اخبار عمومی

مهمترین اخبار رسانه‌ها/ درخواست از وزیر ارتباطات برای کاهش هزینه‌های خرید اینترنتی

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، روزانه از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در روزچهارشنبه چهاردهم اسفند ماه را می خوانید:

  • درخواست از وزیر ارتباطات برای کاهش هزینه‌های خرید اینترنتی

ایران آنلاین: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات، پیشنهاداتی از جمله افزایش پهنای باند و کاهش هزینه‌های خدمات اینترنتی برای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی ارائه کرده است. در این نامه که از سوی مدرس خیابانی به آذری جهرمی ارسال شده، ابتدا به راهکارهایی برای حمایت از بخش‌های مختلف از شبکه تجاری و کسب و کارهای آسیب دیده پرداخته شده و از جمله حمایت از کسب و کارها برای کاهش فشار هزینه‌ای در شرایط کاهش فروش و درآمد، بهبود زیرساخت‌های مرتبط با فروش و توزیع کالا و خدمات و کمک به مصرف کنندگان در جهت تامین پایدار موارد مصرفی به صورت ایمن از حیث ریسک ویروس کرونا عنوان شده است.

  • آماده ارائه پهنای باند رایگان به دانشگاه‌ها هستیم

فارس: نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه آماده ارائه پهنای باند رایگان به دانشگاه‌ها هستیم، گفت: دانشگاه‌ها مشکل تأمین پهنای باند برای آموزش مجازی را باید با اتصالشان به شبکه ملی کشور حل کنند. سجاد بنابی رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه وزارت ارتباطات آماده ارائه پهنای باند رایگان به دانشگاه‌ها است،گفت: با توجه به تکلیف وزارت علوم به دانشگاه‌ها مبنی بر اتصال به شبکه ملی کشور برای آموزش مجازی دانشجویان، وزارت ارتباطات برای ارائه خدمات آمادگی کامل دارد و اکنون هیچ محدودیت و مشکلی وجود ندارد.

  • اطلاعیه شرکت مخابرات برای پیشگیری از شیوع کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان: صفحه اینستاگرامی شرکت مخابرات با انتشار پستی را برای حفظ سلامتی برای جلوگیری از شیوع کرونا منتشر کرد. صفحه اینستاگرامی شرکت مخابرات با انتشار پستی در مورد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نوشت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در سطح کشور، از خدمات غیرحضوری شرکت مخابرات ایران بیشتر استفاده نماییم. بیایید همه‌باهم برای سلامتی همدیگر، برای آرامش و امنیت هم نوع خود، گامی مثبت برداریم؛ بنابراین بهتر است با رعایت نکات ذکر شده در حفظ سلامتی خود بکوشیم.

  • نصب شبکه‌ای از دوربین‌ها برای کشف مکان شهاب سنگ‌ها

مهر: گروهی از محققان انگلیسی با نصب شبکه ای از دوربین ها در ۱۰ منطقه از این کشور سعی دارند شهاب سنگ هایی که در این کشور سقوط می کنند را بیابند و تحلیل کنند. گروهی از محققان انگلیسی در دانشگاه گلاسگو و امپریال کالج لندن شبکه ای از دوربین‌ها را راه اندازی کرده‌اند تا شهاب سنگ‌هایی که در خاک انگلیس سقوط می‌کنند را رصد و آنها را مکان یابی کند. این شبکه دوربین که در ۱۰ منطقه مختلف نصب می‌شوند به محققان کمک کنند تا گروه‌های جستجو برای یافتن شهاب سنگ‌ها ارسال و سپس آنها را تحلیل کنند. مطالعه نمونه‌های شهاب سنگ به محققان کمک می‌کند چشم اندازی دقیق‌تر به فرایندهای تشکیل سیارات و درکل منظومه شمسی دست یابند.

  • یک سیارک بزرگ ۱۰ اردیبهشت از کنار زمین عبور می‌کند

ایسنا: ناسا اعلام کرد که یک سیارک در ماه آوریل از کنار زمین عبور خواهد کرد. محققان ناسا که وظیفه ردیابی سیارک‌ها را دارند، می‌گویند که این سیارک در تاریخ ۲۹ آوریل(۱۰ اردیبهشت) از فاصله ۶.۲۹ میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد. ناسا تخمین زده که این سیارک که “OR۲” نام دارد، با سرعت حدود ۸.۷ کیلومتر در ثانیه، در حال آمدن به سمت سیاره زمین است. در نزدیک‌ترین فاصله این سیارک با زمین، این سنگ فضایی حدود ۰.۰۴۲۰۵ واحد نجومی نزدیک زمین خواهد شد. یک واحد نجومی، متوسط فاصله میان زمین و خورشید بوده و حدود ۱۴۹.۶ میلیون کیلومتر است. بنابراین سیارک “OR۲” در تاریخ ۲۹ آوریل به فاصله ۶.۲۹ میلیون کیلومتری از زمین خواهد رسید.

  • لغو بزرگترین رویداد سالانه گوگل از ترس کرونا

ایرنا: کمپانی گوگل کنفرانس سالانه آی/او را که قرار بود از ۱۲ تا ۱۴ مه امسال (۲۵-۲۳ اردیبهشت ۹۹) در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا برگزار شود، به دلیل استمرار بحران شیوع کرونا لغو می‌کند. یکی از سخنگویان شرکت گوگل با انتشار بیانیه‌ای در تایید خبر لغو این کنفرانس اعلام کرد: «به دلیل نگرانی‌ها حول کروناویروس (کووید-۱۹) و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، سازمان بهداشت جهانی و دیگر مقامات بهداشت، تصمیم گرفته‌ایم تا رویداد حضوری آی/او را در آمفی تئاتر شورلاین لغو کنیم.»

  • اولین کارمند آمازون در آمریکا کرونا گرفت

مهر: آمازون ابتلای اولین کارمند خود به ویروس کرونا را در امریکا تأیید کرد. این کارمند از ۲۵ فوریه دچار علائم این بیماری شده بود و حالا ابتلای قطعی وی مشخص شده است. آمازون با ارسال ایمیلی به تمامی کارکنان خود به آنها اطلاع داده که نتیجه آزمایش کرونای یکی از کارکنانش در آمریکا مثبت بوده است. این کارمند که در سیاتل مشغول به کار بوده هم اکنون مشغول پشت سر گذاشتن روند درمانی است. پیش از این دو کارمند آمازون در ایتالیا هم به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و از همین رو آمازون مسافرت کارکنان خود را به شدت محدود کرده و از شرکت در بسیاری از رویدادها و همایش‌های فناورانه انصراف داده است.

  • ۶۰ هزار پایه ۵G ایجاد می‌شود

فارس: استان گوانگدونگ در چین ۶۰ هزار ایستگاه پایه ۵G را در سال ۲۰۲۰ احداث می‌کند که ۵۰ هزار پایه به زودی تکمیل می‌شود. قرار است دهکده‌ها و شهرهای این استان دارای پوشش شبکه ۵G شوند و به این ترتیب برای بیش از ۹۰ درصد جمعیت تا پایان سال این امکان فراهم می‌شود. گوانگ‌دونگ یکی از استان‌های جنوب شرقی چین و مرکز گوانگ‌دونگ آن شهر گوانگ‌ژو است؛ در سرشماری سال ۲۰۱۵ میلادی، جمعیت این استان بیش از ۱۰۸ میلیون نفر اعلام شد. این استان همچنین پرجمعیت‌ترین استان چین است؛ گوانگدونگ در پایان سال گذشته  از بیش از ۳۶ هزار ایستگاه پایه ۵G بهره‌برداری کرد.

  • تمدید غیر حضوری گواهی امضای الکترونیکی امکان پذیر شد

دیجیاتو: معاون زیرساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری در «مرکز توسعه تجارت الکترونیکی»، از راه اندازی سامانه تمدید غیر حضوری گواهی امضای الکترونیکی خبر داد؛ به این ترتیب اقدامات دیگری که موجب رفت و آمدهای غیر ضروری برای تمدید این نماد الکترونیکی شود حذف خواهد شد. «رضا جوادی نیا» اعلام کرده متقاضیانی که دارای گواهی الکترونیکی معتبر هستند، یک هفته قبل از انقضا گواهی خود می توانند از طریق پورتال صدور گواهی مرکز میانی عام، اقدام به دریافت گواهی جدید نمایند.

  • دارک مود به واتس‌آپ اضافه شد

آتی رسان: امروز پس از مد‌ت‌ها انتظار، فیس‌بوک اعلام کرد که ورژن اندرویدی و iOS اپلیکیشن واتس‌آپ؛ سرویس پیام‌رسان مشهور این شرکت از مشخصه حالت تاریک بهره‌مند خواهد شد. به‌روزرسانی مجهز به این مشخصه برای هر ۲ پلتفرم مذکور طی روزهای آتی منتشر می‌شود. اکنون ماه‌هاست که واتس‌آپ مشغول تست حالت تاریک بر روی اپلیکیشن خود است و از امروز این قابلیت صرفا در دسترس تسترهای بتا نخواهد بود؛ بلکه تمامی کاربران به‌زودی از آن بهره‌مند خواهند شد. در میان مشخصه‌های جدید سرویس تحت مالکیت فیس‌بوک، حالت تاریک بیش‌ترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داده است و این پدیده کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. عرضه این مشخصه کمی بیش از حد مورد انتظار زمان برد؛ خصوصا آن‌که سال گذشته شرکت‌های گوگل و اپل ورژن جدید سیستم‌عامل‌های موبایلی خود را با قابلیت پشتیبانی از یک تم کاملا تیره منتشر کردند.

  • گلکسی اس۱۰ پلاس لقب بهترین گوشی سال آمریکا را از آن خود کرد

گجت نیوز: سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس با قابلیت‌های متعدد خود توانست از نظر وب‌سایت Techradar لقب بهترین گوشی سال ۲۰۲۰ آمریکا را به خود اختصاص داد. وب‌سایت معتبر Techradar که یکی از رسانه‌های فناوری محبوب در آمریکاست به تازگی ۱۵ گوشی برتر سال ۲۰۲۰ را انتخاب کرده که سه مدل از گوشی‌های سری گلکسی S10 ضمن کسب رتبه نخست در جمع ۱۰ گوشی برتر قرار گرفته‌اند. وب‌سایت Techradar از گلکسی اس ۱۰ پلاس به عنوان «گوشی بزرگ با ویژگی‌هایی جدید و برتر» یاد کرده و طراحی، صفحه نمایش و عملکرد پردازنده این گوشی ۶٫۴ اینچی را درخشان و شگفت‌انگیز دانسته است.

  • بلک شارک ۳ رونمایی شد؛ کوسه سیاه گوشی‌های گیمینگ وارد می‌‌شود

زومیت: شرکت بلک شارک از دو گوشی گیمینگ جدید به‌نام‌های بلک شارک ۳ و بلک شارک ۳ پرو رونمایی کرد. با اوج گرفتن بازار گوشی‌های مختص گیمینگ شاهد معرفی محصولات مختلف بودیم که البته یکی از سری‌های موفق دراین‌زمینه، گوشی هوشمند بلک شارک بود. بلک شارک در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و سال بعد نیز شاهد جانشین آن، بلک شارک ۲ بودیم. شرکت سازنده این محصولات برای سال ۲۰۲۰ با دستی پر به میدان بازگشته است و از دو گوشی هوشمند جدید به‌نام‌های بلک شارک ۳ و بلک شارک ۳ پرو رونمایی کرد. در دل بلک شارک ۳ تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ قرار گرفته است که از تکنولوژی ۵G پشتیبانی می‌کند. به لطف سیستم خنک‌کننده مایع نسل چهارمی این پردازنده، گیمرها قادر خواهند بود تا ساعت‌ها بدون درنظرگرفتن گرم شدن گوشی به تجربه بازی مورد علاقه‌شان بپردازند.

  • ساعت هوشمند جدید Oppo، کپی دیگری از اپل واچ!

جی اس ام: تصویر ساعت هوشمند جدید اوپو به تازگی در رسانه‌های خبری منتشر شده که از لحاظ ظاهر، شباهت زیادی به اپل واچ دارد. طبق توییت جدیدی که در اکانت توییتر کمپانی Oppo منتشر شده، خبر معرفی ساعت هوشمند جدید با نام اوپو واچ به اطلاع کاربران رسیده و اعلام شده است که در رویداد معرفی Oppo Find X2 که ششم مارچ، یعنی سه روز دیگر برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

  • مبارزه شبکه های اجتماعی با شایعات مربوط به “کرونا”

ایران آنلاین: سازمان بهداشت جهانی می گوید، سرعت شبکه هی اجتماعی در انتقال اطلاعات می تواند بسیار خطرناک باشد. برخی خبرها دقیق و برخی دیگر غیرعلمی هستند ولی مشکل این جا است که سرعت بالای تبادل اطلاعات در فضای مجازی باعث می شود افراد به خبرهایی نادرست نیز دسترسی داشته و حتی اعتماد کنند. الکساندرا کوزمانوویچ ، مدیر شبکه های اجتماعی سازمان جهانی بهداشت درباره این موضوع به سی ان ان گفت: “در این مورد خاص (شیوع کرونا) ، به دلیل رشد سیستم عامل های شبکه های اجتماعی در سال های اخیر ، اطلاعات سریعتر از خود ویروس گسترش می یابند.” کوزمانوویچ در تلاش برای کمک به مردم برای مرتب کردن اطلاعات پربازدید که از طریق اینترنت منتشر می شوند گفت که سازمان جهانی بهداشت بطور مستقیم با شبکه های اجتماعی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که کاربران به سمت منابع معتبر هدایت می شوند.

  • موج تعدیل استارتاپ‌های ایرانی به علی بابا رسید

دیجیاتو: «مسعود طباطبایی»، مدیرعامل گروه علی بابا با انتشار بیانیه‌ای در حساب توییتر خود از یک تصمیم سخت سخن به میان آورده است. او اعلام کرده است که از میان ۷۵۴ نفر پرسنلی که این شرکت دارد، نتوانسته‌اند قرارداد ۱۸۲ نفر را تمدید کنند. مدیرعامل گروه علی بابا می‌گوید سال ۹۸ برای کسب‌وکارهای صنعت گردشگری سال پرتلاطمی بوده است؛ سالی که با بلایای طبیعی آغاز و در پاییز با قطع اینترنت همراه شد. طباطبایی می‌گوید اکنون شیوع ویروس کرونا وضعیت نامشخصی را برای همه رقم زده است: «شیوع ویروس کرونا باعث شد درآمد خود را در آستانه‌ی ششمین سالگرد تاسیس علی‌بابا، از دست بدهیم.»

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل