اخبار عمومی

مهمترین اخبار رسانه‌ها/ سوءاستفاده هکرها از ترس عمومی کرونا

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، روزانه از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در روز چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه را می خوانید:

  • وای فای ۶ تا چه اندازه از نسل فعلی سریع‌تر است؟

زومیت: به لطف تکنولوژی‌های جدید در روترهای سازگار با وای فای ۶، امکان دستیابی به پهنای باندی برابر با ۱۰ گیگابیت‌برثانیه (در حالت تئوری) مقدور است؛ این مقدار بیش از ۳ برابر پهنای باند تئوری استاندارد قبلی ۸۰۲٫۱۱ac است. از نقاط قوت استاندارد جدید می‌توان به استفاده از فرکانس‌های رادیویی جدید (که در نسل‌های قبلی نادیده گرفته می‌شدند)، در کنار مدیریت بهتر اولویت بندی‌ها در QoS (تضمین کیفیت خدمات) نام برد.

  • اپل هم موبایل با نمایشگر تاشو می سازد

مهر: اپل حق امتیاز اختراع یک دستگاه تاشو ثبت کرده که در آن از فناوری جدیدی برای جلوگیری از تا شدن و تاب برداشتن نمایشگر انعطاف پذیر در حالت باز استفاده می شود. باتوجه به حق امتیاز اختراعی که اپل به تازگی در آمریکا ثبت کرده، به نظر می رسد این شرکت قصد دارد یک نسخه از آیفون تاشو بسازد.

  • برگزاری سومین نمایشگاه کار ایران با حضور ایرانسل

باشگاه خبرنگاران جوان: سومین نمایشگاه کار ایران، از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۸، با حضور ایرانسل، در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود. دانشجویان و کارجویان در دو غرفه می‌توانند با مدیران و کارشناسان ایرانسل درباره موقعیت‌های شغلی موجود، دیدار و گفت‌وگو کنند.غرفه اصلی ایرانسل در سالن تهران، غرفه شماره ۱۰ واقع شده است و غرفه دوم، با عنوان غرفه کارآموزی نیز در طبقه دوم سالن گلستان، پذیرای مراجعه کنندگان است. ایرانسل علاوه بر حضور در این نمایشگاه، سه کارگاه در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار خواهد کرد. در این کارگاه‌ها مدیران ارشد، مدیران و کارشناسان ایرانسل درباره «مرکز توسعه شغلی ایرانسل»، «سفر مهندسین کامپیوتر و فناوری اطلاعات در دنیای تلکام و استارت آپ» و «فرهنگ قدردانی در ایرانسل» موضوعاتی را طرح و بررسی می‌کنند.

  • امکان رصدپرتاب ماهواره ظفر برای نخبگان نجوم فراهم می‌شود

ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رئیس سازمان فضایی کشور دستور داد امکان رصد پرتاب ماهواره ظفر برای نخبگان نجوم فراهم شده و اطلاعات دریافتی از ماهواره برای تحلیل و ارزیابی به آنان ارائه شود. آذری جهرمی با اعلام اینکه نخستین گام ارسال فضانورد ایرانی به فضا برداشته شد، خبر داد: در این راستا سفارش ساخت پنج کپسول زیستی حمل انسان به مدار ۱۹۰ کیلومتری در ۳ سال، به پژوهشگاه هوا فضا داده شد.

  • سوءاستفاده هکرها از ترس عمومی از کرونا

ایرنا: متخصصان IBM X-Force و کسپرسکی دریافتند که هکرها با استفاده از ترس عمومی در رابطه با کروناویروس، هرزنامه‌هایی را برای کاربران ارسال می‌کنند که ظاهرا دربرگیرنده اطلاعات مفیدی برای مقابله با این ویروس است. اما در واقع این هرزنامه‌ها موجب آلودگی گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها به یک بدافزار می‌شوند.

  • حمله باج‌افزاری گسترده به سیاستمداران آمریکا

ایتنا: گزارش‌ها حاکی از آن هستند که موتور جستجوی پخش تلویزیونی مورداستفاده توسط کمپین‌های سیاسی برای نظارت بر مخالفان و پیگیری تبلیغات هک شده است. موتور جستجوی پخش تلویزیونی که تیوی آیز (TVEyes) نام دارد در توییتی نوشته است که سرور اصلی و ایستگاه‌های کاری مهندسی این بخش هدف یک حمله باج افزاری قرارگرفته و از سرویس خارج شدند.

  • انصراف ال جی و ZTE از شرکت در کنگره جهانی موبایل به دلیل کرونا

دیجیاتو: شرکت های ال جی و ZTE به خاطر شیوع ویروس کرونا از شرکت در کنگره جهانی موبایل (MWC 2020) انصراف دادند. پس از اینکه چندین خبرگزاری گزارش عدم حضور ال جی در کنگره جهانی موبایل را منتشر کردند، این کمپانی کره ای سرانجام با انتشار بیانیه ای، غیبت در این نمایشگاه را تأیید کرد. بسیاری از کاربران منتظر بودند تا ال جی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ از پرچمدار جدیدش یعنی G9 ThinQ رونمایی کند؛ حال با این تصمیم باید منتظر رونمایی از پرچمدار جدید ال جی در زمان دیگری باشیم.

  • جریمه ۱۳ میلیون دلاری برای مزاحم تلفنی

باشگاه خبرنگاران جوان: میسیون ارتباطات فدرال تصمیم گرفت تا مبلغ ۱۳ میلیون دلار جریمه را به یک مرد نژادپرست اختصاص دهد. به گفته این سازمان مرد مذکور با راه‌اندازی چند روبات تلفنی بیش از شش هزار تماس تلفنی نژادپرستانه در شش شهر مختلف انجام داده بود. این مرد همچنین به حمله نژادپرستانه به مقامات مختلف و روزنامه‌نگار‌ها متهم شد.

  •  به‌روزرسانی لپ‌تاپ‌های سری MateBook D هوآوی با قابلیت‌های جدید

فردا: جدیدترین محصولات هوآوی از سری Huawei MateBook D، به‌روزرسانی‌های ویژه‌ای را دریافت کرده‌اند. دو محصول جدید از این خانواده، علاوه بر ارتقای مشخصات سخت‌افزاری، در بخش نرم‌افزاری نیز قابلیت‌های تازه‌ای دارند. این لپ‌تاپ‌ها به تازگی جدیدترین به‌روزرسانی را در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دریافت کرده‌اند.لپ‌تاپ‌های جدید هوآوی سری Matebook D در دو مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی که به ترتیب ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی دارند، معرفی شدند.

  • گوشی‌های گم‌شده و سرقتی را چگونه ردیابی کنیم؟

ایسنا: اگر گوشی تلفن همراهتان گم شده یا به سرقت رفته است، می‌توانید با استفاده از امکاناتی که اپراتورها دارند یا قابلیت‌های خودِ گوشی، آن را ردیابی و پیدا کنید. البته این امکان در صورتی فراهم است که گوشی روشن باشد.

  • قطع فروش سرویس های نرم افزاری به کاربران سامسونگ در ایران

پارسینه: فروشگاه اینترنتی «سامسونگ گلکسی» که فروشگاه رسمی برنامه‌های اختصاصی گوشی‌های سامسونگ است به کاربران پیام داده که از ماه آینده دیگر نمی‌تواند به مصرف‌کنندگان ایرانی محتوهای خریدنی را بفروشد.

  • هدفونی که هوا را تصفیه می‌کند

مهر: شرکت دایسون که به علت تولید جاروبرقی و خشک کن‌های دستی شهرت دارد، در اقدامی جالب هدفونی را ابداع کرده که می‌تواند هوا را تصفیه کند. بر اساس حق اختراع ثبت شده این هدفون که مربوط به ماه جولای است، از این وسیله می‌توان برای تصفیه هوای محیط اطراف استفاده کرد. البته هدفون یادشده کارکرد عادی این ابزار یعنی پخش موسیقی را نیز دارد.

  • نخستین به روزرسانی گلکسی A51 سامسونگ  ارائه شد

انتخاب: بر اساس گزارشهای جدیدی که از سوی کاربران گوشی محبوب گلکسی A51 منتشر شده است، به روزرسانی گوشی گلکسی A51 در چندین کشور اروپایی آغاز شده است. کشورهای فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، لوکزامبورگ ، هلند ، لهستان ، رومانی ، اسلوونی ، اسپانیا و انگلیس این به روزرسانی را دریافت کرده اند.این به روزرسانی برای بسیاری از کاربران این گوشی محبوب، نویدبخش بهبود و ثبات عملکرد دوربین است. نکته مثبت دیگر این است که حجم این به روزرسانی نسبتاً کوچک است و فقط ۲۴۰ مگابایت وزن دارد.

  • سامسونگ در راستای ارائه شبکه ۵G ، شرکت TWS آمریکا را خرید

گجت نیوز: شرکت سامسونگ که در حوزه تکنولوژی جزو شرکت‌های پیشرو محسوب می‌شود اعلام کرد با هدف تسریع ارائه شبکه ۵G ، شرکت TWS آمریکا را خریده است. شرکت سامسونگ اعلام کرد روند خرید شرکت TeleWorld Solutions) TWS) مستقر در شهر چنتیلی ویرجینیا را تکمیل کرده است. این شرکت تامین کننده خدمات طراحی، آزمایش و بهینه سازی شبکه برای شرکت‌های موبایلی، اپراتورهای کابلی، تولیدکنندگان تجهیزات شبکه و دیگر شرکت‌ها در آمریکا است. این خرید پاسخی به نیاز به پشتیبانی بیشتر از راهکارهای نقطه-به-نقطه در حوزه شبکه‌های ۵G و ۴G LTE بوده است.

  •  درآمدزایی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر شد

فارس: بررسی ها نشان می دهد میزان درآمدزایی اینستاگرام برای مالک آن فیس بوک در سال ۲۰۱۹ بسیار افزایش یافته و این شبکه اجتماعی از یوتیوب گوگل بیشتر درآمدزا بوده است. منابع نزدیک به فیس بوک می گویند اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ از محل تبلیغات درآمدی ۲۰ میلیارد دلاری را برای فیس بوک به ارمغان آورده است. این در حالی است که یوتیوب باقدمت و سابقه فعالیت طولانی تر تنها ۱۵.۱ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی برای گوگل ایجاد کرده است. این در حالی است که یوتیوب محبوب ترین سایت میزبانی ویدئو در دنیاست و اینستاگرام در اصل برای به اشتراک گذاری عکس ایجاد شده است.

  •  توئیتر محتوای جعلی را برچسب می زند

مهر: با توجه به نزدیک تر شدن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، توئیتر در بیانیه ای رسمی سیاست خود برای برچسب زنی یا حذف محتوای جعلی و گمراه کننده در پلتفرمش را اعلام کرد. این شبکه اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای برای نخستین بار سیاست رسمی این شرکت را اعلام کرد. البته توئیتر از سال گذشته مشغول تنظیم این سیاست بوده است.

  • گوگل Photos ویدیوهای شما را برای غریبه‌ها ارسال کرده است.

جی‌اس‌ام: بر اساس گزارش‌ها، ظاهرا گوگل در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۵ نوامبر پارسال شماری از ویدیوهای ذخیره‌شده در سرویس Google Photos را برای کاربرانی ارسال کرده که صاحب آن‌ها ویدیوها نبوده‌اند. اپلیکیشن Google Photos روشی آسان و راحت برای ذخیره‌سازی نامحدود تصاویر و دسترسی بی‌دردسر به آن‌ها را فراهم کرده است. ولی اگر یک باگ کوچک در این سرویس پیدا شود، این اتفاق می‌تواند به معنای لو رفتن تصاویر خصوصی شما باشد.

  • امکان مشارکت در رویداد جهانی برنامه نویسی برای ایرانی ها میسر شد

آی‌سی‌تی نیوز: فراخوان مشارکت در رویداد جهانی برنامه نویسی (هکاتون) شهرهای هوشمند و پایدار که در ژنو سوئیس برگزار می شود، توسط سازمان فناوری اطلاعات منتشر شد. با هماهنگی های به عمل آمده از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران، علاقه‌مندان می توانند در  رویداد هکاتون شهرهای هوشمند پایدار در روزهای ۵ و ۶ آپریل ۲۰۲۰ (۱۷ و ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۹) در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار می شود، حضور پیدا کنند.

  • شبکه پهپادها بلایای طبیعی را هشدار می دهند

مهر: از این پس پهپادها می توانند قبل از بلایای طبیعی درباره آنها هشدار دهند. یک محقق در دانشگاه کوئینز بلفاست (پایتخت ایرلند شمالی) یک سیستم مخابراتی ارزان قیمت ساخته که با استفاده از  شبکه پهپادها هشدارهایی زودهنگام برای وقوع بلایای  طبیعی فراهم می کند.

  • رکورد شکنی درآمد‌های اپل در سه ماهه انتهایی سال ۲۰۱۹

باشگاه خبرنگاران‌جوان:  اپل از فروش محصولات و سرویس‌های اشتراکی خود در سه ماهه انتهایی سال ۲۰۱۹، بیش از ۹۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

  • سونی استودیو بازیسازی بریتانیایی خود را تعطیل کرد

زومجی: سونی استودیو بازی‌سازی خود را در شهر منچستر انگلستان تعطیل کرد و تمامی کارکنان نیز از کار خود برکنار شدند. درگذشته اعلام شده بود که استودیو بازی‌سازی سونی در شهر منچسر انگلستان، در حال کار روی یک بازی واقعیت مجازی است که هنوز معرفی نشده است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل