اخبار عمومی

مهمترین اخبار رسانه ها/ آیفون XR پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۱۹

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، روزانه از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطلع شوید. مروری بر اخبار رسانه در روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه را می خوانید:

  • آیفون XR پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۱۹ لقب گرفت

دیجیاتو: بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Omdia، آیفون XR پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۱۹ بوده و رقیب اصلی خود یعنی آیفون ۱۱ را با ۹ میلیون واحد صادرات بیشتر پشت سر گذاشته است. طبق گزارش شرکت یاد شده، اپل سال گذشته میلادی ۴۶٫۳ میلیون آیفون XR صادر کرده که افزایش دو برابری را نسبت به سال ۲۰۱۸ (۲۳٫۱ میلیون واحد) نشان می دهد. در عین حال، صادرات آیفون ۱۱ در مدت زمان مشابه به ۳۷٫۳ میلیون واحد رسیده است. آیفون XR و آیفون ۱۱ اپل در جایگاه اول و دوم پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۱۹ قرار گرفته اند و پس از آنها گلکسی A10، گلکسی A50 و گلکسی A20 سامسونگ به ترتیب رتبه های سوم تا پنجم جدول را به خود اختصاص دادند.

  • اجازه افزایش قیمت رابه اپراتور های موبایل نمی دهیم

فارس: معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اجازه افزایش قیمت رابه اپراتورهای موبایل نمی دهیم، گفت: توانسته ایم یک بازار ۵ میلیونی ایجاد کنیم اما هم اکنون ۵۵ در صد بازار به دست مخابرات است.

  • برخی مشخصات و ویژگی‌های ایرتگ‌های اپل لو رفت!

جی‌اس‌ام:  وب سایت ژاپنی Mac Otakara، به تازگی اطلاعات جدیدی در مورد Airtags اپل در اختیار رسانه‌های خبری گذاشته است.ایرتگ، محصول آینده اپل خواهد بود که قابلیت ردیابی لوکیشن محصولات مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این محصول احتمالا ضد آب بوده و مانند اپل واچ، از شارژرهای مگنتیک پشتیبانی می‌کند. وب سایت ژاپنی Mac Otakara امروز خبری را منتشر کرد که با شایعات پیشین مبنی بر مجهز بودن Airtags به باتری‌های قابل تعویض در تناقض است. چنین حرف و حدیث‌هایی از زمان ارائه iOS 13.2 مطرح شد. در کدهای این پلتفرم، اثراتی از این موضوع دیده می‌شد. این در حالی است که نقشه‌های شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی ممکن است در طول زمان، تغییر پیدا کند. ممکن است که این باتری‌های قابل تعویض، از امکان شارژ شدن نیز بهره‌مند باشند.

  • موتور ساده و کارآمد موشک با مدل‌سازی رایانه‌ای

ایسنا: محققان با استفاده از مدل‌سازی‌های رایانه‌ای یک موتور انفجاری دوار آزمایشگاهی توسعه داده‌اند که در آن می‌توانند پارامترهای مختلفی مانند اندازه شکاف بین سیلندرها را کنترل کنند. مهندسان دانشگاه واشنگتن در حال کار بر روی نوع جدیدی از موتور موشک هستند که وعده ساخت موتورهای سبکتر، کارآمدتر و ساده‌تر را نسبت به موشک‌های رایج سوخت مایع کنونی می‌دهد. یکی از بزرگترین موانع عملی کردن این موتور موسوم به “موتور انفجاری چرخشی(RDE)، ایجاد مدل‌های ریاضی است که بتواند چگونگی طراحی بسیار غیرقابل پیش‌بینی موتور موشک را توصیف کند تا پایدارتر شود.

  • باتری گوشی‌ها دوباره قابل تعویض می‌شود؟

شهر سخت‌افزار: یک وب سایت مالی آلمانی به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا تلاش می‌کند سازندگان موبایل را ملزم به استفاده از باتری قابل تعویض کند تا از این طریق بتواند از ضایعات الکترونیکی بکاهد. در صورتی که کاربر قادر باشد به آسانی باتری کهنه دستگاه خود را با یک باتری نو تعویض کند، ممکن است بیش از ۲ سال از آن استفاده کند. این در حالی است که باتری‌های فعلی اغلب با گذشت دو سال دچار تنزل شدید کارایی می‌شوند و به همین دلیل کاربران یک گوشی جدید تهیه می‌کنند.

  • ایمیل های فیشینگ را چگونه تشخیص دهیم؟

ایران آنلاین: یکی از انواع رایج حملات فیشینگ، استفاده از ای‌میل‌هاست؛ ای‌میل‌هایی با ظاهری کاملا عادی ولی جعلی که برای گول زدن و سرقت اطلاعات مهم کاربران ساخته می‌شود.ذعلی اصغر زارعی – در این باره توضیح داد: اولین و مهمترین بخش ای‌میل که باید توجه کنید، آدرس فرستنده است، حتما آن را چک کنید چرا که معمولا  آدرس فرستنده ای‌میل‌های فیشینگ، کاملا جعلی هستند. او ادامه داد: باز کردن و خواندن محتوای ای‌میل خطری ندارد، ولی حواستان باشد تا قبل از این‌که از واقعی بودن ای‌میلی مطمئن نشدید، اصلا روی لینکهای داخل آن کلیک نکنید. زیرا با این کار به یک صفحه جعلی هدایت میشوید که از شما میخواهد اطلاعات شخصی‌تان را وارد کنید. اگر به آدرس صفحه‌ای که وارد آن میشوید دقت نکنید، به راحتی در دام هکرها می‌افتید.پ

  • تلاش گوگل برای دوری از پرونده دادگاهی

باشگاه خبرنگاران جوان: شرکت گوگل پس از مدت‌ها به شکایات شرکت‌های اروپایی واکنش نشان‌ داد و تلاش کرد از ایجاد تنش جلوگیری کند. به نظر می‌آید که شرکت گوگل تلاش دارد تا نگرانی‌های ایجاد شده برای شرکت‌های تنظیم کننده اروپایی در رابطه با قدرت تسلط بر جست‌وجو را برطرف کند. اخیرا یک منبع تحقیقاتی متوجه شده که این شرکت قدرتمند فهرست‌های راهنمای سرویس‌هایی مانند Yelp را برای جست‌وجو مشاغل در کشور‌های اروپا مانند فرانسه و اسپانیا قرار داده است.

  • هشدار آمازون به سودجویان بازار ماسک‌های تنفسی

ایرنا: با افزایش تقاضای جهانی برای ماسک‌های تنفسی در پی شیوع ویروس کرونا، آمازون به فروشندگان متخلف نسبت به افزایش قیمت این ماسک‌ها، هشدار داده است. کمپانی آمازون به آن دسته از فروشندگان متخلف ماسک‌های تنفسی در پلتفرم این شرکت هشدار داد که در صورت افزایش سودجویانه قیمت که با سیاست‌های این شرکت همخوانی ندارد، از این فروشگاه آنلاین حذف خواهند شد.

  • کاغذی با قابلیت اتصال به اینترنت ساخته شد

مهر: محققان ژاپنی یک کاغذ با قابلیت اتصال به اینترنت ابداع کرده اند که می تواند اطلاعات را به طور بی سیم به دستگاه های مختلف منتقل کند. محققان در ژاپن نوعی جدیدی از کاغذ حافظ محیط زیست و متصل به اینترنت ابداع کرده اند که ضخامت آن فقط یک میلیمتر است. این اختراع «کاغذنانو » نام گرفته و محققان معتقدند با کمک آن می توان طیف وسیعی از اطلاعات را در طبیعت جمع آوری کرد. این پروژه در انستیتو ISIR دانشگاه اوزاکا و به رهبری تاکاشی کازوگا دانشجوی مقطع دکتری انجام شده است. کاغذ نانوی مذکور سطحی صاف و بافتی مشابه پلاستیک دارد. این اختراع طوری طراحی شده تا در محیط زیست تجزیه شود و نگهداری آن ارزان قیمت است.

  • اعضا جدید هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران مشخص شدند

باشگاه خبرنگاران جوان: با انتخاب هیات مدیره‌ی جدید اتحادیه‌ی صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پبمانکاران صنعت مخابرات ایران و با اکثریت آراء، دکتر داوود ادیب به عنوان رییس اتحادیه انتخاب شد. اعضا جدید هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران مشخص شدند. اولین جلسه‌ی هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پبمانکاران صنعت مخابرات ایران با حضور اکثریت اعضاء و با موضوع انتخاب هیئت مدیره، امروز چهارشنبه، ۳۰ بهمن ۹۸ تشکیل شد؛ در این جلسه پس از بحث و گفتگو و رای گیری، رئیس، نائب رئیس اول و دوم، خزانه دار و دبیر اتحادیه با اکثریت آراء انتخاب شدند. در این جلسه، دکتر داود ادیب به عنوان رئیس هیات مدیره؛ مهندس سادینا آبایی به عنوان نایب رئیس اول، دکتر اسمعیل ثنایی به عنوان نایب رئیس دوم؛ مهندس فریبرز نژاد دادگر به عنوان دبیر اتحادیه و مهندس علیرضا شیرانی به عنوان خزانه دار اتحادیه انتخاب شدند.

  • عنوان کارفرمای برتر اروپا در سال ۲۰۲۰ به هواوی رسید

گجت نیوز: موسسه معتبر Top Employers Institute اعلام کرد هواوی توانست از میان کشورهای بریتانیا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و هلند عنوان کارفرمای برتر اروپا در سال ۲۰۲۰ را از آن خود کند. ایجاد شرایط مناسب برای نیروهای کار باعث افزایش بهره‌وری برندها می‌شود و در طرف مقابل، کارکنان و کارمندان هم می‌توانند با ذهنی آسوده و فراغ بال، به فعالیت خود بپردازند. جهت تشویق کارفرمایان برای فراهم کردن هرچه بهتر شرایط کاری، موسسه‌ها و سازمان‌های مختلفی وجود دارند که با در نظر گرفتن معیارهای متفاوت و پراهمیت، کارفرماهای برتر را در کشورها و مناطق مختلف جهان مشخص و اعلام می‌کنند.

  • افشا شدن اطلاعاتی از شیائومی Mi 10

باشگاه خبرنگاران جوان: اطلاعات افشا شده از Mi 10 شیائومی نشان می‌دهد این گوشی با نمایشگر ۹۰ هرتزی رونمایی خواهد شد. گفته می‌شود نمایشگر شیائومی Mi 10 و شاید Mi 10 Pro از جنس AMOLED باشد که روشنایی در این نمایشگر به ۱۱۲۰ نیت خواهد رسید. این پنل نمایشگر همچنین دارای نرخ نمونه لمس ۱۸۰ هرتزی برای کاهش دادن لگ در این نمایشگر خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از کیفیت تصاویر +HDR۱۰ پشتیبانی خواهد کرد و فضای رنگی DCI-P۳ را پوشش خواهد داد. در این حین، تصویری از Mi 10 در فضای مجازی لو رفته است که باطری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را تأیید می‌کند. این باطری همچنین توانایی پشتیبانی از فناوری ۳۰ واتی شارژ سریع بدون سیم و با پد مناسب شارژ شیائومی دارد. علاوه بر این، Mi 10 قادر خواهد بود شارژ معکوس ۱۰ واتی برای دیگر دستگاه‌ها ارائه دهد.

  • تبلیغ درمان کرونا در فیس‌بوک ممنوع شد

ایرنا: فیس‌بوک برای مقابله با ترویج و پخش اطلاعات غلط و ایجاد رعب و وحشت بین مردم، تبلیغ روش‌های جعلی درمان و پیشگیری از این بیماری را در پلتفرم خود ممنوع کرد. بر همین اساس از این به بعد انتشار تبلیغاتی که وعده درمان یا جلوگیری از ویروس کووید-۱۹ را می‌دهند و یا حس خطر و فوریت ایجاد می‌کنند، در فیس‌بوک ممنوع است. یکی از سخنگویان این غول فناوری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما سیاست جدیدی اعمال کرده‌ایم که انتشار تبلیغات مربوط به کرونا را که با القای این که کمبود منابع وجود دارد، نوعی حس فوریت ایجاد می‌کنند و یا به درمان و پیشگیری از این ویروس تضمین می‌دهند، ممنوع می‌کند. در مورد دیگر پلتفرم‌ها چون فروشگاه‌های آنلاین نیز سیاست‌های مشابهی داریم.»

  • ریلمی ۶ و ریلمی ۶ پرو به‌زودی معرفی می‌شوند

زومیت: براساس آخرین توییت منتشر شده از طریق مدیرعامل ریلمی هند و همچنین توییت و تصویر منتشر شده ازطریق realmemobiles، گوشی‌های هوشمند ریلمی ۶ و ریلمی ۶ پرو به‌زودی معرفی می‌شوند. ماداو شث (Madhav Sheth)، مدیرعامل ریل‌می هند در آخرین توئیت خود تایید کرد که گوشی‌های هوشمند ریلمی ۶ و ریلمی ۶ پرو به‌زودی معرفی می‌شوند. وی همچنین در متن توییت خود نوشته است که گوشی‌های هوشمند ریلمی و نسخه‌های پرو آن توانسته‌اند در عرض ۱۸ ماه، رضایت بیش از ۹ میلیون کاربر را جلب کنند. ماداو شث در توییت دیگری، عکس گرفته شده با دوربین ریلمی ۶ از خودش درکنار سلمان خان بازیگر معروف بالیوود را به‌اشتراک گذاشت. واترمارک روی تصویر تایید می‌کند که گوشی هوشمند میان رده‌ی جدید ریلمی با ۴ دوربین در پنل پشتی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی رونمایی خواهد شد.

  • اپل اولین مک‌بوک مجهز به پردازنده ARM را در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌کند

شهر سخت‌افزار: اخیراً یکی از تحلیلگران حوزه فناوری، مینگ چی کو مدعی شده است که اپل قصد دارد تا اولین نسخه از لپ‌تاپ مک‌بوک را به همراه پردازنده ARM حدود ۱۸ ماه دیگر یعنی در نیمه ابتدایی سال میلادی ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند. پیش‌بینی‌های مینگ چی کو در اکثر مواقع درست بوده است و به همین دلیل اطلاعات منتشر شده توسط این فرد یک سند قطعی برای رسانه‌ها به شمار می‌رود. این بار اپل بجای پردازنده اینتل از پردازنده ساخت ARM استفاده خواهد کرد. این شایعه در سال‌های گذشته منتشر شده بود و برخی از منابع خبری مدعی شده بودند که کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا در محصولات آینده خود به خصوص لپ‌تاپ‌های خانواده مک‌بوک از پردازنده ARM استفاده کنند؛ حتی شخص مینگ چی کو در گذشته چندین بار به این موضوع به طور غیر مستقیم اشاره کرده بود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل