بالاتر می‌رود.

این شرکت کره‌ای قصد دارد لنز‌های دوربین گوشی‌های هوشمند خود را با قدرت بیشتری تولید کند. سامسونگ سال گذشته حسگر‌های دوربینی با قدرت ۱۰۸ مگاپیکسل را تولید کرد و شیائومی اولین شرکتی بود که این لنز‌ها را در گوشی‌های سری Mi 10 خود به کار گرفت. حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی پس از گوشی شیائومی، روی Galaxy S20 Ultra، پرچمدار سامسونگ دیده شد.

  • دیجیاتو: آیفون SE پلاس با نمایشگری بزرگتر در راه است؟

آیفون SE پلاس احتمالا در ماه‌های آینده و با نمایشگری بزرگتر و دوربین دوگانه به گزینه‌ای جذاب در بازار میان رده تبدیل می‌شود.

آیفون SE ‌جدید با ابعاد نسبتا کوچک نمایشگرش باب میل برخی از کاربران است که علاقه‌ای به گوشی‌های با پنل بزرگ ندارد اما از زمان معرفی آن شایعات و گمانه زنی‌های بسیاری در مورد احتمال معرفی نسخه بزرگتر به گوش می‌رسد. آیفون SE جانشین مستقیم آیفون ۸ با نمایشگر ۴.۷ اینچی است اما اپل با معرفی آن تولید مدل‌های ۸ و ۸ پلاس را متوقف کرده و از اینرو معرفی گوشی جدیدی به عنوان جایگزین ۸ پلاس با نمایشگر بالای ۵ اینچ منطقی به نظر می‌رسد.

لبه دانش

  • فارس: بخشی از مریخ به زمین آورده می‌شود

ناسا و آژانس فضایی اروپا در حال همکاری یک پروژه چند میلیارد دلاری برای بازگرداندن یک قطعه از مریخ به زمین هستند.

ناسا و آژانس فضایی اروپا برنامه جاه‌طلبانه‌ای را برای بازگرداندن یک قطعه از سیاره سرخ به زمین تا سال ۲۰۳۱ دارند. این دو آژانس فضایی در یک نشست مجازی که این هفته برگزار شد، نقشه خود را فاش کردند؛ مریخ‌نورد ناسا به منظور جمع‌آوری نمونه‌های سنگی در ماه فوریه آینده در مریخ فرود خواهد آمد. در سال ۲۰۲۶، ناسا راکت دیگری به مریخ ارسال می‌کند تا این تکه‌های سنگ را جمع کند و شاتل سوم در سال ۲۰۳۱ فرود خواهد آمد و نمونه هایی را برای دانشمندان به زمین بازمی‌گرداند.

  • فارس: کنترل کارمندان آمازون با دوربین حرارتی از ترس کرونا

شرکت آمازون اعلام کرده وضعیت کارمندان خود را در انبارها و مراکز ارسال کالا با استفاده از دوربین حرارتی کنترل می کند تا از عدم ابتلای آنها به کرونا مطمئن شود.

آمازون به علت ماهیت متفاوت کاری خود در مقایسه با دیگر شرکت های فناوری نمی تواند کارمندانش را به دورکاری بفرستد. از همین رو این شرکت خرده فروشی و ارسال پستی انواع کالا، از دوربین های حرارتی در برخی انبارهای خود برای کنترل تب و دمای غیرعادی بدن کارگران استفاده کرده است.

  • گجت نیوز: آنتن‌ های ۵G همچنان مظنون به عامل اصلی شیوع کرونا هستند!

۲۳۰ دانشمند با انتشار بیانیه‌ای نسبت به امواج مخرب اینترنت ۵G هشدار دادند، اما در بیانیه آن‌ها به انتشار یک بیماری تنفسی ویروسی از طریق این فناوری اشاره‌ای نشد.

برخی افراد مشهور همچون وودی هارلسون (Woody Harrelson) به گزارش یک پروفسور در دانشگاه ایالتی واشنگتن اشاره و به این شایعات دامن زدند. پروفسور مارتین پال (Martin Pall) در گزارشی به قرارگیری آنتن های ۵G در شهر ووهان برای اولین مرتبه در سراسر چین اشاره کرد. از طرفی می‌دانیم شهر ووهان، کانون شیوع ویروس کرونا نوظهور محسوب می‌شود. گفتنی است طبق برنامه‌ریزی اولیه دولت چین قرار بود تعداد آنتن‌ های مخصوص نسل پنجم شبکه موبایل در شهر ووهان، از ۳۱ عدد در انتهای سال ۲۰۱۸ به ۱۰ هزار عدد تا انتهای ۲۰۱۹ برسد.

  • باشگاه خبرنگاران جوان: اسپیس ایکس فضانوردان را راهی سفر‌های فضایی می‌کند

فضانوردان ناسا قصد دارند تا پایان ماه آینده با کپسول فضایی اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کنند.

پس از موفقیت کپسول فضایی کرو دراگون، خدمه اژد‌های شرکت اسپیس ایکس که با استفاده از موشک فضایی فالکون ۹ محموله باری را در مارس ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد، مقام‌های ناسا اعلام کرده اند در روز ۲۷ ماه مِی پیش روی درسال میلادی جاری اولین گروه از فضانوردان با این کپسول فضایی روانه ماموریت فضایی می‌شوند.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل